Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новото изпитание пред българския туризъм - учтив персонал

0 коментара

"Може да имате най-красивия хотел и курортът да предлага най-прекрасните природни гледки, но всеки турист, независимо от коя държава е, се интересува основно от това как е посрещнат и какво е качеството на услугите, които му се предлагат." С тези думи ексгубернаторът на американския щат Невада Боб Милър и съорганизатор на четвъртата конференция "България - страна на мечтите", стартираща на 6 януари в София, обяви пред журналисти нейната тазгодишна тематика - "Мениджмънтът: Ключът за българския туризъм".

През идните два дни представители на правителството, на български и чуждестранни престижни учебни заведения, предлагащи образование в областта на туризма, работодатели и експерти от бранша ще дискутират проблемите, свързани с хората, които работят в отрасъла. Защото, както отбеляза зам.-министърът на икономиката Димитър Хаджиниколов, въпреки че в анкетите на чуждестранните и българските туристи обслужването е получило най-високи оценки, на доста места качеството на базата надхвърля далеч това на услугите.

С други думи казано - в немалко лукс хотели клиентите се посрещат от намусени сервитьорки, мудни бармани и немарливи камериерки. И колкото и да са кадърни висшите мениджъри, могат да бъдат провалени от по-нисшия персонал. Защото той е този, който фактически представя облика на хотела и изгражда добрите или лошите впечатления у туриста.

Когато избираме персонал, личните качества на кандидатите надделяват, обясни Фридрих Нийман, главен мениджър на столичния хотел "Хилтън", който е домакин на проявата и председател на Българското бюро за конгресен и бизнес туризъм. Всеки може да бъде обучен на дадени технически умения, но няма ли я приветливостта, която е маята в бранша - нищо не става, допълва Нийман. По думите му българите са способни служители, но и допълнителната квалификация, която им дава работодателят, както и мотивацията им, за да си вършат задълженията по-добре, са от голямо значение за крайния резултат - доволен и връщащ се отново в хотела клиент.

Българският персонал в туризма има още какво да наваксва, призна Хаджиниколов. По думите му обучението, което се предлага от университетите ни, както и от специализираните в хотелиерството частни колежи и средни обществени училища, отговаря на изискванията, които се налагат от динамичното развитие на страната като атрактивна туристическа дестинация.

С 15,85 на сто повече чуждестранни туристи са посетили страната ни до края на октомври 2004 г. в сравнение с цялата предходна година, сочат данните на Министерството на икономиката. 3 605 161 чужденци, без да се броят децата без паспорт, са влезли в страната ни през първите десет месеца на миналата година, за да почиват. През януари -декември 2003 г. техният брой е бил 3 531 567, а през 2002 г. - 2 992 590 души.

За да може страната ни да отговори на нарастващите очаквания на туристите от курортите ни, е необходимо обаче да се засили обменът на кадри с престижни западноевропейски учебни заведения и да се заложи по-активно на тренинг програмите, допълни зам.-икономическият министър.

Ако иска да запази ескалиращите си темпове на развитие и челните си позиции на световния туристически пазар, България трябва сериозно да инвестира в обучението на персонала в бранша, препоръча и бившият министър на туризма в Невада Томас Тайт, който е другият съорганизатор на конференцията. Третият съорганизатор на проявата е управителят на М3 Комюникейшънс груп Максим Бехар.

В рамките на проявата столичният кмет Стефан Софиянски ще обсъди с представители от Атина и Истанбул възможностите за създаване на златен туристически триъгълник между трите столици и съответно държави. Имаме общо минало, едната от страните вече е член на Европейския съюз, другата съвсем скоро - 2007 г., ще се влезе в организацията, а третата започва преговори за присъединяването си - значи имаме и общо бъдеще и от конкуренти в туризма е редно да станем партньори, заяви Димитър Хаджиниколов за проекта, който ще заложи на комбинирани дестинации за забавления или отдих.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.