Открита е най-младата планета

Открита е най-младата планета
Учените от Института по астрономия Макс Планк откриха най-младата планета от известните до днес, съобщи ББС в четвъртък. Тя се е образувала в орбитата на звездата TW Hydrae, чиято възраст е 8-10 милиона години – около 500 пъти по–малко от тази на Слънцето.

Както и други млади звезди, TW Hydrae е обкръжена от газовопрахов диск. Планетата се намира във вътрешния радиус на звездата, се казва в съобщението на сайта на Института по астрономия Макс Планк.

Учените са дали на планетата името TW Hydrae b. Точната ѝ възраст не е установена, но е очевидно, че тя не може да е по-стара от звездата. До момента астрономите не успяваха да открият планета, образувала се преди по-малко от 100 милиона години. За сравнение възрастта на Земята се оценява на 4.5 милиарда години.

Откритата планета се отнася към класа на гигантите. Тя е около 10 пъти по-тежка от Юпитер, най-голямата планета в Слънчевата система. TW Hydrae b се намира на разстояние 6 милиона километра от звездата и прави един оборот около нея за три и половина дни.

1. Симион

Здравейте, защо не дадете линк към сайта на Макс Планк с информацията за случая? Освен това там има чудесна голяма снимка на планетата и звездата. А и коректно би било да посочите източника на снимката с линк!Поздрави :-)

2. Симион

3. Ганьо

на тази планета да се пуши?

4. ЦРУ

Не, планета е млада - под 18 год., няма пълнолетие, и може само леко да се опипва...с телескоп!

5. rusofob

"Планетата се намира във вътрешния радиус на звездата"Много ми е интересно това какво значи? Опитах се да го намеря в статията и по-точно в машинния превод на Google - но май няма такова нещо.http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.mpg.de%2FbilderBerichteDokumente%2Fdokumentation%2Fpressemitteilungen%2F2007%2Fpressemitteilung20071221%2Findex.html&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF8

6. Крум С.

Около звездата има пръстеновиден диск от прах, а планетата обикаля в пространството между праха и звездата (радиусът на обиколката и е по-малък от вътрешния радиус на пръстена).http://www.sciencecentric.com/news/08010224.htm

7. Звезден

Мене ме интересува най-много дзо какъв общес-твен строй е стигнала планетата?Построен ли е комунезма или са очще в преходен строй-периодКога ще свърши прехода?Искам да се преселя там на рахатлък.

8. Дядо Петър

а на обкръжаващия я кръгов пояс (шайба) от газ и прах.Не тряблва да се сърдим на журналистите за тяхната некомпетентност - все пак живеем в една бананово-мутренска република, където знанието не е първи приоритет.

9. лимпида

но ми се струва, че планета се наричаше космичедско тяло от рода на нашата Земя, Венера, Нептун, докато Слънцето е звезда. Тъй, че планета или звезда е открит?.

10. физик

Предполагам масовият читател не мисли че тази снимка е дословна снимка с телескоп. Снимката е просто илюстрация към темата - планетата в тази проекция е просто невидима.