Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Очакват се поне 320 млн. лева от продажба на товарните жп превози

5 коментара
Очакват се поне 320 млн. лева от продажба на товарните жп превози

По предварителни данни балансовата стойност на планираните за продажба активи на "БДЖ-Товарни превози" е около 320 млн. лв. Това съобщи в петък министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от “Дневник”. Товарните превози ще се приватизират, тъй като това е едно от условията на Световната банка за отпускане на държавно гарантиран заем от 460 млн. лева за компанията майка “Холдинг БДЖ”.

Процедурата се движи от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол и би могла да приключи в срок от 6 месеца до 1 година. 90 процента от парите от продажбите на приватизационното ведомство по закон отиват в Сребърния фонд за повишаване на пенсиите, който обаче не може да се ползва до 2018 г.

От учредителния акт на “БДЖ-Товарни превози“ става ясно, че активите на дружеството – локомотиви, вагони, машини, административни сгради, ремонтни цехове и складови бази плюс несъбрани задължения са около 183 млн. лева, а дълговете на предприятието са 60.5 млн. лева.

При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии, каза Московски. "БДЖ-Товарни превози" държи около 80% от пазара, след като частните конкуренти завладяха част от железопътните карго превози.

Една от препоръките на Европейската комисия е раздържавяване на товарните превози, тъй като това е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от 460 млн. лв. В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, каза Московски.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София. Този анализ ще покаже дали поради необходимостта от по-нататъшната модернизация на летището ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия. Решението ще се вземе в зависимост от средствата, които са необходими, за да придобие летище София регионално значение, както и дали ще бъдат осигурени необходимите бюджетни средства за обновяването му, поясни още Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. emma
    #5
  2. emma
    #4

    Като се извадят несъбраните вземания,от 120 млнавпродажната цена е 240 млн.?Този пуканки ли продава или отрасъл на икономиката.Завършен идиот.

  3. Анонимен
    #3

    Или АЗ съм много глупав или този министър трябва да се обеси. Тъй като аз не се считам за глупак министъра трябва да се обеси, но проблема че не е само той за бесене. С две думи - давам ти кредит, но ти ще си продадеш дейността която ти носи основните проходи. Как ще върнеш кредита след като ти остават дейности, които носят само загуби???

  4. Анонимен
    #2

    Най-добре е този смешник с купената диплома да се приватизира той сам, т.е. онова сивото в кратуната пък да видим колко ще платят за него!

  5. Анонимен
    #1

    Е всииичка, каквото е останало, вземете, та си го купете, както направи малкия пакостник с БТК! Купете си автогарите, гарите, линиите, магистралите, останалите държавни дружества, та да не им превеждате дължимите суми. И си пътуууувайте, и си пазарууувайте- а народа да се оправя- нали мсучки досега, та и сегашните, му показахте как да лови риба... а водата все още е мътна.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.