Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пълен текст на решението на ВАС за Булгартабак

0 коментара

Върховният административен съд на Република България - Четвърто отделение, в съдебно заседание на трети октомври две хиляди и втора година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:
СТЕФКА СТОЕВА
ЧЛЕНОВЕ:
ЛИЛЯН ЦАЧЕВ
АДЕЛИНА КОВАЧЕВА

при секретар Илиана Илиева и с участието на прокурора Иво Игнатов изслуша докладваното
от председателя СТЕФКА СТОЕВА по адм. дело № 7487 / 2002.

Производството е по реда на чл.12 и сл. ЗВАС.

Образувано е по жалби на "Табако Холдинг" ГмбХ, със седалище Австрия, Виена, "Консорциум Росбулгартабак" АД, гр.София и "Консорциум Метатабак", гр.София срещу решение № 2101-П от 23.08.2002г. на изпълнителния директор на Агенцията за приватизация, с което "Тъбако кепитъл партнърс" АД, гр.София и "Клар Инис" Б. В., Холандия, обединени в консорциум, е определен за участник, спечелил конкурса за продажба на пакет от 5 893 778 акции, представляващи 80% от капитала на "Булгартабак - холдинг" АД, гр.София

Поддържа се в жалбата на "Табако Холдинг" ГмбХ, че: обжалваното решение няма мотиви; същото е незаконосъобразно поради противоречията му с чл.24 ЗСПК и с чл.276 ТЗ, във връзка с чл.359, ал.1 и чл.360, ал.1, изр.2 ЗЗД; Агенцията за приватизация е нарушила принципите за прозрачност и равнопоставеност, както и изискването участниците да представят доказателства за наличността на средствата за заплащане на предлаганата покупна цена и за изпълнение на инвестиционната програма; заинтересованата страна не е изпълнила изискването да посочи механизъм за погасяване в 30-дневен срок просрочените задължения на дъщерните дружества на холдинга към държавния бюджет и към фонд "Тютюн", а е предложила погасяване на вземанията посредством заместване в дълг; Агенцията за приватизация е поставила на жалбоподателя по-тежки условия и го е поставила в по-неблагоприятно положение в сравнение с останалите кандидати. Поддържаните оплаквания са квалифицирани от жалбоподателя като основания за отмяна на обжалваното решение по чл.12, т.т. 1, 3, 4 и 5 ЗВАС.

Жалбоподателят "Консорциум Росбулгартабак" АД, гр. София моли да се отмени обжалваното решение като постановено при липса на компетентност, при съществени нарушения на административнопроизводствените правила и поради противоречие с материалноправни разпоредби - отменителни основания по чл.12, т.т. 1, 3 и 4 ЗВАС. Изложени са оплаквания за липсата на компетентност на Агенцията за приватизация да създава правила извън нормативноопределените и да ги променя; за недобросъвестно водене на преговорите по смисъла на чл.12 ЗЗД от страна на административния орган; за липсата на публикации най-малко в два централни ежедневника на решението за приватизационна продажба; за наличие на нарушения във връзка с изготвянето на приватизационната оценка и при извършването на пълен правен и финансов анализ; за нарушаване на принципа за свобода на договарянето; за липсата на пълна информация за приватизиращото се дружество; за нарушаване на Конституцията на РБ с проекта за меморандум и за нарушение чл.21, ал.1, т.1 от Наредба за конкурсите / НК /. Като краен резултат на основание релевираните оплаквания, жалбоподателят иска от съда да отмени обжалваното решение и да задължи Агенцията за приватизация да прекрати приватизационната процедура поради опорочаването ѝ.

