Парадоксално, но вероятно от непознаване на Наказателния кодекс

Папазов предложи по-меко наказание за кражби на жп мрежа

Папазов предложи по-меко наказание за кражби на жп мрежа

Транспортният министър Данаил Папазов заяви в понеделник пред журналисти, че ще предложи на ресорната парламентарна комисия сряда промени в Наказателния кодекс, според които кражба на части от железопътна линия да се санкционират като тежко престъпление със затвор от две до осем години.

"Кражбата от железопътна инфраструктура трябва се впише в Наказателния кодекс като тежко престъпление. Трябва да има промени в Наказателния кодекс за тези действия. Тъкмо сега се обсъждат промени", заяви Папазов, който провери хода на модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас. Намерението му е провокирано от кражбата на скрепителни елементи от релсовия път между гарите Яна и Мусачево заради която в късно вечерта в петък товарен влак с цистерни се обърна и нанесе щети за 400 хил. лв. на стопанисващата железопътната мрежа Национална компания "Железопътна инфраструктура". Инцидентът се размина без ранени или екопоследници.

Поредната кражба на елементи от железопътната инфраструктура бе определена от транспортния министър като терористичен акт и опит за убийство на двамата машинисти и го накара да предложи затвор от 2 до 8 години.

Изявлението му обаче демонстрира непознаването на Наказателния кодекс и колкото и да е парадоксално поисканата от него поправката реално ще смекчи вече предвидените в Наказателния кодекс наказания за престъпления по транспорта и съобщенията.

Член 340, алинея 1 с изменение още през 1975 г. предвижда от 5 до 15 години лишаване от свобода за онзи, "който повреди подвижен железопътен състав или железен път, въздухоплавателно средство, автомобил, електротранспортно средство (тролейбус, трамвай и други такива, предназначени за масов превоз) или съоръжения, или принадлежности към тях, тунел, мост или подпорна стена по пътищата, или повреди или допусне да се повреди, заседне или потъне кораб и с това създаде опасност за живота на другиго или за значително повреждане на чужд имот".

Реално проблемът с жп кражбите не е в липсата на наказателна мярка, а в това, че в общия случай при настъпили щети от открадната инфраструктура не се открива извършителят, за да му се повдигне обвинение.

За миналата година щетите от кражби по железните пътища възлизат на над 1.8 млн. лв. и въпреки въведените законови ограничения за изкупуване на черни и цветни метали посегателствата над жп мрежата продължават да нарастват.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?