Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Няма оскъпяване на "Южната дъга"

10 коментара
Няма оскъпяване на "Южната дъга"

Няма оскъпяване на разширението на Южната дъга от "Околовръстно шосе", а медиите пак не са разбрали, заяви Симеон Пешов, шеф на "Главболгарстрой", изпълнител на проекта. Това стана в присъствието на регионалния министър Асен Гагаузов, столичния кмет Бойко Борисов и областния управител Тодор Модев, които в петък направиха работна обиколка на отсечката от бул. "България" до "Симеоновско шосе".

Наскоро министър Гагаузов съобщи, че е поискал допълнителни 60 млн. лева от бюджета за дострояването на Южната дъга. Те обаче били част от общата стойност на проекта – 92 093 263 лв. От тях повече от 76 млн. са за ГБС. Надзорът се изпълнява от "Пътинвестинжинеринг" АД за близо 865 хил. лева. Само за отчуждения по трасето, дълго 4.571 км, са платени 15 млн. лева.

"Имаме два договора – един за 40 млн. за основното трасе и още един за локалите и комуникациите към него – за 36 млн. Правителството реши, че е безсмислено да се прави само магистралата, без прилежащите комуникации и след първата обществена поръчка стартира още една.", каза още Пешов. И за двете обществени поръчки имало търгове – и двата са спечелени от "Обединение ЮГ", с водещ партньор ГБС. Няма логично обяснение защо се провеждат два търга за едно и също нещо - строителство на магистрала, и защо пътя е отделно от инфраструктурата, която си върви със него.

"Не е коректно да се питаме колко излиза цена на километър, защото строежът на основният път е едно, а на прилежащата инфраструктура – съвсем друго. Това са две отделни цени, но цената на проекта е сумата от двете." обясни Пешов на журналистите защо не трябва да делят сумата от 92 млн. лева (цената на Южната дъга) на 4.7 км (дължината й). "Ако прилагаме вашите сметки, излиза, че гръцката магистрала "Виа Игнатия" струва 15.6 млн евро на километър.", каза Пешов. По "нашите" сметки излиза, че строежа на Южната дъга е близо 10 млн. евро на километър. За сравнение, в проваления концесионен договор за строежа на магистрала "Тракия" беше заложена цена от 2.7 млн. евро на км, включително и на Северната дъга.

Нямало и забавяне на проекта като цяло, а само на отделни етапи, предимно заради проблеми с отчуждаването на терени. Това означава, че през септември ще шофираме по магистрала, широка 46 метра, в участъка на "Околовръстно шосе" от бул. "България" до "Симеоновско шосе".

Пешов се надява да се справят в срок и със строителството на пътния възел, свързващ Околовръстното със Драгалевското шосе. Той трябва да е готов до края на август 2009 г. "Тук ни трябва съдействието на кмета Борисов и на столична община, защото отново имаме проблеми с отчуждаването на терени в района", каза Пешов.

Отсечката от "Симеоновско шосе" до отбивката за квартал "Младост" е около два и половина км. В момента се изготвя проектът, като идеята е тя също да е широка 46 м. "До месец- два ще бъде обявен търг за строителството на тази част от Околовръстното, като ние сме в готовност и в състояние да я строим", заявиха намеренията си да вземат още една обществена поръчка от ГБС.

"Ще решим дали ще участваме в бъдещите търгове за лотовете на магистрала "Тракия" като видим какви са изискванията към кандидатите" беше лаконичен Симеон Пешов по повод евентуалното бъдеще участие на ГБС, смятана за фаворит на управляващите, в строежа на "Тракия".

Според него, изграждането на магистралата до морето няма да ги затрудни, защото там теренът е равен, а пътни възли има на разстояние 30 км, а не както е на Околовръстното – на по-малко от 5 км.

До 20 дни обявяваме обществените поръчки за трите лота на отсечката Стара Загора – Карнобат, до 30 дни – обществената поръчка за участъка на Околовръстното от Сименоновско шосе до кв. "Младост", а за Северната дъга, която е част от магистрала "Тракия", засега ще изчакаме поради липса на средства, съобщи в петък министър Гагаузов. Строителството може да започне най-рано през септември, ако няма обжалване на избора на изпълнител, обясни още Гагаузов.