Жалбоподателят "Консорциум Метатабак", гр.София поддържа оплаквания за незаконосъобразност на обжалвания индивидуален административен акт поради неспазване на установената форма, допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, противоречия с материалноправни разпоредби и несъответствие с целта на закона - отменителни основания по чл.12, т.т. 2, 3 , 4 и 5 ЗВАС. Твърди че: решението не съдържа фактически основания за издаването му; още на предварителния етап заинтересованата страна не е представила доказателства за финансовата обезпеченост на предложението; последната не е спазила срока за внасяне на депозита; обвързващата ѝ оферта и след отстраняване на недостатъците съдържа съществени несъответствия със задължителните изисквания; класирането на заинтересованата страна е извършено в нарушение на материалните правила за оценка на предложенията по показатели; налице е несъотвествие с целта на закона, тъй като не е спазен принципа за равнопоставеност. Самостоятелно като евентуално основание за отмяна на решението е посочено липсата на Национална стратегия за развитие на тютюнопроизводството и несъответствие на решението със Стратегията за приватизация на "Булгартабак-холдинг" АД, гр.София.

Ответникът Агенция за приватизация оспорва жалбите по съображения, че тези на "Табако холдинг", гр. Виена и на "Консорциум Росбулгартабак" АД, гр.София са неоснователни, защото едностранчиво и изопачено представят фактическата обстановка; обжалваното решение е мотивирано; на жалбоподателите е представена пълен обем документация, съдържаща задължителната информация; не е нарушен чл.24 ЗПСК, защото лицата, участвали в изготвянето на правния анализ и лицето, участник в конкурса са различни правни субекти; спазени са конкурсните условия от заинтересованата страна при образуването на консорциум; представени са доказателства от заинтересованата страна за наличността на средствата за заплащане на предлаганата покупна цена и за изпълнението на инвестиционната програма; участниците в конкурса са били равнопоставени; решението за конкурса е публикувано в два ежедневника; болшинството от повдигнатите в жалбите оплаквания не касаят процедурата на конкурса и са неотносими, тъй като или са въпрос на уточняване в преговорите или са от изключителната компетентност на Агенцията за приватизация. Жалбата на "Консорциум Метатабак" е оспорена като недопустима по съображения, че с протоколно решение № 3170 от 23.08.2002г. офертата на жалбоподателя не се разглежда, не се оценява и не се класира и това решение е обективирано в уведомителното писмо до жалбоподателя изх. № 92-00-81-1141 от 23.08.2002г., което писмо съдържа всички елементи на административен акт по чл.19, ал.3 НК и засяга правата и законните интереси на жалбоподателя. Този административен акт не е обжалван в законоустановения срок и е влязъл в сила, поради което и въпросът за декласирането не може да бъде пререшен от съда. Това обуславя липсата на самостоятелен и пряк правен интерес за жалбоподателя от обжалване на процесното решение № 2101-П от 23.08.2002г.

Заинтересованата страна консорциум "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД - "Бългериън Консюмър Продъктс Инвестмънтс Би Ви" / предишно наименование на втория участник в консорциума "Клар Инис" Б.В. / оспорва трите подадени жалби изцяло като неоснователни и моли да бъдат оставени без уважение. Противопоставени са възражения за неоснователност на общите аргументи в жалбите за липсата на фактически мотиви към решението, относно твърдяното нарушение на чл.24 ЗПСК, относно финансовата му обезпеченост и относно предложената схема за уреждане на задълженията на "Булгартабак-холдинг" АД и дъщерните му дружества, както и на останалите самостоятелно развити в трите жалби доводи за непредоставяне на възможност от Агенцията за приватизация за запознаване с офертите на останалите участници, за наложената забрана на "Табако Холдинг" за разпореждане с активите на дъщерните дружества, за липсата на компетентност на Агенцията за приватизация, за липсата на публикации в два централни ежедневника, за липсата на одобрена от министъра на финансите приватизационна оценка, за нарушения при извършването на правен и финансов анализ, за нарушение на принципа на свобода на договарянето, за липсата на пълна информация за приватизиращото се дружество, за нарушение на чл.21, ал.1, т.1 НК, за срока за внасяне на депозит, относно неправилното декласиране на "Консорциум Метатабак" и неправилното оценяване на офертата на спечелилия конкурса участник, както и по евентуалното наведено основание в жалбата на "Консорциум Метатабак".

