Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Онлайн платформа ще решава търговски спорове

0 коментара
Онлайн платформа ще решава търговски спорове

Европейската комисия пусна в понеделник онлайн платформа за решаване на спорове между търговци и потребители за покупки на правени по интернет, съобщиха от Брюксел.

На портала ще може да се уреждат спорове както за национални, така и за трансгранични онлайн покупки. Регистрираните казуси ще се насочват за разглеждане към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата.

"Повечето потребители, които са имали проблеми при пазаруването онлайн, не подават жалба, тъй като смятат, че процедурата е твърде дълга и няма да реши техния проблем. Платформата за онлайн решаване на спорове е иновативен инструмент, който спестява време и пари на потребителите и търговците. Тя ще повиши доверието на потребителите при пазаруването онлайн и ще подкрепи предприятията, които продават зад граница, като по този начин ще допринесе за развитието на европейския цифров единен пазар“, коментира Вера Йоурова, комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността

между половете.

Пуснатата в действие платформата е многоезична и дори предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави.

Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата за онлайн решаване на спорове. Комисията работи с държавите

членки, за да включи в платформата всички държави членки и сектори във възможно най-

кратък срок. Алтернативното решаване на спорове (АРС) представлява бърз и евтин начин за

решаване на споровете. Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни.

Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана по тази процедура. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си, и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време (само 45% от потребителите са доволни от начина, по който съдът е разгледал жалбата им), посочват от Еврокомисията.

Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.