Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обща доставка на телефония, интернет и телевизия ще предлага БТК

14 коментара

Българската телекомуникационна компания работи по внедряването на IP-телефония и на услугата "Triple play" за пренос на глас, видео и данни, съобщиха в неделя пред журналисти от компанията "Телелинк", която работи по интегрирането на системите и изграждането на инфраструктурата за новата услуга, която ще е революционна на българския пазар. Още не е ясно кога точно БТК ще предложи "Triple play" на клиентите си, но е възможно това да стане и до края на годината, уточниха от компанията за информационни и комуникационни технологии.

Услугата представлява доставка на телефония, интернет и телевизия като общ пакет, обясни Мая Петкова, ръководител на отдел "Продажби" в "Телелинк". Това става чрез общо устройство, което на практика премахва нуждата от модем или кабел за интернет, за телевизия и за телефония. Така не се налага потребителят да плаща например месечни такси за поддръжка на трите вида услуги на трима различни доставчици, а на един, което съответно ще поевтини разходите на абонатите, коментира Петкова.

В момента подобна услуга се предлага от "КейбълТел", но реално потреблението ѝ е ограничено.

БТК обаче има силно развита инфраструктура, която се интегрира, за да може да се предложи достъпна услуга. Специалното устройство  за достъп до тройната услуга ще позволява на абонатите дори да гледат чрез него филми на DVD, да записват в същия формат. То ще има и флаш памет.

"Телелинк" работи още по интеграцията на мобилна и фиксирана телефония на БТК, така че да може потребителят да конвергира двата вида пренос на глас според това дали е вкъщи, в офиса или в движение.

Освен с БТК, компанията работи и с "ГлоБул", за които в момента изграждат базовите станции за внедряването на UMTS-услугата. И трите големи телекома миналата пролет купиха такъв вид лицензи, като задължението им е до две години да стартират услугата трето поколение.

Компанията, която е водещ доставчик на компютърно оборудване и информационни технологии, работи и по интегрирането на вече готови решения, предлагани на пазара от малки фирми за различни сегменти при изграждането на фирмени или домашни операционни системи. И тъй като твърде често при комбинирането на различни решения от различни производители се получава така, че те да не сработват достатъчно добре, "Телелинк" започва да издава "IT-застраховки", съобщи Мирослав Кацаров,  оперативен директор на компанията. Това означава, че клиенти, които търсят евтино решение за операционната си система, ще могат да поискат асемблирането ѝ, като фирмата ще тества събраната конфигурация. При нужда ще извършва някои подобрения във вече предложените на пазара продукти и технологии, така че те да сработват. Ако се налага, ще извършваме препрогамиране, така че да отговорим на изискванията на клиентите ни, обясни Кацаров. Съответно ще предлагаме например три варианта на търсеното от потребителя решение с три цени. Срещу това ще му гарантираме сработване на системите и при проблеми ще ги решаваме за наша сметка, допълни той.

Този подход се прилага от световните IT-гиганти като "Хюлет Пакард", "Сиско", "Ай Би Ем" и др., обясни изпълнителният директор на "Телелинк" Любомир Минчев. Те гарантират така за своите операционни системи и информационни решения, но това е прекалено скъпо за българските клиенти, коментира той. Дори големи български фирми с финансови възможности предпочитат по-евтини и по-гъвкави решения, предлагани от малки компании. Ако обаче различните компоненти просто се сглобят, винаги при евентуално възникване на проблеми различните доставчици се оправдават с другия и се налагат постоянни настройки, което след това пак излиза скъпо, допълни Минчев.

На срещата с медиите "Телелинк" предложи и решение за планираните съкращения в държавната администрация с 10 на сто до април. Според компанията това може да стане като отделните министерства обявят обществени поръчки за прехвърляне на част от управлението на информационните технологии на външни фирми - т. нар. аутсорсинг. Тъй като в момента тази възможност не се предвижда в Закона за обществените поръчки, са подготвени промени в насока вписването на аутсорсинга за обявяване на процедури по поемане на обслужването на част от дейностите на държавната администрация от външни фирми, обясни Любомир Минчев.

Ако "Телелинк" например участва в търг за такава поръчка и го спечели, бихме могли да поемем обслужването на информационните технологии на някое министерство, като освободените в резултат на реорганизацията чиновници ще преминат на работа при нас, коментира Минчев. Така дейност, която в момента се извършва от 100 души, вече ще се поддържа от 30. Останалите ще бъдат пренасочени по други проекти, но няма да останат без работа, какъвто би бил ефектът, ако просто дадено ведомство съкрати същата бройка. Така на спечелилата аутсорсинга фирма държавата ще плаща наполовина по-малко средства, отколкото в момента са ѝ нужни за поддържането на тази дейност. Освен това при нас например освободените от държавната администрация специалисти ще са с по-уплътнено работно време, по-ефективни и доста по-добре заплатени, допълни той.

