Първият етап от обходния път на Габрово е готов

Приключилият първи етап от изграждзането на обходния път на Габрово

Първият етап от изграждането на обходния път на Габрово е завършен, съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В момента продължава работата по втория етап.

 

Проектът се финансира със средства от оперативна програма "Транспорт". Той включва строителството на участък от 23 км, етапна връзка на обхода със съществуващия път от 3 км и изработването на идеен проект за тунел под връх Шипка.

Строителството на обхода на Габрово започна на 16 май 2013 г. и с подписването на Акт 15 завърши строителството на първия етап от общо пет по проекта.

Изпълнител на обходния път на Габрово е консорциум ПСВТ, в който влизат варненската "Хидрострой", "Пътни строежи – Велико Търново" и "Пътинженерингстрой – Т", Търговище. Договорът за строителство е за близо 93 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява от "Обединени консултанти", в което влизат "Трансконсулт БГ", "Рубикон Инженеринг" и "Трафик Холдинг". Стойността на договора с тях е малко над 1 млн. лв. с ДДС.

Строителството на приключилия етап е с дължина от 7.6 км. Участъкът започва от кръстовището след село Донино, от което обходният път се отделя от първокласния път Велико Търново – Габрово и завършва преди пътен възел "Поповци", където се прави връзка с второкласния път Севлиево – Габрово.

На обекта са извършени ремонт на пътната конструкция, мостът над река Янтра и надлез с общински път за село Велковци. Подобрено е отводняването на пътната настилка. По цялото трасе е положен нов асфалтобетон, поставена е нова хоризонтална маркировка, монтирани са нови пътни знаци. С рехабилитацията на пътния участък се повишава безопасността и удобството на пътуващите.

Вторият етап, по който се работи в момента, е с дължина 3.2 км и включва реконструкцията на съществуващия път. Трасето минава западно от кв. "Войново" на Габрово и завършва при село Чехлевци.

Третият, четвъртият и петият етап на обходния път на Габрово са изцяло ново строителство.

Третият етап е с дължина от 5 км, четвъртият – 4.1 км, а петият – 10.5 км и включва и тунела под Шипка с дължина около 3.2 км.

Тунелът под връх Шипка е предвиден за изграждане през следващия програмен период 2014-2020 г.

Обходният път на Габрово е част от трансевропейския транспортен коридор ІХ от Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг.

Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес