"Пикадили" и "Карфур" се сливат у нас, не е ясно още под коя марка

"Пикадили" и "Карфур" се сливат у нас, не е ясно още под коя марка

Собствениците на веригата супермаркети "Пикадили" и "Карфур" в България – компаниите "АП Март" АД и "КМБ България" АД, са внесли в Комисията за защита на конкуренцията искане да бъде одобрено тяхното сливане, съобщиха в понеделник двете дружества.

Те са постигнали споразумение за създаването на джойнт-венчър, който ще наследи мрежите от общо 75 магазина на досегашните два бранда с общ оборот през 2013 г. за 452 млн. лв. и 3 хил. служители. Все още не е ясно под коя от двете марки ще оперират те. Това ще се реши с маркетингови проучвания, които се правят в момента, тъй като са различни по-големина търговските площи на двете обединяващи се вериги, както и популярността им в различните градове.

"АП Март" и "КМБ България" са се разбрали да увеличат капитала на смесеното дружество с 46 млн. лв., което ще стане на два етапа – с по 50 на сто през тази година и през 2015 г. Целта на вдигането на капитала е допълнителна подкрепа и стабилизиране на бизнеса в България и подобряване на условията и сроковете за плащане спрямо доставчиците.

Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, пише в съобщението.

Начело на новата структура, като регионален мениджър, ще застане Жером Лубер, настоящ изпълнителен директор на "Маринопулос Груп", която оперира бизнеса на "Карфур" у нас, в Гърция, Албания, Скопие и Кипър. Лубер има голям опит в търговията на дребно, придобит в качеството му на управляващ директор на "Карфур Гърция" в периода 2004-2008 г. и като генерален мениджър за всички предприятия в групата "Маринопулос".

"Маринопулос Груп" е 100% гръцка компания, която оперира бизнеси за повече от 2.5 милиарда евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.

На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от Милош Ристич от "КМБ България" и Таня Косева-Бошова от "Пикадили".

Споразумението ще бъде финализирано след официално одобрение от КЗК.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?