Представителят на Върховна административна прокуратура дава заключение, че жалбите са допустими, но разгледани по същество са неоснователни. Поддържа, че процесното решение е в законоустановената форма и съдържание и не е налице нарушение на чл.15 ЗАП и чл.6, ал.5 ЗПСК. В приватизационната процедура извършеното от органа по приватизация е в съответствие с установените от същия административнопроизводствени правила и утвърдената стратегия за приватизация на обекта, и не са нарушени императивни и забранителни разпоредби. Назначената комисия за провеждане и организиране на конкурса е в численост и състав съгласно чл.6 НК, а утвърдената конкурсна документация е със съдържание, съгласно визираното в чл.7 НК. В предварителния етап на конкурса са изпълнени изискванията по чл.8 и сл. НК, а във втория етап правилно е одобрено участието на консорциум, създаден по реда на чл.357 ЗЗД. Четиримата акционери на "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД участват в процедура по документация, досежно която не са с дейност по чл.5 ЗПСК и по отношение на същите не е приложима забранителната норма на чл.24 ЗПСК. Оценяването на обвързващите предложения от членовете на конкурсната комисия е извършено на базата на оповестени теглови коефициенти за включващите елементи и най-висок е резултатът на класирания на първо място и обявен за спечелил конкурса кандидат. При кореспонденцията по чл.19, ал.2 НК "Консорциум Метатабак" не е надлежно отстранил посочените нередности на офертата. Не е налице и противоречие на обжалваното решение с целите на закона.

Върховният административен съд, четвърто отделение, като прецени доказателствата по делото и доводите на страните, прие за установено следното:

Жалбите са подадени в срока по чл.13, ал.2 ЗВАС и са процесуално допустими на основание чл.120, ал.2 от Конституцията на Република България, независимо че в Закона за приватизация и следприватизационен контрол / ЗПСК / и в Наредбата за конкурсите / НК / не се съдържа нормативна уредба, която да предвижда обжалване пред съда на решенията на административните органи за определяне на спечелили конкурсите участници.

От доказателствата по делото се установяват следните фактически обстоятелства:

С решение № 686 от 07.04.1998г. Агенцията за приватизация е открила процедура за приватизиране на държавното участие в "Булгартабак-холдинг" АД, гр. София.

На 10.09.1998г. между Агенцията за приватизация - в качеството ѝ на възложител и Дрезднер Клайнуърт Бенсън и CA IB Инвестментбанк Акциенгезелшафт - като изпълнители, е сключен договор, който включва и извършване на консултиране, проучване, оценка и изготвяне на приватизационна стратегия. На изпълнителя по договора е възложено изготвяне и приемане на правен анализ, оценка и информационен меморандум. Окончателният доклад на правния анализ е изготвен на 28.06.1999г. от "Джингов, Гугински, Кючуков и Величков". Срокът на договора е изтекъл на 31.12.2000г. без да приключи продажбата на холдинга чрез обявения способ - преговори с потенциални купувачи. Поради това на 21.11.2001г. между АП и CA IB Corporate Finanse Beratungs Ge.m.b.H. - юридически правоприемник на CA IB Инвестментбанк Акциенгезелшафт, е сключен нов договор, включващ изготвяне на актуализирани информационен меморандум, приватизационна оценка и правен анализ. Срокът за изпълнение на това задължение е 14.12.2001г., до която дата документите следва да се предоставят на възложителя за одобрение. Актуализираният правен анализ е извършен от "Легаком Антов и партньори" на 14.12.2001г. и след връщане за доработка заедно с информационния меморандум, са представени в Агенцията за приватизация на 25.02.2002г. и са приети с протоколно решение № 2252 от 05.03.2002г. на изпълнителния ѝ съвет.

Паралелно с това първият етап от изпълнението на договора включва и изготвяне на доклад за стратегията на продажбата, провеждане на международен маркетинг, търсене и преглед на необвързващите оферти.

Разработването на самата стратегия за приватизация на "Булгартабак-холдинг" АД обаче е единствено от компетентността на Министерския съвет съгласно разпоредбата на чл.2, ал.8 ЗППДОбП / отм. /, тъй като холдингът е с монополно положение в страната. Важността от разработка на подобна стратегия се установява и от факта, че въпросът е аналогично уреден и в чл.3, ал.7 от новия ЗПСК.

