Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов старт на процедурата за метрото “Надежда" – бул. “Черни връх”

7 коментара
Нов старт на процедурата за метрото “Надежда" – бул. “Черни връх”

Столичната община стартира за втори път тръжната процедура за избор на изпълнител на строежа на участъка от метрото “Надежда – НДК – бул. Черни връх“. Срокът за подаване на заявления за участие е до 12.00 часа на 27 май 2008 година.

Първата процедура за строежа на отсечката беше анулирана заради високите цени, обявени от кандидатите за обществената поръчка. Втората линия на метрото трябва да свързва в обозримото бъдеще кв. “Лозенец“ с НДК и оттам с кв. “Илиянци“. Общата дължина на втората линия на метрото е 18.5 км с 15 станции. Сега обявеният конкурс е за строителството на едва 1/3 от целия проект или за 6.4 км от трасето. Това включва изграждането на 7 метростанции.

В началото на март Софийската община каза, че не може да си позволи да приеме офертите на явилите се на търга строителни консорциуми и прекъсна процедурата. Тогава чешка компания предложи цена от 65 млн. евро на километър, а две компании от Германия и Испания оферираха 56 млн. за километър. Това бе доста над бюджета, с който разполага общината.

“Тайсей Корпорейшън“ взима по 27 млн. евро на километър, за да свърже метростанция “Сердика“ с новоизграждащата се линия към “Младост“. С ниската цена на японците се обяснява и голямото забавяне в техния план-график.

Проектът “Надежда – НДК – Черни връх“ се финансира с пари от еврофондовете. Условният бюджет на проекта, който се отпуска от Брюксел, е 145 млн. евро. Столичната община смята да съфинансира дейностите с други 35 млн. евро. Проектът се администрира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Строежът на въпросната отсечка трябваше да започне тази пролет и да приключи до 2011 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. метрострой
    #8

    А след Лозенец, накъде? Към Хладилника ли? Към Студентски град, Дървеница и Младост (втора линия за Младост не е излишна)?

  2. мнение
    #6

    т живков хвърли милиони левове за постройка на моста към софийското летище от цариградско шосе за да се изфука пред Л.Брежнев.Същото прави и софийска община с метрото за лозенец. Най-важните кръстовища в София трябва да минат нна две нива с помощта на модулни железни мостове и детелини .Това е решението на движението в София за близките 10 години, а не скъпото подземно строителство.Примери-Тел авив и Далас.От забавяне на движението най-много печелят частните таксита и никой друг.

  3. Sofiyskoto metro ili NYC Subway
    #5

    Nyamate li snimka na Sofiyskoto metro, a izpolzvate snimka ot New York Subway Line 6.

  4. метрострой
    #4

    Това е добра идея, особено извън центъра. В центъра обаче не ми харесва, не че имаме кой знае какъв център, но трябва да се поучим и от Скопие дори, където центърът си е център - представително място, приятно за разходка и работа. Многоетажни мостове ще предизвикат чувство на пренаселеност, пренатовареност. Подлезите и тунелите са скъпи, но тяхното строителство трябва да продължи, поне за метрото. Голяма част от движението по соф. улици е транзитно, то трябва да се разсредоточи, докато може, но в

  5. 565
    #3

    Днес малоумния пожарникар ББ каза по БНТ, че билетчето в София струвало реално 2,4 лв. Само не каза колоко от тях е неговата част в "партията", която има с другите крадци!

  6. elika
    #2

    he heeeeeeeee

  7. ТАКСИДЖИЯ
    #1

    100% вярно е г-н/г-жо мение, липсата на модулни /?!/ е вполза на частните и във вреда на държавните таксита...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.