Съществуващ път през Стара Загора, Мъглиж и Трявна може да поеме част от трафика през Стара планина и да послужи за реална алтернатива на пътя през проходите "Хаинбоаз” и "Шипка" поне за леките автомобили, съобщиха в петък от Национална агенция "Пътна инфраструктура".
Вариантът се обмисля, след като "Хаинбоаз" беше затворен за пореден път в началото на месеца, а движението на тежкотоварни камиони през "Шипка" е ограничено. Това пренасочи трафика между Северна и Южна България към Габрово, което предизвика недоволството на жителите.
В момента по направление Стара Загора – Трявна има 26-километров път, който обаче трябва да се ремонтира и съответно да се осигурят средства за това. Пътят прави връзка от Мъглиж през Дъбово, Яворовец, Радунци, Борущица, Кръстец, Плачковци и Трявна и извежда трафика на главния път за Варна. Ремонтът на 26-те километра ще осигури трети проход през планината – разположен между "Хаинбоаз" и "Шипка", успореден на тях и на ЖП-линията Стара Загора – Велико Търново.
Областният управител на Стара Загора е настоял пред пътната агенция да се изгради още един изход от Стара Загора към магистрала "Тракия" в западно направление. Това може да стане чрез доизграждане на връзка с магистралата в близост до с. Свобода при пътния възел с път II-66. Възелът е започнат по време на строителството на магистралния участък и по направените разчети за довършването му ще са нужни около 800 хил. лв.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
... дела и от сините кратуни!
Не е нормално транспортните връзки между Северна и Южна България да са съсредоточени само през 3 главни пътя (Витиня, Шипка и Хаинбоаз) и няколко по-трудни и по-малко използваеми като Петрохан, Искърския пролом, Златишкия проход, Троянски проход, прохода Вратник и долината на река Луда Камчия. Необходими са поне 5 - 6 широки скоростни трасета, включително с тунели под Стара планина. Най-благоприятните места са Тронския проход (най-късата връзка Плевен - Пловдив), Птерохански проход (европейски транспротен …
коридор № 4 с превози за Солун и Атина) и евентуално под Шипка или още едно разширение на Хаинбоаз (киойто е най-нискък и лесноесен за преминаване Старопланински проход. Управниците ни само се хвалът с бюджетен излъшък, а не влагат пари в такова свръх необходими пътни връзки. Това, което сега се предлмага, е асурден палиатив и твърде скъп и ненужен в близко бъдеще автомобилен път. Той би имал същите проблеми, както железопътнита линия, преминаваща през гара Кръстец през високото било на Стара планина.
точно така,ТУНЕЛ е алтернативата е не нови кози пътеки през Балкана...да искат за това пари от ЕС...пътя ще е не само наш,но и техен!!
Какво стана с проекта за тунел под вр.Шипка, предложен преди повече от 20 г.?
е по-скоро химера, отколкото проект, който ще се осъществи. Освен това идеите, които се предпочитат, са за тунел високо в планината, а до там да има нов път. Това не е радикално решение, един тунел, построен по-ниско, макар и доста по-скъп, ще реши много по-добре пътните проблеми, без голямото движение да минава през Габрово.
,
човек като погледне само картата и е наясно колко е идиотска тази идея - откъде ще мине този път? А какво ще стане с Трявна като курортно градче? Идиотът, който го е предложил, минавал ли е някога по тези пътища като кози пътеки и през този релеф, за да види за какво става дума? Вместо да инвестират в нещо смислено като тунела, който ще реши веднъж за винаги проблема с преминаването на Балкана, те си мислят явно каква далаверка пак да спретнат с ремонти на пътища
Всичкото Мара втасала, та нов път си фантазира. Може и да стане, но след като направят Хаинбоаз четирилентов, а през Шипка и Беклемето - тунели.Въпросният път не съществува до Плачковци, а Плачковци-Трявна-Царева ливада-Дряново е изключително тесен и често се затваря поради свлачища. Не без значение е това, че минава през населени места, които е трудно да бъдат заобиколени (в долината на река са). Само турски ТИРове липсваха в китната Трявна. НАПИ вместо да мисли фантастични проекти, по-добре да рехабилитира и завърши започнатите проекти, както на магистрали, така и на обикновени пътища
... приказва от 100 години и си остава само приказка!
А ти да си видял дела от червените кратуни?