Едната жп гара ще е в района на кв. "Горна Баня" откъдето ще тръгва едното разклонение на третия лъч на софийското метро - до бул. "Ботевградско шосе". Тя ще осигурява връзка между влаковете от Перник за София и метрото.
Другата жп гара по направлението към Пловдив ще е до бъдещата метростанция 21 - в кв. "Дружба", от предстоящото разширение на първия лъч от бул. "Цариградско шосе" до летище София.
Другите разширения, които ще се строят в следващите десет години са на първия лъч от метростанция "Младост 1" до Бизнес парк "София", както и на втория от метростанция "Надежда" до кв. "Илиянци".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Няма ли да е по-удачно да се строят автогари вместо жп гари?Жепето е отживелица.Кога ще се изплатят вложенията в такива гари?
Едно разумно инфраструктурно решение!!!успех.
като изключим нашето жепе, разбира се.
Бъдещето е на високо скоростните железници. За България това е по дълечно бъдеще, но е бъдеще. Това с новите гари е повече от похвално.
В Иваняне, Банкя, Вердикал и и други околни селища живеят постоянно или през почивни дни десетки хиляди жители, които работят в София и обременяват значително и без това инфарктното състояние на индивидуалния и недостатъчния обществен транспорт в София, особено в петъчни и понеделнични дни.При откриване на днешното метро чух, че метровлаковете, доставени от Русия през Варна или Бургас, са били транспортирани до София на собствени колела, теглени по ж п линиите. Това би означавало, че междуколесните …
им разстояния са като на влаковете (ще се радвам, ако някой го потвърди или отхвърли) и че при подходящо електрозахранване метровлаковете биха могли да се движат на собствени двигатели и по ж п линии, ако отговарят или се модифицират към изискванията за надземно открито движение.Това дава възможност с една връзка в Обеля между линията на метрото и влаковата линия до Банкя метрото да бъде удължено до Банкя по съществуващата надземна ж п линия с относително малки инвестиции само за електрозахранване и сигнализации (ако днешната ж п линия до Банкя е електрифицирана, направо биха могли да се използват метровлакове с двойно електрозахранване - от приземна метрошина и с лира от въздушен проводник, превключващи в Обеля от едното на другото захранване). Така би било възможно днешните метровлакове да се движат до Банкя и да обслужват десетки хиляди пътници, които иначе претоварват автомобилния и съществуващия недостатъчен обществен транспорт.Мнения ?