Тунелът под Шипка ще се строи след 2016 г., ако има пари

Първият етап от обхода на Габрово беше пуснат още в края на 2013 г.

Тунелът под Шипка ще се строи след 2016 г. при условие, че останат пари по оперативна програма "Транспорт" или със средства от държавния бюджет. Прогнозната стойност на съоръжението е 520 млн. лв. Този ангажимент потвърди правителството на заседанието си в сряда, съобщи правителствената информационна служба.

Това е втората фаза от изграждането на обекта, който включва участък с дължина от 10.87 км и тунел под връх Шипка с дължина от 3.22 км. Предвидено е изпълнението да започне през периода 2016 - 2020 г.

Първата фаза на проекта, която е в процес на реализация, включва строителството на нов пътен участък с дължина 23.25 км и етапна връзка на обхода на Габрово със съществуващия първокласен път между града и Велико Търново, както и изготвяне на разширен идеен проект за тунела под Шипка.

Средствата за реализирането на проекта са осигурени с подписан на 14 май 2013 г. договор за безвъзмездна финансова помощ между Министерството на транспорта и Агенция "Пътна инфраструктура" за 98.56 млн. лв. Парите трябваше да дойдат от оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г., но ЕК не одобри проекта заради недостиг на средства по програмата.

Първият етап на строителните дейности бяха завършени на 3 декември 2013 г. с подписването на Акт 15. В ход е строителството на втория етап, а изграждането на трети и четвърти, както и етапната връзка ще започне след като приключат отчуждителните процедури на засегнатите имоти. Очаква се това да стане в скоро време, е посочено в правителственото съобщение.

Обходният път на Габрово е част от трансевропейския коридор IX Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на страната и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север - Юг.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?