Стратегията е изготвена от Министерския съвет и на основание чл.2, ал.9 от действалия тогава ЗППДОбП на 06.03.2002г. е внесена в Народното събрание след провеждане на дискусия в комисията по икономическа политика. Одобрена е от парламента с незначителни промени с решение от 07.03.2002г. / Обн. ДВ, бр.27 от 15.03.2002г./.

По своя характер стратегията е акт, който инкорпорира основните и безспорно задължителни насоки за организация, провеждане и приключване на приватизационната процедура. Съдържа девет раздела, в които са формулирани целите на приватизацията, силните и слаби страни на дружеството, профилът на потенциалните инвеститори и процедурата, механизмът по обезпечаване балансирано влияние на правителството при вземане на стратегически решения, основните акценти и социалните аспекти на приватизацията.Изключително внимание е обърнато на целите, тъй като продажбата касае търговско дружество, което кумулира в себе си цял един отрасъл от стопанството на страната, който е изключително важен за неговото настоящо и бъдещо развитие. С предлаганото раздържавяване се цели: запазване и по-нататъшно развитие на тютюневия и цигарен бизнес; максимален размер на паричните постъпления в бюджета от продажбата; подкрепа на тютюнопроизводителите; развитие на чуждестранните пазари; преструктуриране на холдинга с цел оптимизиране на дейността му и превръщането му във водеща мултинационална компания; поддържане на определена численост на персонала и запазване и постепенно увеличаване на приходите в бюджета от данъци и акцизи.

От особена важност е направеният профил на потенциалните инвеститори, които са обособени в четири групи: търговци на тютюни, производители на цигари, финансови инвеститори с опит в преструктурирането и консорциуми от така предвидените потенциални инвеститори. Нещо повече, в задължение на държавата е вменено да поощрява създаването на такива консорциуми, при рамкиране на условията за тяхното участие. Предвидено е то да се допуска от самото начало до момента на подаване на окончателните оферти. Визирано е участници в консорциуми да могат да бъдат само лица, подали индикативна оферта и съответно допуснати до втория кръг. Изрично е фиксирано изискването новият участник да не държи повече от 49% от капитала и да няма контрол.

В стратегията са разработени двата етапа на конкурса и задължителните изисквания към индикативната и обвързващата оферти. Най-съществените елементи на първата са: представяне на комплексна бизнес програма, предлагана покупна цена и доказателства относно финансовата обезпеченост на оферираната такава. Доказателствата са примерно изброени и като такива са посочени финансово-счетоводни документи на участника, договори за поръчителство, извлечения от банкови сметки, референции и други. Формулирани са критериите при оценяването на офертите.

Елементите на обвързващите предложения са шест и безусловно са залегнали в приетите впоследствие от Агенцията за приватизация правила за провеждане на заключителния етап. Въведено е изискването всеки един от участниците да се оценява от членовете на конкурсната комисия на базата на предварително оповестени теглови коефициенти. Крайната оценка да представлява сбор от комплексните оценки на всички членове на комисията на базата на оценка на предложенията за елементите - количество тютюн за изкупуване в периода от време по сортове и години, цена, размер на инвестициите с основен акцент производството на тютюни и предлагана численост на персонала.

Допусната е възможност през втората фаза да се въведат ограничения за затваряне на отделни фабрики или за продажбата им.

На 26.02.2002 година с ПМС № 45 от 26.02.2002г. / Обн. ДВ, бр.24 от 05.03.2002г. / е приета Наредба за конкурсите / НК /. От нейното приложение са изключени само онези конкурсни процедури, за които към датата на влизането ѝ в сила - 05.03.2002г., е имало решение за провеждане на публично оповестен конкурс - § 3 от преходните и заключителни разпоредби на наредбата. Тъй като решението на Агенцията за приватизация, с което се определя продажбата на акции от "Булгартабак-холдинг" АД да се извърши чрез публично оповестен конкурс, е взето на 25.03.2002 година, то правно приложима за конкретния случай е именно новоприетата Наредба за конкурсите, която постановява те да се провеждат на два етапа - предварителен и заключителен.

