Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътят през Владая догодина става четирилентов

38 коментара
Пътят през Владая догодина става четирилентов

Мащабен ремонт на един от най-натоварените пътни участъци в България – входът за София през Драгичево - Владая - Княжево - ще започне следващата година, като идеята е пътят да се разшири и да стане четирилентов. Това съобщи за Mediapool Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура“.

За разширяването на трасето има проект, който се актуализира и ще започне процедура по избор на изпълнител, която ще приключи до края на годината. Същинското строителство се предвижда да започне през 2012 г. и ще струва между 10 и 20 млн. лева, които ще се осигурят от държавния бюджет, обясни Лазаров.

Сега на входа на София при Владая всеки ден се образуват задръствания заради стесненото платно. Проблемът се задълбочи и заради това, че КАТ вече не спира камионите в пиковите часове. Тежкотоварните машини преди се отбиваха на паркинг край пернишкото село Драгичево сутрин от 6.30 до 8.30 ч. и вечер от 17.30 до 19.30 ч., но по искане на Агенция "Пътна инфраструктура" практиката бе прекратена.

Камионите се движат бавно и затрудняват пътуването между Перник и София, обясниха шофьори. Особено в петък, когато столичани се изнасят по родните места, и в неделя, когато се прибират, се създава временна организация на движението, като КАТ пуска по две платна, за да се избегнат колоните от чакащи автомобили, но и това често не помага.

Досега на пътя са правени само ремонти на парче и изкърпване на разбития асфалт. През 2009 г. се заговори за основен ремонт след откриването на магистрала “Люлин“, по която да се пренасочи трафикът от международен път Е79 и от Перник. Ако трасето бъде изцяло, а не частично затворено за ремонт, през комплекса Люлин ежедневно ще минават около 30 хил. автомобила.

Три транспортни решения отпушват тапата на Люлин

Пътната агенция е наясно с проблема, който трафик от леки коли от Перник създава на входа на София при квартал Люлин, като първото транспортно решение за отпушване на тапата ще е факт до края на годината.

Става въпрос за пътя Перник – Суходол, който от общински стана републикански с решение на Министерския съвет от миналата седмица.

“Транзитният трафик въобще не е проблем за Люлин, защото той си върви – дали по западната дъга или по магистралата, той си продължава към северната дъга. Проблемът обаче е с леките коли, които ще влизат от Перник в София, тъй като много перничани работят в столицата и трябва да си стигнат до работните места. "Една част от този трафик, след като се запознае с магистрала “Люлин“ ще реши, че е една много хубава магистрала, но не им върши работа. Те ще се върнат обратно по старото трасе на Владая, защото минават там по “Панорамен път“, по бул. “Цар Борис Трети“ - зависи къде работят, и те ще си следват най-късия път, след като вече няма задръствания“, обясни Лазаров.

Трафикът на кръговото при Люлин, съответно по булевардите “Царица Йоана“ и “Сливница“ ще се облекчи след ремонта на пътя Перник – Суходол, който върви успоредно на магистрала “Люлин“. От пътен възел Даскалово той излиза на Суходол, а оттам директно на бул. “Стамболийски“.

“Стартираме проекта веднага, строителството ще започне през ноември и в края на годината, най-късно в началото на следващата, зависи какво е времето, ще е готов“, каза още Лазаров. "След Суходол при бул. “Стамболийски“ има жп прелез, който често е затворен и може да създаде задръствания при влизане на колите от Перник. Това може да се избегне с едно не много скъпо съоръжение, което трябва да изгради общината, защото там са общински имоти", каза Лазаров. Ако това се случи, от Суходол до мола на бул. “Стамболийски“ ще се стига за 5 мин. Дори и с прелеза обаче този път ще е предпочитан от перничани за влизане в София.

Второто решение е доизграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път, която ще се явява естествено продължение на магистрала “Люлин“. Техническият проект е готов, в момента се довършват отчужденията и в рамките на месец – два ще стартира процедурата за избор на изпълнител. Проектът ще се финансира от еврофондовете. Западната дъга ще стига до река Какач – при ТЕЦ-а в “Люлин“. Трасето ще се свързва с две безконфликтни кръстовища с бул. “Царица Йоана“ и с бул. “Сливница“. Като техническо изпълнение западната дъга ще изглежда по същия начин като Южната.

От общината зависи и довършването на пътната връзка от кръговото на “Люлин“ с пътя, по който вървят трамваите и излиза на тунела на “Царица Йоана“. Пътят е затворен с бариера при магистралата, а асфалтът свършва в полето. В момента текат отчуждения и след приключването им пътя ще е готов само за две седмици, защото недостроени са 150 м.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

38 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boby1945
    #38
  2. vw golf
    #37
  3. TNT
    #36
  4. Кибик
    #35
  5. N
    #34
  6. kaka
    #33
  7. Кибик
    #32
  8. Деян
    #31
  9. Въпрос
    #30
  10. коментатор
    #29

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.