Двата морски Гранични инспекционни ветеринарно-медицински пунктове ще бъдат открити в сряда и четвъртък от министъра на земеделието и горите Нихат Кабил, съобщиха от ведомството му във вторник. Те са разположени на пристанищата във Варна и Бургас и през тях ще минава вносът и износът на хранителни стоки и живи животни.
Строежът на тези и още шест инспекционни пункта е изискване на Европейския съюз за осигуряване на ветеринарния контрол на входящите за ЕС товари от хранителен произход. Страната ни претърпя критики в мониторинговия доклад на ЕК през април и в документа от 26 септември също бе отбелязана в критичните зони за напредъка на страната ни за еврочленството. Три дни по-късно Главната ветеринарна дирекция “САНКО” на Европейската комисия одобри звената в Бургас, Варна и Капитан Андреево като годни да осъществяват нужния контрол.
До 15 октомври България трябва да представи дата за друга мисия на САНКО, която да инспектира граничните ветеринарни пунктове по западната ни граница - Калотина, Гюешево, Златарево и Брегово. За ноември ще остане последният ветеринарен пункт по евроангажиментите ни – на летище София.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Вестник "Дневник" публикуваха миналия месец голям водещ материал как българската администрация е пропуснала да обхване административно-процедурно второто по големина контейнерно пристанище на България - Варна-Изток - с ГИВП-а на Варна Запад. Бизнесът е скочил на кръв, защото на практика администрацията бастисва не просто едно пристанище, но и вноса на България (70% от вноса идва през пристанищата), което значи, че храните ще поскъпнат при търсенето на по-неудобни маршрути, бастисва глобални контейнерни …
линии, чиито кораби посещават само Варна-Изток (Варна-Запрад няма капацитет да ги поеме, нито Бургас) и т.н. Тези глобални линии имат обороти по-големи от БВП на БГ, а нашата неграмотна администрация си мисли, че може да ги бъзика.Въпросът, според статията, а и според агентите на линиите, ще бъде отнесен до Еврокомисията чрез Европейската асоциация на агентите и брокерите от българската, ако въпросът не бъде решен спешно от нашата администрация.
е, че когато още вървели проучванията къде ще е пункта и как ще е устроен административно, експерти от ЕС идвали тук и питали нашата администрация "а какво ще правите с контейнерите на пристанище Варна-Изток?", на което нашите вдигали непукистки рамене и продължавали по план да усвояват пари и отчитат напредък при присъединяването.
Няма термин "хранителен произход". В случая става дума за контрол на стоки от "животински произход". Освен това, снимчицата може да подведе някого, че става дума предимно за ЖИВИ животни. Не! Става дума предимно на внос на меса и месни продукти и то ПРЕДИМНО с хладилни контейнери! Този метод на транспортиране преобладава навсякъде по света като дял от вноса/износа на меса и месни продукти, като изключим ислямските страни по празниците им.