Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Одитът на концесията на “Тракия” само с юридически забележки

14 коментара
Одитът на концесията на “Тракия” само с юридически забележки

Само юридически забележки съдържа одитът на концесията за магистрала “Тракия”, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов в четвъртък пред БНТ. Докладът на “ПрайсУотърхаусКупър”, на които бе възложено миналата есен с обществена поръчка на Министерството на финансите да направят анализ на концесията, е бил представен преди дни на строителното ведомство.

В него се съдържат препоръки за подобряване параметрите на самата сделка, за да се намалят рисковете за българската държава, които са изцяло свързани с юридическата част на сключения договор, обясни Гагаузов. Той обаче каза, че одитът ще бъде оповестен след решението на Върховния административен съд, което трябва да стане ясно до 28 март.

Съдът вече е готов с решението за “Тракия”, коментираха за Mediapool депутатите от опозицията. Според тях ВАС ще се произнесе положително за влизане в сила на подписания договор. Гроздан Караджов, консултант към “Трансперънси интернешънъл” (Прозрачност без граници), коментира, че до него също е стигнала неофициална информация, че делото за “Тракия” вече е решено от съда. Независимата организация не е получила резултатите от доклада на “ПрайсУотърсхаусКупър”, но според Гроздан Караджов няма основания той също да бъде засекретен като останалата информация по концесията на автомагистралата.

Според народния представител от ДСБ Иван Иванов, решението на съда за концесионния договор ще е тест за новия главен прокурор Борис Велчев. Иванов коментира, че от евентуално решение на главния прокурор да обжалва положително становище на ВАС за концесията на магистрала “Тракия” ще проличи прозрачността на бъдещата му работа. 

Основният проблем при процедурата с концесията на магистрала “Тракия”  е прозрачността на отдаването ѝ на концесията, а не толкова показателите ѝ, заяви министърът на регионалното развитие. Той обаче няма да обжалва решението на съда, независимо дали обяви за незаконосъобразна концесията или се произнесе в нейна полза, а ще се съобрази с него. Ако ВАС обяви договора за незаконосъобразен  договора, магистралата ще бъде обявена за частно управление по новия Закон за концесиите, уточни Гагаузов.

В отговор на въпрос министърът посочи, че досега не е имал срещи с българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия” по параметрите на договора, въпреки техните заявки за разговор. Такъв не се е налагал. След разглеждането на одита на концесията, по който ще се произнесе и министърът на финансите, Министерски съвет трябва да вземе решение за договора и ако постановлението на кабинета изисква среща с концесионера, тя ще се състои, допълни Гагаузов.

Най-спешните магистрали, които трябва да се изградят в България са “Тракия”, “Марица”, “Струма” и “Люлин”, посочи още той. От аутобана "Марица" трябва да бъдат довършени малко повече от 70 км, но там още не е завършила сагата с турското междуправителствено споразумение, налагащо като инвеститор холдинга “Джейлан”. Тъй като на тази магистрала има започнати съоръжения, в които са налети милиони и ако не се приключат, ще се компрометират, по тях работи българска фирма, каза Гагаузов.

Има готовност и за усилено изграждане на “Струма”, а до два-три месеца може да се очаква да стартира строежът на “Люлин”, за която има изготвена къса листа с пет фирми, чакаща решение на Европейската комисия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nik
    #14

    Предлагам симеон борисов и всичките му дечица за орден "Стара планина". И асен гагаузов-също.А олимпи кътев и асен ушанов трябва да бъдат удостоени с по десетина-петнадесет ордена "Стара планина".

  2. Ю
    #13

    Незаконно е, ама кво от това.

  3. Наблюдател
    #12

    -Едно е да храниш самотен САР-Друго е да храниш САР с наследник-Трето е да храниш многодетен САРА точно такъв се падна на нас българите:1)Разграбването на Бълг. риболовен флот2)Затварянето на АЕЦ Козлодуй3)Открадването на БТК4)Концесията ,,Тракия"5)Концесията на летища Варна и БургасСхващате ли? 5 деца - 5 сделки !!!

  4. Наблюдател
    #11

    За самият САР ТОЙ си бил върнал ,,само" 1/3 от имотите които му се полагали !!!Това заяви Б.РалчевСега парл. комисия ще му върнела и останалото!!! Да ни е честито.

  5. Наблюдател
    #10

    За Бай Моньо Ментата ми е думата!Едно е да храниш един монарх.Друго е да храниш монарх с престонаследник.Трето и четвърто е да храниш многодетен САР.А точно такъв ни се падна: 1)Унищожението и разграбването на Бълг. риболовен флот2)Затварянето на АЕЦ Козлодуй в полза на една канадска фирма която построи АЕЦЧерна вода и в която работи ... един син3)Открадването на БТК4)Концесията Тракия5)Концесията за летища Варна и Бургас5 деца ---- 5 сделки !!!Много трудно ще се отървем от тях,освен ако не заиграе ...

  6. protest
    #9

    http://www.podpiski.org/?petitions:highwaytrakia:sign

  7. ВАС
    #8

    Решението е готово още от сряда.Днес ще бъде обявено от съда. Лично Косьо Пенчев го е прегледал и го одобрил. Залагайте какво ще бъде то, след като министъра Гагаузов обяви вчера, че няма да го обжалва.Фарс достоен за Европа!

  8. Дипломат
    #7

    Транспортна пирамида за обиране на държавата и гражданите. Концесия - изгодна за концесионерите. Сбъркан модел, но от полза и на Българските под-изпълнители. А те са червени и жълти фирми. Затова СПОКО - и тази мръсна сделка ще се уреди....., в полза мафиоту....

  9. xyz
    #6

    БЛАГОСЛОВЕН ЖИВОТПо някаква съдбовна смехориясъм там, където съм необходим.Безценен съм, не мога да го крия,и за предишния, а и за кой да е режим.Признавам, че съвсем не ме е енякой управлявя, кой е моят шеф.Режимите и шефът ми се сменят,а аз все чистя същия кенеф.Не се оплаквам, не кроя преврати,размахвам четка, лъскам със парцали нека обществото да се клати -непоклатим остава само моят хал.Бейрут бил сринат, стреляли в Чеченя,Рим бил стачкувал, дремел Кишинев,а аз си лъскам и съвсем не ме е еня!Благасловен живот, в благословен кенеф!

  10. Дипломат
    #5

    Транспортна пирамида за обиране на държавата и гражданите. Концесия - изгодна за концесионерите. Сбъркан модел, но от полза и на Българските под-изпълнители. А те са чермвени и жълти фирми. Затова СПОКО - и тази мръсна сделка ще се уреди....., в полза мафиоту....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.