Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Парламентът разреши отдаването на летищата на концесия

0 коментара

Вицепремиерът Николай Василев прогнозира, че с отдаването на концесия на летищата във Варна и Бургас през следващите няколко години ще бъдат привлечени около 130 млн. евро инвестиции. В петък парламентът окончателно прие промените в Закона за гражданското въздухоплаване.

Първият опит да се узакони концесионирането на летищата бе направен преди повече от година, от тогавашния НДСВ депутат Мирослав Севлиевски и негови колеги. Проектът на Севлиевски бе подкрепен от транспортния министър тогава Пламен Петров с мотива, че това е удачен начин да се намерят свежи пари за модернизацията на летищата, но бе бламиран от цялата опозиция и част от управляващото мнозинство в парламента. Основният аргумент против бе възможността за концесионера да събира летищните такси. Сега Народното събрание одобри текста, който дава възможност да стартира процедура по концесиониране на летищата и който също предвижда концесионерът да събира летищните такси.

Условията и редът за събирането им ще се определя в концесионния договор. В зависимост от възложените на концесионера дейности, той ще може да събира в своя полза или целия размер на таксите, или определена част от тях. Досега таксите се събираха от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

Транспортното министерство има готовност процесът да започне в ускорени срокове, за да може в рамките на една година поне тези две летища - Варна и Бургас, към които очакваме да има сериозен интерес, да бъдат концесионирани, заяви пред депутатите Николай Василев. Той уточни, че единственото летище, което за момента няма да се предлага на концесия, е София.

Председателят на транспортната комисия Йордан Мирчев пресметна, че с приемането на днешния закон вече е уреден механизмът за концесиониране общо за летищата, автомагистралите и пристанищата. Остава железопътната инфраструктура и от правна гледна точка няма да има никакви пречки за навлизането на чуждестранни инвестиции чрез концесии, обобщи Мирчев.

И той отбеляза, че към момента летищната инфраструктура - и терминали, и писти, изостава значително от потребностите на увеличения туристически поток.

Депутатите решиха още, че ще се дава безсрочен лиценз за български въздушен превозвач. Сред изискванията за получаване на лиценз е обоснован план за осигуряване на дейността и доказателства за финансова стабилност и собствен капитал, който не трябва да бъде по-малко от 160 хил. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.