Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обновената авиотехническа база в София ще заработи след година

3 коментара
Обновената авиотехническа база в София ще заработи след година

Смесеното българо–германско дружество “Луфтханза Техник” ще вложи близо 20 млн. евро през следващите месеци за обновяване на старата авиотехническа база на АК “Балкан”, съобщиха във вторник от компанията. Официалният договор за създаване на смесено дружество за експлоатацията на техническата база бе подписан между германската “Луфтханза Техник” и българската “Бългериан Авиейшън Груп”. Планира се бъдещото дружество да заработи ефективно през октомври 2008 година.  Ще бъдат отворени 350 работни места в авиобазата, от които 100 ще са за висококвалифицирани специалисти.

Инвестицията е насочена към обновяване на съществуващото хале с прилежащи докови съоръжения, оборудването на базата с инструменти и материали. Халето е разположено на 6 хил.кв.м. и позволява да се работи едновременно по два теснокорпусни самолета. Летателните машини ще могат и да се боядисват на място.

Изпълнителният директор на отдел “Продукти и услуги” в “Луфтханза Техник” Томас Щюгер уточни, че на всеки 6-8 години самолетите трябва да минават основен ремонт. Той прогнозира, че освен флотата на двете български авиокомпании – “България Ер” и “Хемус Ер”, в обновената авиотехническа база ще идват за ремонт и много самолети на чужди превозвачи. Според Щюгер, все повече източноевропейски авиокомпании оборудват самолетите си със въздухоплавателни уреди със западна конструкция.

Обновената авиотехническа база в столицата ще предлага всички услуги по техническото обслужване на самолети Еърбъс (Airbus) 320 и Боинг (Boeing) 737, включително и модел Класик и 737 NG (Next Generation).

Две години продължиха разговорите с германската фирма, докато се стигне до подписването на договора за съвместна експлоатация, коментира при официалното подписване транспортният министър Петър Мутафчиев. 

Щюгер коментира, че се изисква много време за подбора на точното място при инвестициите в такъв тип производство. Според него, първото условие е да има добре подготвени специалисти и възможности за развитие на този сегмент. Важни са и разходите, които ще се направят за предоставяне на този тип услуги, поясни Щюгер. Той уточни, че София е избрана за тяхната инвестиция, защото са налице и трите условия.

“Бългериан Авиейшън Груп” е правоприемник на “Балкан хемус Груп”, която през 2004 година купи на търг старата авиотехническа база на авиокомпания “Балкан”. Тогава в търга наддава и държавната авиокомпания “България Ер”, но от “Хемус Ер” предложиха по-висока цена. От “Хемус” предложиха цена от 6 млн.лв. и според ръководството на компанията е вложила още около 2 млн.лв. за модернизацията и.

Томас Щюгер поясни, че “Луфтханза Техник” навсякъде по света, където имат производствени филиали, работят с локални партньори. Новото предприятие ще бъде петата база за основна поддръжка на самолети за кратки и средни разстояния в Европа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. поп Грую
    #4

    започнаха работа в смесеното дружество -честито и на добър час!

  2. David
    #2

    Tova nachinanie e nesto mnogo dobro i tryabvashe da bade realizirano oste predi mnogo godini.BGA"Balkan"podgotvi kadri,koito byaha progoneni po sveta da si tarsyat hlyaba,poradi lipsa na koncepciya za BG aviacia.Dano sega se varnat znaesti i mojesti i se vazobnovi edin ikonomicheski otrasal s tradicii.

  3. учуден
    #1

    Май няма много връзка с темата, но все пак никой ли не си задава въпроса: " Защо не се пише нищо в пресата за приватизираната компания България Ер. Крият се инциденти и напрежение. Защо???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.