Пациентите се оплакват от лошо медицинско обслужване и труден достъп до лечение

Пациентите се оплакват от лошо медицинско обслужване и труден достъп до лечение

Пациентите се оплакват предимно от лошото качество на медицинските услуги и от отказ от лечение, показва анализът на жалбите, постъпили на горещата телефонна линия на Министерството на здравеопазването през годината.

Общо 9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 година на горещата линия - 9301152, 9301253 и 9301259, както и на адрес goreshtalinia@mh.government.bg.

Най-често сигналите и жалбите са свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и спешните центрове.

Немалка част от хората са изразявали недоволство от непрофесионално отношение на лекарите и медицинския персонал към пациентите и от отказан достъп до медицинска помощ. Редица сигнали се отнасят и до нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.

Някои пациенти се оплакват от това, че не им е била предоставена информация относно хода на лечението, предстоящи манипулации, избор на лекарствени продукти, възможните рискове и др. Оплаквания са постъпвали и по повод липса на лекарствени продукти за онкологично болни, промени в реимбурсния списък на лекарствените продукти, както и поради по-високи нива на доплащане.

Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите решения.

Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващи лекари на територията на малки населени места и общини.

От здравното министерство уверяват, че проверяват всички постъпили сигнали и резултатите от извършените проверки се предоставят своевременно на гражданите. Служителите на министерството са предоставяли и онлайн-консултации.

Горещата линия в здравното министерство е създадена в края декември 2010 г. и оттогава досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие. Получените електронни писма са 3262 като от тях 471 са жалби и сигнали за нарушения. През първата година от създаването ѝ сигналите по телефон и електронна поща са били 9240. По електронен път са получени 1212 писма като от тях жалбите са били 164. В голяма част от случаите гражданите са пожелали да останат анонимни и не са подавали сигналите и жалбите си в писмен вид.

Споделяне
Още по темата
Още от България