Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Очаквани играчи на търга за отсечка от "Тракия"

9 коментара
Очаквани играчи на търга за отсечка от "Тракия"

"Засиленият интерес" на чужди компании за изграждането на магистрала "Тракия" се оказа доста преувеличен. Осемте кандидата за изграждането на участъка Нова Загора – Ямбол (лот 3) са до добре познатите в местното пътно строителство играчи. Това стана ясно след отварянето на офертите за строежа на лот 3 в четвъртък.

Процедурата по възлагането на поръчката ще продължи, след като се разбра, че вътрешният одит на тръжната документация и проектодоговора за строежа на отсечката Нова Загора – Ямбол не е установил нищо нередно. Това каза в четвъртък шефът на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) Димитър Иванов. Ден по-рано Иванов каза, че новото ръководство на агенцията е възложило проверката на търга, подготвен по времето, когато тя се наричаше фонд "Републиканска пътна инфраструктура", и резултатът от одита можеше да наложи неговото повтаряне.

Тръжна документация закупиха 28 фирми, но оферти бяха подадени от осем. Две от тях са на турски фирми, две – на австрийски, една е гръцка и три са на български сдружения и консорциуми.

Каква цена са предложили за доизграждането на аутобана, ще стане известно по-късно, след като бъдат проверени техническите документации на кандидатите, според изискването на нашето законодателство за обществените поръчки. "Това трябва задължително да се промени", коментира Иванов в четвъртък. Според европейските правила за възлагане на обществени поръчки, техническата документация и офертната цена се отварят едновременно.

Двете турски компании са “"Доуш иншаат ве тиджарет" АД и "Онур Тааххют Ташъмаджълък”. Първата има опит в магистралното строителството у нас – тя изгради 35 километровия участък от "Тракия" Карнобат – Бургас за 63 млн. евро. Наскоро "Доуш" взе и обществената поръчка за участъка от софийското метро от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий". Обявената сума за строителството е 329 милиона лева.

“Онур” се опитва за втори път да спечели обществена поръчка у нас, но досега не е строила в България. Извън Турция тя строи пътища в Украйна, Хърватия, Тунис и др.

Австрийците се явяват с небезизвестните компании “Щрабаг” и “Алпине Бау”. “Щрабаг” и Министерството на транспорта са в сложни отношения от времето, когато австрийската компания бе изпълнител на строежа на столичното летище.

Гръцката “Астор” е позната у нас със строителството на сгради, докато в Гърция тя е участвала в изграждането на магистрали.

Няма изненади и в българското участие на търга.

Осем фирми участват в консорциума, оглавяван от компаниите на бизнесмена Васил Божков – "Мостстрой" и "Холдинг Пътища". Във въпросното сдружение “Пътища Тракия” влизат още "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "АБ" AД - Хасково, "Пътно строителство" АД - Разград, "Гранит 97" АД - Кюстендил, "Пътинжинеринг - Т" АД Търговище и "Хидрострой" АД Варна.

Вторият български кандидат е сдружение “Трейс Тракия” с водеща компания “Трейс груп холдинг” и още три фирми - "СК 13 Холд - Инг" АД, "Пътища и мостове" - Варна и "Пътно строителство" АД – Добрич.

Третият наш участник – консорциум “Кабиле”, е с водеща фирма “Автомагистрали Черно море” и си партнира с "ГБС Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой" АД и "Пътстрой 92" АД.

След провала на концесията за магистрала "Тракия" през май. т.г., и "Трейс" на Николай Михайлов, и Холдинг "Пътища" на Васил Божков поискаха да започнат доизграждането със свои средства, а след това държавата да се разплати. Съмненията, че "Трейс", "Главболгарстрой" и контролираните от Васил Божков фирми ще бъдат третирани с предимство, бяха подкрепени от изявления в тази насока на регионалния министър Асен Гагаузов. Но заради изискванията на ЕС и особено след гръмкия скандал с пътния фонд, заради който ЕК спря всички европейски пари за България за пътища, правителството бе длъжно да обяви международен търг.

За дострояването на "Тракия" правителството вече е предвидило 200 млн. лв. от бюджетния излишък. Не е ясно доколко ще стигне тази сума, преди да бъдат обявени ценовите оферти на осемте кандидати за строежа на участъка Нова Загора – Ямбол.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boby1945
    #10

    Поне едни магистрали знаем да строим!

  2. Ж
    #8

    И го виждаме.Няма свестни пътища в БГ.Опит имаме само кражбите и замазването,но и за това всички разбраха.

  3. tt
    #7

    малко"протекционизъм" няма да навреди...Опитът в строителството си го имаме .

  4. барозу
    #6

    Няма такъв филм "само български фирми" вече. Кой ял - ял. Кой концесии давАл - дал, съотв. - не дал. В най-добрия случай оттук нататък може да има "само европейски" фирми.

  5. комшу
    #5

    Но наистина да бъдат само Европейски фирми.Щото турската фирма "Доуш" построи отсечката Карнобат-Бургас за двойно повече пари и по-дълъг срок от посоченото от тях самите в собствената им оферта,с която "спечелиха" отначало. Пък после анекси,пари,анекси,още пари и така до безкрая...Отгоре натова не направиха нито едно отклонение за слизане от или качване на магистралата,когато я предадоха за експлоатация.Мисля,че и до днес тая отсечка си е в тоя вид:качиш ли се в Бургас,никакво слизане до Карнобат,а и никой от селата или Айтос(съответноидващите от/за Сев.България през прохода Айтос-Провадия) не може да се качи на /слезе от нея.Това в Европа никъде го няма..

  6. esme
    #4

    Все пак не забравяйте, че Божков купи българското поделение на "Щрабаг".

  7. Крум С.
    #3

    "Очаквани ИГРАЧИ .........."Авторите на дописката са намерили по-точен термин, отколкото може би са очаквали.

  8. maria
    #2

    Не само, че Божков купи българската фирма на "Щрабаг", ами неин шеф преди да седне на директорския стол на НАПИ си беше баш Димитър Иванов. Колкото до това, че турците анексират и анексират си е вярно. Но и българите анексират и анексират повече и от тях, според мен. Аз все се питам нещо, защо Щрабаг строят тук в Германия магистрали и няма грам проблеми, а в България така се замазаха?! И най-вероятният отговор е, че в Германия строи регионалната фирма (демек германците си я строят), а в България - българите. Така подкачам и Боби в първият коментар за "опита" и "уменията" на българските строители да правят магистрали!

  9. тракия
    #1

    Магистрали български фирми са строили и го могат.Защо трябва да работят чужди фирми като може да сме ние?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.