Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пета компания иска да доставя тол услуги

0 коментара
Пета компания иска да доставя тол услуги

"Тол България" ЕООД е петият регистриран национален доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние - тол. Това съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в понеделник.

Това обаче не означава, че компанията може да предоставя тол услуги и е-винетки. Това може да стане чак след като "Тол България" постигне оперативна съвместимост със системата на АПИ.

Към момента от общо петима доставчици единствено "Интелигентни Трафик Системи" (ИТС) АД и "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД могат да продават е-винетки и да събират тол такси. Тол таксите могат да бъдат платени по три начина - чрез маршрутни карти, бордови устройства и GPS тракери. Бордовите устройства и на двете компании са произведени от австрийската "Капш", която разработи тол системата и получи за нея 320 млн. лв. от държавата.

Вече повече от година другите двама доставчици на услуги за събиране на пътни такси - "Телетол" АД и "Иком" ООД, обаче не получават т.нар. ключ от АПИ, респективно от "Капш", за да могат системите им да станат съвместими с тази на тол системата. Така на практика ИТС е пълен монополист на пазара на бордови устройства и GPS тракери за превозвачите.

Нещо повече, собствениците от "Телетол" - Лиляна Деянова и Мартин Димитров, се оплакаха от действията на ръководството на АПИ и подадоха сигнал до прокуратурата и Европейската комисия от корупция в пътната агенция. След това обаче двамата бяха обвинени от прокуратурата по дело за източване на евросредства и арестувани. Деянова обяви, че задържането им е заради Васил Божков и сигнала за корупция в АПИ.

Другите две компании - "Иком" и "Конкорд Смарт Инфраструктура" публично не са коментирали монополното положение на ИТС на пазара.

Новият кандидат да предлага тол услуги "Тол България" ЕООД е одобрен със заповед на председателя на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски на 1 октомври 2020 г.

Дружеството е регистрирано в края на 2018 г. и се управлява от словака Чаба Вираг. Капиталът му е 100 000 лв.

Едноличен собственик на капитала на "Тол България" ЕООД е "Толконтрол" ЕООД, което е собственост на Чаба Вираг, показва справка в Търговския регистър.

Тол системата - "печатницата за пари", както я наричаше първоначално премиерът Бойко Борисов, към момента не оправдава очакванията за милиарди приходи в бюджета. При планирани постъпления от 450 млн. лв. за тази година, за първите осем месеца приходите са 277 млн. лв., показват данните на АПИ. Причините за това са няколко. Основната е свързана с намаления трафик заради коронакризата, неколкократното отлагане на старта на тол плащанията, намаляването на обхвата на пътищата и не на последно място монопола на пазара.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.