"Нюзуик" има нов собственик

Американското списание "Нюзуик" смени собственика си за втори път само за три години, предадоха осведомителните агенции.

Изданието се закупува от онлайн медийната група Ай Би Ти Медиа. В идните дни приключва операцията по покупката.

Финансовите подробности, свързани с нея, засега не се съобщават. Ай Би Ти Медиа ще закупи марката "Нюзуик", както и дейностите по онлайн публикация на списанието, с изключение на информационния сайт "Дейли бийст", с който "Нюзуик" се сля през 2010 г.

Сп. "Нюзуик" започна да излиза през 1933 г., като негов издател беше бивш журналист от сп. "Тайм". От няколко години обаче изданието губи скорост. Изправено пред реалността на намаляващите продажби и приходи от реклама заради прехвърлянето на читателите към безплатни издания в интернет, списанието издаде последния си печатен брой през декември 2012 г. и после премина изцяло в цифров вариант.

Настоящият собственик на "Нюзуик" е медийната група Ай Ей Си. През май обаче тя обяви, че го продава, за да се концентрира върху "Дейли Бийст".

Медийната група Ай Би Ти Медиа, основана през 2006 г., притежава сайтове като "Интернешънъл бизнес таймс", "Медикал Дейли", "Латин таймс" и др. Общо те имат 30 милиона читатели.

"Нюзуик", който често пъти избираше дръзки, впечатляващи, но понякога и полемични корици, беше продадено символично за един долар през 2010 г. от групата "Вашингтон пост" на калифорнийския милиардер Сидни Харман, преди да бъде препродаването частично на Ай Ей Си и да се слее с "Дейли бийст".

Споделяне
Още по темата
Още от Свят