Молбата му за 200 млн. лева от бюджета за стартирането на "Тракия", за довършването на Южната дъга и за отчуждаване на терени за пътно строителство няма да се обсъжда от правителството в близките седмици заради натоварения график на премиера Сергей Станишев, както и на министър Гагаузов, стана ясно още в петък.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Княжевец
    #11

    Може много да се говори за темпове, източване и т.н. Безспорно обаче, един скоростен булевард, вместо тъй наречения Околовръстен път, би трябвало да се приветства. Но в този си вид, си задавам въпроса, какво му е предназначението? Отговорът е ясен. Да облекчи бита на соцелит от Бояна, "добре облечения такъв, излюпен от демокрацията" от Драгалевци и Симеоново. Между другото, двата "елита" имат един и същи корен. Преди години заради "Секвоя" направиха и бул. Българи, вместо вход-изхода на София, какъвто

  2. maria vasileva
    #10

    Няма ли кой да потърси наистина отговорност на Гагаузов за абсолютните идиотии, които говори? До 20 дена щял да обяви процедурите! И едновременно с това ми обяснява, че в следващите седмици нямало да обсъждат принципа, по който ще се дострояват тези 100-километра и заедно с решението за принципа да стане ясно и финансирането.Няма правителствено решение за Тракия, няма ясно финансиране, но Гагаузов вече обявява търгове! Той така обяви и тръжните процедури по ОП "Транспорт" и се знае докъде стигнаха. Програмата още се "печеше" в Брюксел, но Гагаузката беше избрал фирмите, които да усвояват.Е на това му се вика наглост.

  3. 65
    #9

    Даже на всеки метър. Особено ако той струва 1662.5587 лв!Изпаднал в ступор средностатистическият български гъбар гледа с безразличие как за пореден път след като му измъкват портфейла, му замъкват дрехите, венчалната халка и часовника.Каканиженето на мишоци като гагаузина и пешовия в стил "Няма оскъпяване, Не е коректно да се питаме колко излиза цена на километър, Няма забавяне на проекта като цяло, а само на отделни етапи, Ще решим дали ще участваме в бъдещите търгове" минават край ушите му. За

  4. мойко
    #8

    Извинете, но септември коя година?Та те не са започнали мостовете?!Обикновени, криминални лъжци!

  5. 65
    #7

    Даже на всеки метър. Особено ако той струва 16626.5587 лв!Изпаднал в ступор средностатистическият български гъбар гледа с безразличие как за пореден път след като му измъкват портфейла, му замъкват дрехите, брачната халка и часовника.Каканиженето на мишоци като гагаузина и пешовия в стил "Няма оскъпяване, Не е коректно да се питаме колко излиза цена на километър, Няма забавяне на проекта като цяло, а само на отделни етапи, Ще решим дали ще участваме в бъдещите търгове" минават край ушите му. За фон

  6. мойко
    #6

    Преди време др. СТанишев се изцепи, че магистрала Люлин щяла да бъде завършена предсрочно. Това няма да стане и се вижда с просто око. На него просто така му се иска.На околовръстното също няма да завършат през септември, и не през 2008, иначе могат да кажат и че е било предсрочно.Могат да кажат всичко, но това е най-бавната магистрала, която съм виждал.Много трудно е всичко.

  7. magistrala Struma
    #5

    Magistrala Struma (20 km) be postroena za poveche ot 5 godini. Околовръстното mopge i da bie tezi srokove.

  8. Софиянец
    #4

    с изгражането на инфраструктура,съответсвуваща на двумилионното си население и едномилионния автомобилен парк.Южната дъга отдавна трябваше да е готова.Вместо това се допусна умишлено изграждане непосрествено до стария път,за да може шепа търгаши да се възползват от богатото и пребогато възнаграждение при отчуждаване на имотита им.Само за това Софиянски заслужаваше да бъде обесен с главата надолу,ама нямаме правосъдна система.БойкоБорисов е същия,занимава се със всичко друго,но ни и кметските си задължения.Тежко ни и гоко ни, ако стане министър-председател.

  9. sam
    #2

    stroeja ste tragne!Selskiat hitrez si misli, che kato kupuva s podstaveni liza e otkril Amerika?!Kakto edin nash velik pisatel beshe pisal - hitrez si ti Andreshko!Samo deto tozi e po tap.

  10. Юлиянов
    #1

    Целта е ясно - с държавни при ще се строи инфраструктурата на търгашите дето си уредиха имоти край шосето. У нас така борят мафията.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.