Приет е междувременно и Законът за приватизация и следприватизационен контрол /ЗПСК/ / Обн. ДВ бр.28 от 19.03.2002г. /, който е действал по време на настоящата процедура за приватизация. В §17, ал.1 от неговите преходни и заключителни разпоредби е предвидено откритите процедури за приватизация, при които не е избран купувач, да се довършват по реда, регламентиран в него. Процесната процедура, доколкото към 19.03.2002г. не е приключила с определяне на купувач, попада под регламентацията, осъществявана от новоприетия закон.

С решение № 2016-П от 25.03.2002г. Агенцията за приватизация определя продажбата на акции, представляващи от 51% до 80% от капитала на "Булгартабак-холдинг" АД да се извърши чрез публично оповестен конкурс. Дава срок до 30.03.2002г. за закупуване на конкурсната документация и информационния меморандум, които са утвърдени с т.12 от същото решение. При тяхното закупуване се получава сертификат за регистрация, а той е условие за подаване на предварителна оферта за участие в конкурса. Решението е обнародвано в Държавен вестник бр.35 от 05.04.2002 г. и е публикувано в два централни ежедневника - вестник "Пари" от 29.03.2002г. и вестник "Дневник" от същата дата.

Конкурсната документация съдържа шест раздела, които регламентират: предмета и целите на приватизацията; издаването на сертификат за регистрация и извършването на ограничен правен и финансов анализ на дружеството; процедурата по искане за разяснения от сертифицираните кандидати; подаването и изискванията към предварителните оферти; тяхното разглеждане и преценка; подаването на оферти в заключителния етап. Фиксирани са и крайните срокове за искане на разяснения - 25.04.2002г. и за подаване на предварителни оферти - 03.05.2002г.

Правилата съдържат точно изброяване на трите случая, при които предварителните оферти въобще не се разглеждат - когато са подадени от лица, неполучили сертификат за регистрация, подадени са извън срока, или са подадени в незапечатан или прозрачен плик. Във всички останали случаи Агенцията за приватизация разглежда предварителните оферти, като в случаите, визирани в разпоредбата на чл.12, ал.2 НК, дава срок за отстраняване на допуснатите нередности и/или за предоставяне на допълнителни писмени разяснения. Пропускането на срока има за последица недопускането на кандидата до по-нататъшно участие. Самата преценка на предварителните оферти, ведно с разясненията към тях, следва да се извърши на базата на баланса между три компонента, подредени в низходящ ред по важност и те са: перспективи за развитие на тютюнопроизводството и за развитие на дружеството; постъпления от приватизацията и нейните социални последици.

В срока за подаване на предварителни оферти са получени пет предложения от "Табако Холдинг" ГмбХ, Търговска банка "Одинцово", V.Tabac, Hungary, "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД и Консорциум "Метатабак". В доклада от 20.05.2002 г. комисията е отразила всички констатации след отваряне на офертите и анализиране на съдържащите се в тях документи в двете им части: по легитимацията на кандидатите и по предложението за придобиване на акции от капитала на приватизиращото се дружество. В резултат на това комисията е предложила и от петимата кандидати да се изиска представянето на писмени разяснения по въпроси, които са стриктно формулирани и обособени в отделни точки.

От заинтересованата страна е изискано разяснение във връзка с представеното писмо от "Дойче банк" АД в четири насоки - относно понятието "успешно участие в конкурса"; фиксиране на момента, в който банката ще придобие собствеността върху акциите на участника; етапа на получаване на вътрешно одобрение и структурата, която ще финансира приватизацията. Разяснение за финансовата обосновка е поискано и от кандидата ТБ "Одинцово", Русия. Срокът за отстраняване на нередностите и за представяне на разяснения по офертите е десет календарни дни от датата на получаване на писменото уведомление. Още на следващия ден - 21.05.2002г. представителите на участниците в предварителния етап са уведомени писмено, че следва да отстранят допуснатите нередности в срок до 31.05.2002г.

