Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новото ръководство в транспорта наследило зациклили проекти

3 коментара

Сериозно изоставане на крупните инвестиционни проекти в сферата на транспорта и липса на голяма част от подзаконовата нормативна уредба са част от негативите, наследени от новия екип на Транспортното министерство. Той заварил и излишно бюрократизиране на разрешителните и лицензионни режими, което създава предпоставки за корупция.

Министър Петър Мутафчиев отчете в четвъртък стоте дни на управление на ведомството. Той уточни, че са наследили добре хармонизирано законодателство във всички областта на транспорта, но бившият екип на ведомството е изостанал в нормативните документи за реалното му прилагане.

Стратегията за приватизация на “България Ер” ще бъде готова до края на декември, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той уточни, че част от текстовете на документа подготвен от предишното ръководство на ведомството ще бъдат приложени и в новата стратегия за приватизация на авиокомпанията. На този етап експертите от Транспортно министерство са се спрели на два варианта, които министърът се въздържа да посочи. Единствено е ясно, че държавата ще се опита да защити развитието на авиокомпанията, като стимулира кандидатите да вложат повече средства през първата година, за да защитят пазарния дял след отпадането на двустранните споразумения в началото на 2007 г.

Новият екип на транспортното министерство е бил облекчен в работата си от завършената приватизация в автомобилния сектор, в спедицията и транспортно - строителните дружества, както и от започналото концесиониране на транспортната инфраструктура. Една от основните слабости, с които се сблъскваме в момента, е хаотичното разделяне на Национална компания “БДЖ”, което реално не е довело до оздравяване на железницата.

През мандата си транспортното ведомство планира да завърши започнатите инфраструктурни обекти, концесиите и приватизацията на държавните дружества.

Министър Мутафчиев уточни, че в момента се обмисля вариант да се кандидатства пред еврофондовете с проект за модернизацията на жп линията София – Пловдив за 135 км/ч или за 160 км/ч. Модернизацията на тази линия и подбалканската линия София – Бургас могат да се превърнат в цялостен проект за байпас на Босфора, защото превозът на товари през него става все по-труден.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Учителката
    #4

    Смешковци, байпасите отдавна ги има - Солун-София и Паневропейския Коридор 10 - Истанбул-Александруполис-Солун.

  2. Само Локо, оле!
    #2

    Преди 3 дни беше създаден Обществен съвет към МТ от 16 души - представители на науката и бизнеса от различните видове транспорт.От морския транспорт няма нито един!ХА-ХА-ХА!

  3. Само Локо, оле!
    #1

    От време оно в министерството на транспорта властват жепейци и жепейството!Тия хора хал хабер нямат, каква е важността на морския транспорт. А именно - първостепенна! И в световен и в национален мащаб (63 % от вноса и 60 % от износа на България се извършва по море, респективно минава през пристанищата Варна и Бургас).И тъй като тия хора не знаят що е то морски транспорт и пристанища и имат ли те почва у нас, няма и как да се очаква да правят някаква политика за тяхното развитие.Поради това Българския транспрот ще си умре, а България ще стане транспортната дупка на Балканите.А там дето няма ефективен транспрот, нали знаете какво и се пише на икономика та й?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.