Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пациентите се оплакват от лошо медицинско обслужване и труден достъп до лечение

3 коментара
Пациентите се оплакват от лошо медицинско обслужване и труден достъп до лечение

Пациентите се оплакват предимно от лошото качество на медицинските услуги и от отказ от лечение, показва анализът на жалбите, постъпили на горещата телефонна линия на Министерството на здравеопазването през годината.

Общо 9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 година на горещата линия - 9301152, 9301253 и 9301259, както и на адрес [email protected].

Най-често сигналите и жалбите са свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и спешните центрове.

Немалка част от хората са изразявали недоволство от непрофесионално отношение на лекарите и медицинския персонал към пациентите и от отказан достъп до медицинска помощ. Редица сигнали се отнасят и до нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.

Някои пациенти се оплакват от това, че не им е била предоставена информация относно хода на лечението, предстоящи манипулации, избор на лекарствени продукти, възможните рискове и др. Оплаквания са постъпвали и по повод липса на лекарствени продукти за онкологично болни, промени в реимбурсния списък на лекарствените продукти, както и поради по-високи нива на доплащане.

Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите решения.

Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващи лекари на територията на малки населени места и общини.

От здравното министерство уверяват, че проверяват всички постъпили сигнали и резултатите от извършените проверки се предоставят своевременно на гражданите. Служителите на министерството са предоставяли и онлайн-консултации.

Горещата линия в здравното министерство е създадена в края декември 2010 г. и оттогава досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие. Получените електронни писма са 3262 като от тях 471 са жалби и сигнали за нарушения. През първата година от създаването ѝ сигналите по телефон и електронна поща са били 9240. По електронен път са получени 1212 писма като от тях жалбите са били 164. В голяма част от случаите гражданите са пожелали да останат анонимни и не са подавали сигналите и жалбите си в писмен вид.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Сега правя равносметка за 7 дни колко разходи имам и какъв е резултата от медицинските услуги,които се наложи да ползувам .Получих остри стомашни болки на 17 януари.На 18.01.срещу 12.00лева минах през джи-пито,вътрешен лекар и изследвания на кръв и да стискам до понеделник за повече.В събота вечер по спешност с непоносими болки ме приеха в болницата.Сложиха ми банки с успокоителни.Във вторник ми изписаха с направление за преглед и лечение в Благоевград.Платих си 17.50.лв.за престоя.В сряда като всеки

  2. Анонимен
    #2

    Хейтърчето Десито от Дулово от колко време е министър? Да не би всичките и предшественици,които случайно всичките до един бяха лекари да да направили нещо особено за по-добро здравеопазване? Атанасова обеща,че ще вдигне заплатите на най-ниско платените лекари и го изпълни,обеща и че ще въведе забраната за пушене и го изпълни и тя най-силно се противопоставяше на отмяната.Малко ли ти се струва?

  3. Анонимен
    #1

    Иначе Десито от Дулово си е изпълнило всичките обещания милото.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.