Междувременно с писма от 29.05.2002г. Агенцията за приватизация е уведомила всички кандидати, че в случай на допускане до заключителния етап на процедурата, следва да внесат в срок до 10.06.2002 година депозит за участие в размер на 2 500 000 евро по описаната банкова сметка на агенцията в БНБ-Централно управление. Отбелязано е изрично, че внасянето на депозита е условие за получаване на сертификат за участие в заключителния етап.

Към 31.05.2002 година петимата кандидати са отстранили констатираните от комисията недостатъци на индикативните оферти. Резултатите от разглеждането на разясненията към предварителните оферти са обективирани в доклад на комисията от 03.06.2002г. Последният приключва с предложение на основание чл.14, ал.1 НК и петимата кандидати на предварителния етап да бъдат допуснати до участие в заключителния такъв при депозит в размер от 2 500 000 евро със срок за внасяне 10.06.2002г. Докладът е утвърден с протоколно решение № 2725 от 05.06.2002г. на изпълния съвет на Агенцията за приватизация и оферентите са писмено уведомени за допускането им до участие, както за срока и размера на депозита. Разяснени са им възможността и условията за участие под формата на търговско дружество и срокът за предявяване на съответното искане, както и документите, които то следва да съдържа със задължителното условие допуснатият участник на предварителния етап да притежава най-малко 51 % от капитала на консорциума и да упражнява контрол в случай, че той е юридическо лица. При друга форма на сдружаване е необходимо представянето на доказателства, че този участник ще придобие не по-малко от 51 % от капитала на приватизиращото се дружество. В същите писма Агенцията за приватизация се е задължила да предостави на участниците правилата за провеждане на заключителния етап до 10.06.2002г.

На 06.06.2002г. е проведено заседание на работната група за приватизация на "Булгартабак-холдинг" АД за обсъждане графика за етапите и сроковете във връзка със заключителната фаза на конкурса и минималните параметри, заложени като изисквания към потенциалните купувачи относно количествата тютюн за изкупуване, инвестициите и работните места.

С протоколно решение № 2761 от 10.06.2002г. изпълнителният съвет на Агенцията за приватизация е утвърдил правилата за заключителния етап на приватизационната процедура / наричани по-долу за краткост правила/, проект на договор за продажба и проект на договор между акционерите.

Правилата съдържат осем раздела, в които обстойно е детайлизирана цялата процедура, предмет на тази фаза и условията за допускане до участие на нарочно създадени за това консорциуми. Получаване на сертификат е въздигнато в предпоставка за участие, като условие за издаването му е внасянето на депозита,чийто срок за внасяне е фиксиран до 14.06.2002г. Регламентирани са извършването на пълен правен и финансов анализ; проект на договор за покупко-продажба на акции и проект на акционерно споразумение; условия на сделката, които задължително следва да бъдат приети от участниците; избор на участник, спечелил конкурса.

При преценката за законосъобразност на реализираната процедура от особена важност са пети и шести раздел на правилата, уреждащи подаването на оферти, изискването към формата и съдържанието им и тяхната оценка. Срокът за подаването на офертите е определен до 22.07.2002г. Съдържанието им включва задължително конкретни предложения относно предмета на продажбата, предлаганата цена, комплексната бизнес програма, финансовата обезпеченост на предлаганите цена и размер на инвестиции.

Предвидени са пет случаи, в които офертите въобще не се разглеждат: когато са подадени след крайния срок в незапечатан или прозрачен плик от лица, неполучили сертификат; имат предмет различен от предмета на конкурса - покупка на 5 893 778 броя акции, представляващи 80 % от капитала на холдинга; не съдържат изрично приемане на условията на сделката, посочени в раздел седми. Извън тези случаи офертите се разглеждат и в случай, че се налага, се дава срок за отстраняване на допуснатите нередности и/или за представяне на допълнителни писмени разяснения.

Различно от неразглеждането на офертите според правилата, е тяхното неоценяване и некласиране. Такова задължение за приватизиращия орган съществува в три случая: в определения срок за отстраняване на нередностите или за представяне на писмени разяснения, такива не постъпят от участника; подадената оферта е условна и участникът не е декларирал изрично, след като това е било изисквано от него, че се отказва от поставените условия; не се представят доказателства за финансовата обезпеченост на предложената цена.

