Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пак се лобира за таксита над 5 години и с повече места

6 коментара
Пак се лобира за таксита над 5 години и с повече места

Да отпадне ограничението за възраст на таксиметровите автомобили, да се позволи на леки автомобили 8+1 място да извършват таксиметрови услуги и да се забрани преминаването на тежкотоварни автомобили над 10 тона по автомагистралите през уикендите и официалните празници. Това предложи на парламентарната транспортна комисия в четвъртък Митко Димитров, депутат от "Атака". В последствие той оттегли предложенията за промяна на Закона за автомобилните превози, които предизвикаха усилени дебати повече от час и половина на заседание на транспортната комисия в четвъртък.

Председателят на комисията Йордан Мирчев поясни, че в Закона за автомобилните превози се описват условията на труд и времето за почивки, а не организацията на движението, която е предмет на Закона за движение по пътищата. Доводите за такава забрана са, че ще се облекчи трафика през почивните дни и ще се увеличи безопасността на движението по автомагистралите. Най-много произшествия се случват точно последните дни от седмицата. Аргументите срещу приемането на подобно предложение са, че забраната ще се отрази негативно върху икономиката на страната, ще създаде проблеми на бизнеса, а и ще се постигне обратен ефект като се утежни трафика в петък и понеделник. Освен това в момента липсват достатъчно и подходящи тир-паркове. Депутатите се обединиха около мнението, че може да се обсъди вариант за забрана на движението на тежкотоварните автомобили в определени часове от денонощието, което ще облекчи трафика.

За пореден път зачекнаха възрастта на такситата.

Володя Киров, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация” към Министерство на транспорта каза, че изискването за максимална възраст на автомобилите от 5 години трябва да бъде запазена. Киров призна обаче, че възрастта не е гаранция нито за безопасността на автомобила или пък за това, че един автомобил на 5 години има по-добри технически характеристики от тези на по-стар автомобил, но по-висок клас. Представители на таксиметровия бранш обясниха, че депутатите изобщо не познават реалността на пазара. Според тях – в ЕС няма възрастови ограничения за таксиметровите автомобили. Ако отпадне ограничението за възраст на такситата, автомобилите ще трябва да отговарят на изискванията на евростандартите 3 и 4

Предложението 9-местни леки автомобили да могат да извършват таксиметрови услуги цели да се регламентира работата на тези автомобили, които и в момента извършват подобни услуги почти легално или незаконно, обясни Митко Димитров. Депутатът от "Атака" посочи за пример 9-местните автомобили, с които хотелите извършват таксиметрови услуги за своите гости.

Киров обясни, че разрешаването на 8+1-местни таксиметрови автомобили ще доведе до напрежение и до появата на нерегламентирани превозвачи, които ще дублират автобусни маршрути. Освен това управлението на автомобили от типа 8+1 изискват и по-висока квалификация на шофьора. Въпреки че подобна практика съществува в други европейски държави, приемането ѝ ще доведе до неясни последствия, аргументира се шефът на автомобилната администрация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Пътник
    #6

    "Киров обясни, че разрешаването на 8+1-местни таксиметрови автомобили ще доведе до напрежение и до появата на нерегламентирани превозвачи, които ще дублират автобусни маршрути.">>> Не, напротив! Когато ги разрешите, ще бъдат съвсем регламентирани! А относно сегашните маршрутки (монополисти) - да, ясно ни е, че след безмитните магазини това е втората най-голяма хранилка за депутати! И затова ще им браните монопола до смърт! Не случайно билетчета не се издават от години, но никой не ги гони за нищо! Протекцията е много яка!

  2. bobi
    #5

    az rabotq v tozi bran6.nikoi ne moje da me ubedi 4e edna nova lada e po sigurna i po komfortna ot da kajem edna e klasa na 10 g.a 6to se otnasq do lumpenite trqbva da se zasilqt kriteriite na firmite za priem na voda4i.a vmesto godini e po dobre da se zasilqt tehni4eskite pregledi za6toto i sega 40% ot kolite do 4-5 g sa za skrap i ne davat sigurnost

  3. Mickey
    #4

    ...рекламната кампания за Атака, щото активноста за Бойко нещо заиздиша! Само че като му набутаха на Волен ,мутрата ДС-Архонт, оцапаха свещите. Та чак и евродепутат им го натресоха, въпреки ПИСЪЦИТЕ на симпатизантите! Много трябва сега да се потрудят! Но пък ако не бяха натресли ДС-Архонта , та да отблъсне малко гласове , Атака със сигурност ЩЕШЕ ТОГАВА ДА СТАНЕ ПЪРВА "ПОЛИТИЧЕСКА" СИЛА! А това Кукловодите не искаха да допуснат! Не бе добре за пред ЕС. До там го бяха чалгясали народеца!

  4. Васко
    #3

    Е на тва му викам тепегьозлък и/или корупция. Години си говорим, че останахме единствената държава в Европа, където ТИР-овете фучат със 100-120 км/ч по пътищата, няма абсолютно никакъв контрол, освен ако не премажат кола с 4-5 души и през почивни дни, когато трафикът се увеличава с пъти създават огромна заплаха за живота на гражданите. Горе се пише, че били изложени аргументи едва ли не, че икономиката на РБ ще рухне ако ги ограничат. Много бих искал да се запозная с конкретните лица, които са изложили такива аргументи, да им вържа по едно въженце на шията и да ги влача 3-4 хил. км из България, за да броим колко ТИР паркинга има.

  5. гласоподавател
    #2

    депутати и таксиджии - хвани едните па удари другите! таксметровите превози трябва да се развиват от таксиметрови компании с нови автомобили, а не от беззъби лумпени от крайните квартали, каращи 15-годишни, пушещи дараци.

  6. z
    #1

    Заеби сега тия общи постановки.За ТИР-овете Атака са прави

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.