Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пациентите подават жалби най-вече за некачествено лечение

2 коментара
Пациентите подават жалби най-вече за некачествено лечение

Близо 70% от подадените от пациенти жалби в агенция ”Медицински одит” се отнасят до качеството на лечението. Това показва доклад на иституцията за постъпилите сигнали през миналата година. От всички 1027 получени жалби от началото на 2015 година, 9 % засягат морално-етични аспекти, 5% са провокирани от нарушени икономически права, а 4% - заради нарушено право на информация. Около 15 на сто от жалбите обаче попадат в графата "Други", където фигурира целият спектър от проблеми във взаимоотношенията между лекари и пациенти.

При едва 8% от направените проверки са констатирани лекарски грешки, тоест това са случаите, при които безспорно е установен персонален пропуск, съобщи директорът на агенцията Златица Петрова.

Проверяващите в болниците засичат, че в редица случаи не се спазват медицинските стандарти и утвърдените алгоритми на поведение в областта на добрата медицинска практика. В резултат пациентите не получават своевременна или достатъчна по обем медицинска помощ, което води до късно диагностициране и забавяне на лечението. Проблемът е, че много често този факт няма как да се докаже, защото медицинската документация е непълна и в нея липсват доказателства за извършените или пропуснати лечебни дейности и процедури.

По данни на Евростат България е на 31-о място от 35 страни по удовлетвореност на пациентите от обслужването в болниците. След нас са само Румъния, Албания, Полша и Черна гора.

Освен към официалните институции – Министерството на здравеопазването, Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) и агенция ”Медицински одит”, гражданите вече ще могат да подават сигнали и на електронната платформа ”Здравен отзив“.

Сайтът е дело на Националната пациентска организация, а целта му е да подобри качеството на предлаганата медицинска услуга у нас.

Новата платформа ще приема жалби за лекарски грешки, за отказан достъп до лечение, поискан подкуп, закъсняла линейка и т.н. Администраторите на платформата ще насочват сигналите към компетентните институции, за да бъдат проверени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #2

    "Пациентите подават жалби..." Не ги е срам! Жалби ще ми подават!!!Ако се запознаят с риформите на готиното пепи, жалбите веднага ще секнат!

  2. анита хегерланд
    #1

    Нужно е да се отпечатат брошури как да се поддържа стабилно състоянието на болните от техните близки, през какви етапи преминава лечението и какви са признаците за влошаване или промяна в лекарствения режим - качество и количество на приеманите медикаменти /поне за хроничните и нелечими болести/.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.