Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов играч в надпреварата за част от "Тракия"

8 коментара
Нов играч в надпреварата за част от "Тракия"

Осем са кандидатите да изграждат отсечката от магистрала "Тракия" Стара Загора – Нова Загора (32 км), за която бе обявен конкурс след провала на концесията на аутобана и правителството задели 200 млн. лв. до края на 2008 г. за стартиране на довършването му. Един от претендентите се отказа, а изненадващо се включи непознат за българския пазар играч, стана ясно след отварянето на офертите във вторник в Националната агенция "Пътна инфраструктура". Ценовите им нива обаче не бяха обявени.

Хърватската строителна фирма "Конструктор Инжинеринг" е новият играч. Компанията строи една от отсечките на катарска магистрала за 1.1 млрд. долара, пътища в Македония и др.

Мераци за обществената поръчка имат още седем компании и сдружения. Те са абсолютно същите като желаещите да строят отсечката Нова Загора – Ямбол (36 км). Това са гръцката "Актор", решена да се включи на пазара на пътно строителство у нас, турската "Онур" със същите амбиции, австрийските "Алпине Бау" и "Щрабаг" и три български консорциума, водени от лидерите в инфраструктурното строителство у нас – фирмите на Васил Божков (Холдинг Пътища, Мостстрой), Симеон Пешов (Главболгарстрой) и Николай Михайлов (Трейсгруп).

Изненадващо турската фирма "Доуш иншаат ве тиджарет" АД не се включи в тръжната процедура за лот 2 на "Тракия". Тя построи със закъснение и на двойно по-високо от първоначално предложената цена лот 5 на "Тракия" – отсечката Карнобат – Бургас и подаде оферта за лот 3 (Нова Загора – Ямбол) на магистралата. Турците наскоро взеха и отсечка от софийското метро за 329 милиона лева.

Австрийската "Алпине бау" е специализирана в строителството на пречиствателни станции, язовири и хидрокаскади. В България тя изгражда хидровъзела "Цанков камък", със закъснение и оскъпяване. Компанията ремонтира и пътя София - Калотина.

"Щрабаг" е в сложни отношения с Васил Божков, който преди година съобщи намеренията си да изкупи българския клон на компанията, която построи Терминал 2 на Летище София. Австрийската компания редовно участва в консорциуми с фирми на Божков. Сегашният шеф на Националната агенция "Пътна инфраструктура" Димитър Иванов е бивш шеф на "Шрабаг".

Българските сдружения, подали офертите за магистралната отсечка, са "Консорциум Загора" с водещ партньор "Автомагистрали Черно море" плюс "ГБС Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой АД" и "Пътстрой 92" АД; второто е "Загора Трейс" (Трейс груп холд АД – лидер, СК 13 Холд – Инг АД, Пътища и мостове Варна, Пътно строителство АД Добрич); и третото – Сдружение Пътища (Холдинг пътища – лидер;Пътни строежи Велико Търново АД; АБ-AД – Хасково;Пътно строителство АД Разград;Гранит 97 АД Кюстендил, Пътстройинжинеринг Враца, Хидрострой АД Варна).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. esme
    #9

    А мажоритарен собственик в голямата "Щрабаг", не в BG поделението й, е Олег Дерипаска с 25% дял.

  2. Тренчо
    #7

    Подаръци ще има за всички от сърце! да разпарчетосат и Хемус и черноморската магистрала на лотове, а за струма европейците да кихат кинтите!

  3. visitor
    #6

    а бе та отсечка не бяха ли е пострили вече ?или ще се плати отново, да се гушнат парите ...

  4. Y
    #5

    Е, ясно е кой ще спечели! Който напълни гушите на политическите пеликани! Я турчулята как били удвоили цената на магистралата Бургас-Карнобат. И Доган си купи чудесна яхта....

  5. sam
    #4

    zastoto se rediat kradez sled kradez!Interesno e s kolko razchitat da ograbiat balgarite ta sa se naredeli na opashka vse edni poznati imena?! ( dobre, che v Balgaria niama mafia, inache stiaha da gramnat i na zapad )

  6. Отбелязвам
    #3

    Кандидат, участник, претендент...Играч?Или всичко вече е игра?

  7. Софиянец
    #2

    Да видят колко време, на каква цена и с какво качесвто Главбюлгарстрой строи 3 километра от околовръстния път. Цената е вселенска 30 млн.на километър, сроковете постоянно се увеличават (края не се вижда), качеството е под всякаква критика.

  8. 18
    #1

    Имам следното Предложение:Всички фирми,участвували досега в строежи у наси в ЕС и компрометирали СРОКОВЕ или ЦЕНА НА СПЕЧЕЛВАНЕ НА ТЪРГ С ДОПЪЛНИТЕЛНИ АНЕКСИ да НЕ ПОЛУЧАВАТ ТОЧКИ при оценка на офертите им.Така ще бъдат предварително отсяти и ще останат да участват в търга само ЧИТАВИ ФИРМИ като Хърватската фирма,например.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.