Пекин иска да строи всички магистрали у нас без пари от ЕС

Интерес има към тунела под Шипка и поне 3-4 аутобана

Китай има намерение да построи всички магистрали у нас, за които не достигат средства от европейските фондове или не се предвижда финансиране.

Това стана ясно от подписването на рамкови споразумения за сътрудничество между регионалното министерство и пет китайски компании за изграждането на тунел под връх Шипка, автомагистрала "Черно море", автомагистрала "Русе - Велико Търново", автомагистрала "Хемус", скоростния път "Видин - Ботевград" и други, съобщиха от регионалното министерство.

Петте китайски компании, които проявяват интерес към инвестиция в пътни инфраструктурни проекти у нас, са China Communications Construction Co, China Road and Bridge Corporation, CITIC Construction, MIZRAHI REAL ESTATE GROUP inc. съвместно с China Machinery Engineering Corporation, и Quantum Global Solutions съвместно с PowerChina INTERNATIONAL GROUP LIMITED, е посочено в съобщението на ведомството на министър Николай Нанков, който подписа документите.

За изпълнение на всяко от рамковите споразумения двете страни ще подготвят план за действие с конкретни следващи стъпки. След подписването им предстои да се разработи механизъм за реализация на проектите, който ще бъде в съответствие с националното законодателство и добрите европейски практики.

Предстои да бъдат намерени оптималните модели за реализиране на инфраструктурни проекти у нас – без държавни гаранции, при отчитане интересите на двете страни и задълженията на България като държава член на ЕС и в съответствие с действащата нормативна рамка, се казва в съобщението на МРРБ.

"Приветстваме китайските инвестиции в България, тъй като към момента обемът им не отговаря на потенциала на икономическите ни отношения. Радваме се, че интересът ви към България е сериозен. Това е ясен знак, че виждате възможности за растеж и развитие у нас. Инвестициите на китайските компании биха били плюс за икономиката ни, тъй като те са на светло, иновативни, осигуряват работни места и са социално отговорни", каза още Николай Нанков.

Той е напомнил стратегическото стратегическото географско положение на България с директен достъп от Европа, Близкия Изток и Азия с преминаването на пет европейски транспортни коридора, добрите условия за бизнес, стабилността, членството на страната ни в ЕС.

Уверени сме, че следва да имаме важна роля в процеса на свързване на Европа с Азия, тъй като през България преминава връзката със Западна Европа по река Дунав и най-пряката връзка през Черно море и Персийския залив по Пътя на коприната, заяви Нанков.

Нанков припомни и подписаното през 2016 г. споразумение за сътрудничество с китайското Министерство на жилищата и развитието на градските и селските райони. Така са създадени условия за укрепване и разширяване на двустранните отношения в областта на строителството и архитектурата и е създадена предпоставка за установяване на трайно партньорство и засилване на икономическите връзки, каза Нанков.

Още от Бизнес

Как оценявате нареждането на премиера за отстраняване на Дж Пи Груп от всички проекти?