Стриктно са формулирани в правилата четирите критерия за оценка на предложенията: предложено общо количество суров тютюн за изкупуване; предлагана цена на пакета от акции; размер на предлаганите инвестиции и предлагана средна численост на заетите в холдинга и дъщерните му дружества лица. С определен брой точки е фиксирана тежестта на всеки един от критерите в крайната комплексна оценка, представляваща сбор от получените точки по всички критерии.

В хода на процедурата са правени три изменения на така приетите правила. Първото е по протоколно решение № 2879 от 04.07.2002г. на изпълнителния съвет на Агенцията за приватизация и касае само термина "общо" количество изкупен тютюн, който е заменен със "средногодишно". Второто е с протоколно решение № 2936 от 15.07.2002г. и касае въвеждане на задължение към участницитге да представят декларации за безусловно съгласие за погасяване всички просрочени задължения на дъщерните дружества със седалище в страната към държавния бюджет и фонд "Тютюн" преди прехвърляне собствеността върху акциите, както и предложения относно механизма на погасяването им. Към задължителните условия на сделката са въведени още пет такива. Третото е с протоколно решение № 2989 от 19.07.2002г. на изпълнителния съвет на Агенцията за приватизация и съдържа нови редакции на точка 11 и 18 от задължителните условия на сделката. И трите промени са незабавно съобщени на участниците в писмен вид. При анализ на характера им е видно, че те касаят въпроси, свързани не с конкурса, а с договора за приватизация и са направени с оглед максимална защита на държавния интерес.

От допуснатите пет кандидати до участие във втория етап, депозит са внесли четирима, като такъв не е внесен единствено от V.Tabac, Hungary. Внасянето на депозита от страна на "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД е станало на 20.06.2002г. и поради това сертификат за участие на този оферент е издаден на 21.06.2002 г.- последната предвидена дата за представяне на документа за заверяване на сметката на административния орган, съгласно раздел втори, т.3.1. от правилата за провеждане на заключителния етап.

На 01.07.2002г. представителят на допуснатия до заключителния етап участник "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД е поискал от Агенцията за приватизация одобряване структурата на консорциум, учреден под формата на гражданско дружество. С писмо от 03.07.2002г. административният орган е поискал представянето в срок до 10.07.2002г. на шест подробно изброени документа, установяващи правноорганизационната форма на холандския участник в консорциума "Клар Инис" Б.В., решение на управителния му съвет за учредяване на сдружение и декларация от представляващия дружеството за спазване изискването по Закона за информация относно необслужвани кредити. В указания срок документите са представени в Агенцията за приватизация с нелегализирани преводи поради еднодневно закъснение на оригиналната пратка, което е установено от фирмата, осъществяваща куриерски услуги. Оригиналните екземпляри заедно с легализираните преводи са представени в агенцията на 12.07.2002г. Същия ден представителят на "Тъбако Кепитър Партнърс" АД е уведомен от изпълнителния директор на Агенцията за приватизация, че е одобрена структурата на консорциума, учреден под формата на гражданско дружество и че същият е допуснат до участие в заключителния етап, с което е спазено изискването на раздел втори, т.1.2 от цитираните правила. Изискано е обратното представяне на сертификата за участие на акционерното дружество с цел обезсилването му и издаване на нов такъв, вече на консорциума, който е издаден на 19.07.2002г.

За участие в заключителния етап е регистриран като холдинг още един от участниците - "Консорциум Росбулгартабак" АД София. Той е учреден от ТБ "Регионална перспектива" и "Внештрейдекспорт". Сертификат за участие на конкорциума на заключителния етап е издаден съответно на 08.07.2002г.

На 22.07.2002г., в интервала между 13 и 14 часа, в Агенцията за приватизация са получени четири предложения от: "Консорциум Росбулгартабак" АД, гр.София, "Консорциум "Метатабак", гр.София, консорциум между "Тъбако Кепитъл Партнърс" АД, гр. София и "Клар Инис"Б.В. Холандия и "Табако Холдинг" ГмбХ, Виена. Предложенията са отворени от комисията на същата дата,

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.