В момента компанията работи по внедряването на виртуална лаборатория /v-lab/ в Техническия университет в София, където учащите ще имат достъп до световно ноу-хау в областта на информационните технологии. Така фирмата ще открива най-качествените кадри, ще финансира тяхното обучение и съответно след това ще им предлага работа. 500 хил. долара струва изграждането на виртуалната лаборатория, до която достъп ще има не само от ТУ-София, но и от други технически университети в страната. Включените в програмата студенти ще могат да ползват с пароли системата и от вкъщи, обясни Тодор Георгиев, технически директор в "Телелинк". В момента v-lab достъпът струва между 30 и 100 долара на час, което българските студенти не могат да си позволят допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ТРИБУН!
    #15

    Иване, Иване, тези момчета и момичета,от ТЕЛЕЛИНК виж какви ги дрънкат! Горките те наистина сериозно се вживяват в ролята на менажери! А, виж какво стана с ДОКТОРА - приятеля на Спас Русев, техния работодател! Отиде си човека, гръмнат преди два часа от МАФИЯТА! Явно на тази яхта СПАС РУСЕВ и компания не по всички въпроси са се разбрали и вече летят куршуми!А, познайте, кои са убийците и кой ще е следващия?

  2. Иван
    #13

    Единствената причина да съм клиент на БТК е, че ако си сменя телефона стари познати може и да не могат да ме намерят.

  3. ТРИБУН!
    #12

    ТЕЛЕЛИНК Е СОБСТВЕНОСТ НА СПАС РУСЕВ!Така е, отработихме си въпроса на онази яхта и сега ще имаме поръчки от КОМПАНИЯТА! Филчев смая Цветанка Ризова с фразата изречена от посетил го ГОЛЯМ човек, който РЕКЪЛ; "ТАКА ЩЕ СТАНЕ С БТК И ТОЛКОЗ! Един поет някога писал;"Разтрел и след разтрела червеи, какво тук значи някяква си личност".....!Че една БТК ли, след като става въпрос за наши момчета и момичета толкова мераклии да стават КАПИТАЛИСТИ ама с държавна пита?Останалото е приказки!

  4. MM
    #11

    Чудя се само...тук няма ли поне един от цялата тази "аудитория" четци, който да е поне близо до средното интелектуално равнище!?!? Що се отнася до модернаторите или администраторите на този т.нар. форум...хех...защо се хабите да пишете Уведомления съдържащи "ще премахват всички мнения,съдържащи нецензурни квалификации" !?!?!

  5. Онуфри
    #10

    ПОвече от 4 години не съм клиент на БТК и това ме кара да се чувствам особено щастлив, предвид огромния си негативен минал опит с тях (и тяхната мамка също :-) )Ако щат и 5 в 1 да ми предлагат, никак не мисля да им сърбам отново попарата....

  6. Sakar
    #9

    Kakvoto i da pravite s tezi novi tehnologii,vmomenta dostapa v internet e po skap ot mnogo eu strani presmetnat v euro.Primer v BG otvorena linia-sirok aknal-struva....??? a v finalnd,Svarige,Danemark e Okolo 20 euro i liniata e otvorena 24 4asa.

  7. Гого
    #8

    Най-голяма "реклама" БТК си направи сама като вдигна абонатните такси със 8 лв на месец и въведе такса за всеки започнат разговор. Само тези две ново-въведения й осигуриха доход от около 40 млн. месечно - при 3 млн абоната.Крайно време е да се сезира съответния орган да провери от къде идват тези нови разходи за потребителите и да изясни тяхната правомерност !Тъй като в държавата няма кой да свърши тази работа, тук е мястото на О Б Щ Е С Т В Е Н О С Т Т А !!

  8. adolf
    #7

    kvi sa tea 30 kinta per month za Net we det se osmeliavate da gi iskate v momenta, kato drebnite ribi po kvartalite zemat 15-2o?!?! predstaam si kva bradva 6e struva velikia TRIPLE!!!

  9. XXL
    #6

    Много интересно как решихте че е безплатна?

  10. потребител
    #5

    Много се злослови, но БТК дава качествени услуги и най-важното - има отчетност. Разпечатките, които се изпращат всеки месец, са много важни, човек може да прави икономии, има и други възможности. Услугата е качествена. Уважавам БТК и стига злоба и простотия! Колкото за съкращенията на най-качествените хора, това е субективно. Черното е черно, а бялото бяло. Това е!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.