Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Паралелен строеж на “Тракия“ и ремонт на жп линията Пловдив-Бургас

6 коментара

Строежът на автомагистрала “Тракия“ от София до Бургас и ремонтът на жп линията в участъка от Пловдив до Бургас ще вървят паралелно, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков във вторник по време на среща с представители на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

На 12 ноември ще започне тръжната процедура за автомагистрала "Тракия", ЛОТ 2, съобщи малко преди него министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след което Цветков добави, че до дни ще тръгне и процедурата за рехабилитацията на жп линията и двата проекта, които са в едни и същи регион, ще вървят успоредно.

След като по-рано пред бизнеса премиерът Бойко Борисов съобщи, че е наследил 132 млн. лв. дълг за “ланския сняг“, Плевнелиев успокои строителните фирми, че още на следващия ден ще предложи на Министерски съвет да одобри схема за уреждане на забавените им от предишното правителство плащания по договори за пътно поддържане и снегопочистване.

“Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е изключително нещастно, че заради негови задължения, за което обаче сегашното ръководство няма вина, фалира бизнесът“, каза Плевнелиев.

Към момента ведомството дължи над 200 млн. лв. на строителни фирми за почистване на пътища и по други проекта, а също така има договорени задължения за още 300 млн. лв. Фактурирано е ДДС за 180 млн. лв., защото фирмите са повярвали на държавата. То е платено и сега трябва да се види как ще се уреди проблемът, добави регионалният министър.

Идната седмица – на 11 ноември, той ще има среща с Асоциацията на българските банки, на която ще се обсъди механизъм държавата да гарантира неиздължените плащания на пътната агенция към фирми изпълнители, така че те да могат да ползват банкови кредити. В момента заради тежкото финансово положение на редица фирми, на които пътното ведомство дължи пари, те не могат да получат кредити за развитие на бизнеса си.

Плевнелиев също така обеща на строителния бизнес да раздели магистралите на лотове и да определи критерии за участие в процедурите за изпълнители, че да могат в тях да участват и български фирми.

Той отново посочи, че през следващата година ще се отделят средства за проектиране, тъй като в последните 18 месеца Агенция “Пътна инфраструктура“ не обявила нито една поръчка за проектиране, а “от 20 години дъвчем магистрала “Тракия“. Той обеща бъдещата процедура за аутобана “Марица“ да бъде разделена на 4 лота, както е по технически документи, а не на един, както е планирала предишната власт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. -
    #7

    "Предишната власт" тръгна да пуска Марица на един лот, защото чичковците от Брюксел дадоха жега след като Батко нарочно тръгна да я пуска разделена на 4. Да няма бой през пръстетата и сега...В бюджета за 2009 г. агенцията не стартира никакво проектиране поради некадърността на 1-2 човека, а не щото нямаше кинти в бюджета - имаше си и то доста. Не е ясно що трябва да се проектира, след като пари за строителство очевидно няма, нооо да му мисли "новата власт"...

  2. Двойната Лотхен
    #6

    Да си го каже право Плевнелиев - за всяка фирма по лот, мир да има!Да се обади на Велизар Стоилов за ноу-хау.

  3. Васко
    #5

    Трябва да се проектира, защото това отнема вреееееме. Като уредиш парите (фондове, заеми, СБ и пр.) никой няма да иска да ги дава преди да е ясно колко ще струва проекта, за да се постигне краен резултат. Без проект няма и дори приблизително точен бюджет...

  4. PATNA FIRMA
    #4

    ABE TOQ PLEVEL LUD LI E,KAKVI BANKI KAKVI KREDITI A LIXVITE KOI 6TE GI PLA6TA TOI DA NE SI MISLI 4E TOVA SA PARI E TAKA ,NALI IMA RAZHODI ,ZA NEGOVA INFORMACI PATNITE FIRMI SA VE4E NA ZAGOBA TAPANAR ,I KO 6TE SE OBLAJI B.B .I CVETELINKA..........BOJEEEEEEEEEEE

  5. GOT
    #2

    VSI4KO E TEATAR DA MOJE BANKITE DA LAPAT,A NA KOI SA BANKITE.............

  6. паралелния
    #1

    на линията на партията?!ако не е е обречен на провал...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.