Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Оживление на бирения пазар у нас, намаляват покупките в пластмасови бутилки

1 коментар
Оживление на бирения пазар у нас, намаляват покупките в пластмасови бутилки

Идването на пролетта, отпадането на противоепидемичните мерки и наближаването на великденските и майските празници са повод за оптимизъм сред пивоварите у нас, че тенденцията на това оживление ще се запази през целия активен сезон на продажбите, който е от април до септември. В тези месеци у нас се реализират 60% от годишния обем на продажбите на бира.

По информация на Съюза на пивоварите в България (СПБ), обединяващ най-големите производители на бира, осигуряващи 95 на сто от пазара, в този пиков период средно на всеки час в страната се произвеждат 65 хиляди литра бира, а на всяка минута се бутилират хиляда и сто литра.

Според проучване на института за маркетингови изследвания GFK за продажбите на напитки по време на великденските празници у нас през миналата година е отбелязан ръст от 21 процента в продажбите на бира като стойност и 16 на сто – като количества. Очакванията са за тази година да се запази тенденцията за ръст в пазаруването на бира.

С днешна дата в страната работят 39 малки, големи, средни и микро пивоварни, които на годишна база общо произвеждат около 180 различни марки и асортмента бира. Портфолиото е динамично и сезонно ориентирано, но безусловно лагер бирата тип Pils продължава да е с най-висок пазарен дял от 93-95%. Регулярно провежданите по поръчка на СПБ маркетингови проучвания от Ипсос, България показват, че всеки трети българин е убеден, че пивото е подходящо за него питие, а при активните консуматори това мнение споделят 55% от респондентите, посочват от съюза.

,"Непрекъснатата модернизация на пивоварния сектор е от ключово значение за неговото устойчиво развитие, особено в момент на криза на световните енергийни пазари. Големите компании вече изграждат фотоволтаични паркове, а от съоръженията за биоанаеробно третиране на отпадните води добиват биогаз. През 2021 г. един хектолитър бира у нас вече може да се произвежда с 21.3 МJ енергия", коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

От бранша специално подчертават и друга положителна новина – за поредна година спадат продажбите на бира в пластмсови опаковки, като през миналата година делът им е 52%. Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки – 21 на сто и в кегове – 4%. През 2021 г. пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г.

С това намаление на практика са спестени 1809 тона емисии от въглероден двуокис, които се равняват на въглеродния отпечатък от използването на 1500 тона въглища. Тези данни добре онагледяват колко е важно да бъдат оптимизирани всички възможности за намаляване и рециклиране на пластмасите, както и на всички други отпадъци от опаковки. През тази година СПБ продължава да реализира информационната кампания ,"ИзБИРАме устойчиво бъдеще" с фокус именно върху разделното събиране на отпадъци от опаковки

Съюзът е учредител и активен член на създадената преди дни от Българска стопанска камара и още 7 браншови асоциации платформа за кръгова икономика "Пластик Пакт България". Участниците в нея си поставят амбициозната цел до 2025 г. да постигнат 55% рециклиране на пуснатите на пазара отпадъци от пластмасови опаковки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Бизнесът с бира може да се обвърже с бизнеса с храни, бизнеса със забавления, туризъм, отдих, културни мероприятия. Как го правят германците: организират огромен бирфест, на който се продава бърза храна, най-вече наденици и картофки. Това дава старт на бизнеса, защото се печелят милиони на такива места. В заведенията бирата се предлага не с ядки, а със сирене. В западните капанчета предлагат различни деликатесни сирена, меса, картофки, хлебчета, солени тестени изделия и се пие в халби на тротоара.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.