Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Орешарски изпревари Плугчиева с промените в пътния фонд

10 коментара
Орешарски изпревари Плугчиева с промените в пътния фонд

Правителството реши да преструктурира фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ) като "усложни" администрацията му с едно Звено за предварителен контрол и една дирекция "Вътрешен одит". Предложението за новите структури, прието на редовното заседание на Министерски съвет в четвъртък, е на министъра на финансите.

Пламен Орешарски все още е принципал на фонда, който ще мине от ръцете на тримата министри – на финансите, на регионалното развитие и на транспорта, в тези на Министерски съвет.

Неефективното управление на фонда доведе до спиране на парите по предприсъединителните програми ФАР и ИСПА, основно заради скандала за конфликт на интереси с предишния му директор Веселин Георгиев и заловените с подкуп висши служители.

Сега, докато междуведомствена експертна група, сформирана по нареждане на вицепремиера Меглена Плугчиева, подготвя нови правила за структурата и дейността на пътния фонд, Орешарски прокарва вътрешно-структурни промени, които да се приложат незабавно. Новите звено и дирекция ще осъществяват предварителен контрол на всички дейности на фонда, включително и свързани със средства на ЕС, както и вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси.

Фондът ще отговаря за управление на 3.6 млрд. евро на ЕС до 2013, както и на парите от държавния бюджет, предназначени за пътна инфраструктура. Във сряда министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов каза, че заедно с Орешарски, са поискали 200 млн. лева от оперативния резерв на страната за дострояването на магистрала "Тракия", Южната дъга на Околовръстното шосе и отчуждаване на терени за строителството на други пътища. Сто милиона ще отидат за стартирането на строежа на отсечката Стара Загора – Карнобат, за което предстои да се организират международни търгове, 60 млн. за дострояването на Южната дъга и 22 млн. за отчуждаване.

Южната дъга се рехабилитира от различни подразделения на строителната компания "Главболгарстрой" на Симеон Пешов, един от фаворитите за милионите предназначени за строежа на "Тракия". Преди търговете за магистралата обаче ГБС ще вземе въпросните 60 млн. лева за строителство на прилежаща инфраструктура към Южната дъга без търг, тъй като вече е посочен за изпълнител. Строителството на отсечката от Околовръстното, дълга 4.571 км, закъснява с повече от половин година. Фирмата вече е взела близо 40 млн. лева, предвидени в първоначалния договор за строителство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Алпос
    #11

    Стига с тези структурни дивотии!За да не избягат парите от нашите хора правим лупинг, пак да излъжем и бързо да им ги дадем!Конструирайте си проектите по правилата и няма кой да пречи.Техническите задания са ясни,направете открити търгове,вземете гаранциите на най-добрите оферти и покажете избора!Стига с тези уреждачески номера.И с идей пак да поставите ЕС пред свършен факт.

  2. Sin
    #10

    си заслужаваме да ни изхвърлят от ЕС. Защото финансовият ни министър е най-обикновен слуга на мафиота Кокала ! Доказан ! И той ще бори корупцията ! А Гагаузов, а Етем, а Близнаков, а Гоце ? За Доган и мадридския неграмотен рулеткаджия дори не е неоходимо да се споменава.

  3. xyz
    #9

    "Черепа" предвидливо вече е обсебил този бизнес, а с Орешарски, както е известно, за първи дружки. Така, че ще се нагледаме на много акробации, преди да започне някакво реално строителство на пътища.

  4. шмекер
    #8

    Правилно, г-н Орешарски!Нападението е най-добрата отбрана.

  5. Берлин
    #7

    Най-после един министър разбрал,че от Плугчиева и свирка не става. Първо на финансите, после и от други министерства.

  6. maria
    #6

    разбраха, че най-вероятно ще им се размине за всичките тарикатлъци на Брюксел дето ги направиха и ще им дадат парите за строителството на пътища и хоп днес бързичко Орешарски вече "преструктурира" фонда с цяло звено и го взел тотално под опеката си. Че както се казва, на Черепа малко време му остана да "усвоява" европейски пари. Ама те не нашите този път са за е..., а Брюксел. Кога ще им светне на тези европейци, че то нашата демокрация не е точно като тяхната, и нашите политици единственото, което нямат е срам и морал. А апетите са гооооолеми....

  7. Никол
    #4

    "Кога ще им светне на тези европейци, че то нашата демокрация не е точно като тяхната, и нашите политици единственото, което нямат е срам и морал. А апетите са гооооолеми...." Ми тази демокрация, я правиха, най-вече и основно, товарищчетата на Костов :)

  8. Карина
    #3

    демокрацията тази тъпа П..., то не, че има остри, ама тая е втерщяващо тъпа.

  9. maria
    #2

    я си никол, я не, ами по-скоро някоя ПР-ка без работа в МРРБ, но все тая. Тъкмо се зарадвах, че като дойдоха БСП на власт спряха да ме плашат с Виденов, ама не - тези пък плашат електората с Костов. А ти наистина си тъпа П***, защото демокрацията я правят всички граждани във всяка една страна. Политиците само се възползват от вратичките, които са им оставили гражданите, а при нас то не са вратички, стените сме махнали да минават всякакви Орешарковци, Гагаузковци, Гунчевци и прочие - ци. Но обаче вече ми е все тая, а вие девойки си пригответе Д****, защото иначе пари няма.

  10. Пъргавелов
    #1

    Що позволи на Асен Гагаузов заедно с Орешарски да поискат и да вземат 200 млн. лева от оперативния резерв на страната за дострояването на магистрала "Тракия",ма?Що,ма???За какво те отглеждахме сумата време в германско???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.