Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Парламентът одобри увеличаването на капитала на БДЖ с държавни вземания за 127,9 милиона лева

0 коментара

Капиталът на "БДЖ" да се увеличи с непарична вноска на държавата в размер на 127,9 милиона лева, предвиждат приетите от Народното събрание на първо четене промени в Закона за железопътния транспорт, внесени от Министерския съвет. Сумата представлява несъбраните държавни вземания от Национална компания "БДЖ" за задължения по данък върху добавената стойност, към Националния осигурителен институт и за лихви по просрочени задължения.

Парламентът прие на първо четене още два законопроекта за промени в закона, предложени от Петър Мутафчиев от Коалиция за България и от Йордан Мирчев от НДСВ. Предложението на парламентарната транспортна комисия е от трите проекта да се изготви общ законопроект.

Чрез разсрочване на задълженията на НК "БДЖ" не би могло да се постигне финансово стабилизиране на компанията, се посочва в мотивите на Министерския съвет.

Благой Димитров от ОДС заяви, че вдигането на капитала на БДЖ се прави с пари, които ги няма. Според него в проекта се предлага държавата да не иска вземанията си от компанията, но няма как това да бъде отразено в държавния бюджет. БДЖ продължава да инкасира загуби, но ние не можем непрекъснато да увеличаваме неговия капитал, заяви Димитров.

Председателят на парламентарната транспортна комисия Йордан Мирчев от НДСВ посочи, че е намалял броят на превозените товари и пътници от БДЖ през последните години. През 1997 г. БДЖ е превозила 30 милиона тона товари, а за 2001 г. те са 20 милиона тона. Пътниците, превозвани от българските железници, през 1997 г. са били 83 милиона души, а през 2001 г. - 46 милиона.

Краткосрочните задължения на дружеството през 1997 г. са били 46 милиона лева, а миналата година задълженията са били 220 милиона лева, от които 130 милиона лева за ДДС и към НОИ, каза Мирчев. Увеличението на активите на "БДЖ" е с цел превозвачът да няма задължения, които така или иначе са несъбираеми, посочи Мирчев. МВФ и Световната банка подкрепиха предложението дълговете на БДЖ да бъдат преобразувани в капитал, добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.