Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътната агенция пусна търга за дострояване на "Тракия"

11 коментара
Пътната агенция пусна търга за дострояване на "Тракия"

Национална агенция "Пътна инфраструктутра" (НАПИ) обяви в сряда дългоочакваната обществена поръчка за дострояването на магистрала "Тракия" в частта ѝ Стара Загора – Карнобат.

Конкурсът е за избор на изпълнител на т.нар. Лот 2. Това е около 31-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора. В участъка са предвидени строителството на общо 5 моста над реките Азмака, Бедечка, Малка река и Блатница. Ще бъдат изградени и надлеза там, където магистралата се пресича със селскостопански пътища – 8 бр, с пътища от републиканската пътна мрежа – 6 бр., както и надлез над ж.п. линията София – Бургас. Проектът включва реконструкция на далекопроводи, водопроводи, реконструкция на напоителни, отводнителни полета и съоръжения.

Поръчката е с дата на регистрация от вторник и излиза на страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) в сряда. Според Георги Харизанов от строителната компания "Главболгарстрой" (ГБС), НАПИ продава тръжната документация от понеделник.

Потърсен от Mediapool за коментар на предварителната продажба на документация според посочените горе данни, новият директор на НАПИ Димитър Иванов каза, че подписвал много документи и не може да каже точната дата, от която е пуснал обществената поръчка.

"Ние закупихме документи за търга във вторник, възнамеряваме да участваме и имаме капацитета да се справим с тази поръчка.", коментира Харизанов пред Mediapool. От ГБС очакват засилен интерес към строежа на магистралата както от местни, така и от чужди компании. Редовните кандидати за пътно строителство в България са турските, гръцките и хърватските фирми, коментира Харизанов.

Местните играчи с мераци за апетитната поръчка, за която правителството вече отдели 120 млн. лева, са ясни от години - "Холдинг пътища" на Васил Божков, "Глаболгарстрой" на Симеон Пешов и "Трейс груп" с мажоритарен собственик Николай Михайлов. Трите фирми с най-голям брой поръчки за строителство от пътния фонд дадоха заявките си за строежа на "Тракия" още докато имаше законен концесионен договор с българо-португалския консорциум. Договорът беше анулиран в края на май тази година. Още тогава местните строителни гиганти услужливо предложиха да започнат строежа на своя сметка, след което средствата да им бъдат възстановени.

Кандидатите за "Тракия" имат 52 дни да подготвят офертите си. Те ще бъдат отворени на 14 ноември, а срокът за изпълнение на поръчката е 2 години след сключване на договора с изпълнителя.

Новият изпълнителен директор на НАПИ Димитър Иванов трябва да назначи тръжна комисия, която да оцени офертите на кандидатите. Тя ще се състои от минимум трима души, един от които е задължително правоспособен юрист. Останалите членове на комисията може да са външни експерти. Такива може да се назначават и като консултанти на комисията.

Обществената поръчка ще се следи от близо от европейските ни партньори, въпреки че се изпълнява с национални средства, тъй като резултатите от нея ще са ясен показател за това има ли промяна към добро в компрометираната структура. Пътният фонд години наред беше раздиран от корупционни скандали и конфликт на интереси, което доведе до спиране на всички европейски пари за пътища, трансформиране на агенцията за четвърти път и поредна смяна на ръководството ѝ. След новото преструктуриране структурата мина под личния надзор на премиера.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Михаил
    #12

    В "ожесточен" спор ще останат две фирми- "Трейс" на видния си жестомимичен акционер и по съвместителство министър на вътрешните работи Михаил Миков и "Догуш" на ага Доган по съвместителство депутат и мореплавател.Другите фирми по-добре да не се хабят да участват за никоя от отсечките-няма да ги огрее.Справка-Софийското метро.

  2. поп Грую
    #11

    ако не бяха се дебнали два кабинета от едни и същи играчи ,кой да гепи голямите комисионни и 30 годишно цицане от бюджета . Ако не бяха отменили концесията ,сега и затова щяха да ни кастрят от Брюксел .

  3. поп Грую
    #10

    Те успяха без никикви концесии ,сами да си оправят всички магистрали и шосета за около 8 години след края на войната със сърбите и да осигурят перфектен път до всички морски курорти по Адриатическото крайбрежие.България от 40 години все строи крайбрежната магистрала от Ахтопол до Дуранкулак (вече и от Резово) и все още не е построена .Затова е виновен Иван Костов разбира се .Аз съм го виждал как нощно време зарива с една лопатка за пернишка печка,построеното през деня от Партията и пролетариата .Заедно разбира се с братовчедите си .

  4. ск
    #9

    хубаво си хортуваш и вярно, но природонаселението във форума не е настроено на такваз вълна и не реагира на чувството ти за хумор,който аз споделям.

  5. Мечтател
    #8

    Ако Иван Костов беше на власт всички магистрали и магистралки отдавна да са построени.

  6. atanas
    #7

    Дали накога ще имам щастието да видя осъдени престъпниците, които са виновни за пропуснатата възможност да се построи магистралата с безвъзмездната помощ от ЕС и затова че сега ние всички трябва да плащаме чрез бюджета за тези престъпления. Ако някой кандидат за славата ми обещае и изпълни това, аз ще гласувам с две ръце за него.

  7. ДРОД
    #6

    ама не го оставихте да управлява още един мандат. Защо не гласувахте за Н.В. Цар Симеон Втори Сакскобургготски и за Неговото НАЦИОНАЛНО Движение Цар Симеон Втори Сакскобургготски? А сега ревете, че магистралите ги няма, та нали Н.В. Цар Симеон Втори Сакскобургготски ги обеща още при знаменателното си изказване за 800-те дни ! Истината е в Н.В. ! О, Царю, води ни напред и България, знам, ще настигне и надмине Нидерландия, Чехия, Унгария, Полша и други некои страни от ЕС.ДРОД, от Национално Движение Долу Костов (НДДК).

  8. читат
    #5

    !

  9. М
    #4

    Пътният фонд не е бил години наред "раздиран" от корупционни скандали и конфликт на интереси. Авторът да посмали малко.

  10. Крум А.Т.
    #2

    Попе, не си прав за хърватските магистрали. Голяма част от отсечките бяха отдадени на концесия. Не в концесиите е проблема, а в мерака да се напълни гушата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.