Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Осем банки готови да финансират "Тракия"

9 коментара
Осем банки готови да финансират "Тракия"
Осем големи международни банки са готови да финансират доизграждането на магистрала "Тракия", което бе дадено на концесия на португалско-българския консорциум "Магистрала Тракия" и в сряда бе подписан втория анекс по договора. това съобщи в неделя министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов пред БНР.

В следващите 120 дни, броени от датата на парафирането на допълнителното споразумение – 16 януари 2007 г., концесионерът трябва да договори с тях осигуряването на 590 млн. евро, ако не иска да бъде развалена концесията, припомни Гагаузов. Според него португалското участие във финансирането няма да е повече от порядъка на около 10-15 процента. "Нямаме ограничения за това кои ще бъдат банките, а при какви условия те ще отпуснат съответния кредит", каза той. По думите му най-вероятно средствата ще се отпуснат от една или две от големите международни банки.

До края на 2009 г. ще бъде изградена връзката Стара Загора-Карнобат от магистрала Тракия, а до началото на 2011 г. трябва да бъде довършен и целият аутобан, допълни Гагаузов.

Ден по-рано пред Дарик радио регионалният министър обясни, че в анекса е предвидена възможност при липсата на достатъчен трафик по магистралата, държавата да отпусне като кредит не повече от 10 милиона евро годишно, които след това концесионерът трябва да върне на държавата заедно с лихвите. Според Гагаузов обаче надали ще се стигне до такава опция, но възможността била предвидена за пред финансовите институции, "за да се види, че ако концесионерът изпадне в такова положение, той ще може да си връща кредитите на банките".

Такса за ползването на магистралата ще се въведе не по-рано от януари 2010 г. и за пътуването от София до Бургас ще струва около 10 лв., което било по-евтино няколко пъти в сравнение с о станалите европейски страни.

Само държавата може да реши дали да се повиши магистралната такса, обясни Гагаузов. "А ако някога - след 2, 3 или 5 години тогавашното, българско правителство реши, че може да вдигне таксата, най-вероятно тя ще се акумулира в самата държава, а не в концесионера", допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Карл Паникаров
    #10

    след подробните публикации в Стандарт стана ясно че в дъното на сделката са испанската фирма Сасир- Вайлехермозо и... семейството на Симеон Борисович

  2. поп Грую
    #8

    си направи около 2000 км нови шосета и си довърши магистралите без "португалско-царски -комунистически " концесионери. Защо ли там управниците им не крадат толкова? може би защото им се търси отговорност на часа от избирателите и съдебните органи. У нас овцете не ходят да гласуват и не се интересуват от политика,защото това било мръсна работа , а пък ние българите сме известни като големи чистници!

  3. sam
    #7

    zialata im skapana familia i roda.Zasto dezata ni ste plastat idiotizma na dneshnite " upravnizi " dokarali poradi partiini smetki tozi poluidiot obratno.Koi bolen mozak rodi tazi shema na grabej na zial narod i ziala darjava.1o leva za ednokratno minavane bilo niakolko pati po eftino ot mnogo darjavi ???V shweizaria godishnata taksa e 40 franka ili 48 leva. GODISHNO !!!!!!

  4. Пътник
    #6

    Това само в Булгаристан може да се случи - 100 км от някакво подобие на магистрала да се строи 3 години. Хората правят хиляди километри с по 3 и 4 ленти във всяко платно барабар с пунктовете за такса за месеци, а нашите все едно копаят тунела под ЛаМанш. Ама то човек от бивши и настоящи комунисти какво друго да очаква.

  5. Ферхойген
    #5

    Може би в Германия се плаща толл Такса ? Или Чехия ? Унгария? Холандия? Австрия?

  6. Аз
    #4

    няма ли еврофондоев или просто пак ще оставим да ни рекетират? Всичко е разбираемо все пак - от еврофондовете се краде веднъж, от концесията - всеки ден по процент! да им е сладко на господата!

  7. Мунчо
    #3

    Такси има в Италия, Франция и Гърция например. А в Австрия, Чехия и Унгария се плаща винетка. Също и в Швейцария се плащат винетни такси за магистралите. Друг е въпросът какво е качеството там и тук.... Сравнение не може и да има :) А в Германия няма такси и винетки, но пък там (както и в Холандия) таксите са включени в цената на бензина. Колкото повече караш - толкова повече плащаш. Но в тук кратуните са решили да финансират други начинания с акцизите от горивата. В крайна сметка е ясно едно - за да ползваш нещо, трябва да си плащаш за него. По един или друг начин... Няма такова нещо като безплатен обяд :)

  8. Крум
    #2

    "Такси има в Италия, Франция и Гърция например" За Гърция не съм убеден, магистралата "Игнация" си е безплатна.Друго е, когато някой иска да ни отврати от ЕС, и се взема най-неприятното, което съществува там - най-високите акцизи, най-високото ДДС, магистралните такси от Франция. Но ние сами си го пожелахме-в ЕС начело с най-извратените хора - социокомунистите.

  9. П. Петров
    #1

    За строеж на пътища има еврофондове. Или там далаверата е малка, а Гоце?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.