Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плащания на пътните такси минават през фирма на руснаци

АПИ допусна втора компания да продава електронни винетки

11 коментара
Плащания на пътните такси минават през фирма на руснаци

След повече от осем месеца монопол на пазара, Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) най-после допусна втори доставчик да продава пътни такси, засега само електронни винетки. Това е "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД, което беше учредено специално за тази цел през март, а негови крайни собственици са двама американци.

Компанията ще започне да продава електронни винетки от 00:00 часа на 14 август 2019 г. под търговската марка DigiToll, съобщи АПИ. За целта специално е разработена онлайн платформата www.digitoll.bg. Те ще предлагат услугата и в партньорската мрежа на "Интеркапитал груп", която е позната с услугата "Cashterminal", се казва в съобщението на АПИ. Компанията работи и с първия доставчик на пътни такси – "Интелигентни Трафик Системи" от 14 януари, става ясно от публикация на сайта ѝ.

Всички доставчици на услуги получават 7% комисионна от всяка продадена винетка.

АПИ има договор за доставчик на услуга за продажбата на пътни такси и с "Телетол", но компанията не успя да постигне оперативна съвместимост със системата на пътната агенция и към момента не продава винетки. От компанията твърдят, че от пътната агенция им отказват да им дадат достъп до система и сезираха за това прокуратурата и Европейската комисия.

Сега с пускането на "Конкорд Смарт Инфраструктура" до продажбата на електронни винетки, АПИ очевидно иска да покаже, че "Телетол" явно нямат капацитет да се справят и обвиненията им са безпочвени.

Пътят на "Конкорд" до пътните такси

Акционерното дружество "Конкорд Смарт Инфраструктура" е учредено на 20 март 2019 г. с внесен капитал от 12 500 лв.

На 3 май 2019 г. компанията подава заявление за регистрация като национален доставчик на услуги в АПИ.

На 16 май 2019 г. излиза решението за вписване на фирмата в регистъра на националните доставчици на услуги.

Управителния съвет на АПИ взима решение за подписване на договор с тях на 18 юни, а самият договор е сключен на 9 юли, според съобщение на пътната агенция.

На 13 август АПИ съобщи, че "Конкорд Смарт Инфраструктура" в края на юли са доказали оперативна съвместимост със системата на пътната агенция, съгласно общите условия за Национални доставчици на услуги и от следващия ден започват продажбата им.

"Успешното приключване на всички етапи на процедурата е само началото на работата ни по този проект. Ефективното управление на пътната инфраструктура в страната е ключово за развитието на икономиката и повишаване на стандарта на живот у нас. Вярвам, че международният екип на "Конкорд смарт инфраструктура" има експертизата, необходима за въвеждането на добрите практики от Европа и света в България и ще работи усилено за развитието на бизнеса във всички сектори и региони", коментира изпълнителният директор на компанията Кирил Георгиев.

"Сложността на интегрирането на такива високотехнологични тол системи не трябва да бъде подценявана и ние сме напълно ангажирани с успешната им експлоатация. Радвам се, че можем да работим по този проект и очаквам с нетърпение деня, в който и други държави, в това число и САЩ, ще могат дa се възползват от иновациите, които въвеждаме в България", споделя Джеф Нортръп, основател на "Конкорд" (Concord) и член на съвета на директорите на "Конкорд смарт инфраструктура" АД.

Мажоритарен собственик на компанията с 98% от акциите е регистрираната в щата Минеаполис компания - Concord Smart Infrastructure Inc. Тя се представлява от Джефри Джон Нортръп. Той и Флорин Ибрани са посочени като крайни действителни собственици.

Американската компания е създадена през 2003 г., а Нортръп е член на борда на директорите. Фирмата се занимава с различни ИТ услуги, включително облачни, за информационна сигурност и т.н., показва справка на сайта ѝ.

Останалите 2% от "Конкорд Смарт Инфраструктура" са собственост на Кирил Георгиев, който представлява дружеството и влиза в съвета на директорите.

Другият представител в директорския борд е Ивайло Генов. Той е и в съвета на директорите на "Скейл фокус", която стана софтуерна компания за 2018 г. за разработваните продукти в областта на дигиталната трансформация, анализа на данни и облачните услуги. Дружеството е едно от разпознаваемите в ИТ сектора, има офиси в четирите най-големи града у нас и над 600 служители.

Третият член на директорския борд е Нортръп.

Адресът на фирмата е в столичната бизнес сграда "Кепитъл Форт" на бул. "Цариградско шосе" 90, където се намира и офисът на "Скейл фокус". В търговския регистър не са посочени телефони или електронна поща за контакт.

Всички избират "Интеркапитал груп"

И двамата доставчици на пътни такси работят с "Интеркапитал груп" АД. Това се разбра от съобщението на АПИ и от сайта на компанията.

Двата доставчика избират "Интеркапитал груп", защото предлага най-голямата технологична платформа у нас за плащания - разполага с 1300 терминала в страната и още 600 точки, предимно по селата за продажба.

През устройствата ѝ Cashterminal могат да се плащат както е-винетки, така и сметки за ток, вода, парно, да се извършват парични преводи и т.н. Общо компанията работи със 120 доставчици за събиране на сметки на техни клиенти.

Компанията "Интеркапитал груп" е създадена през 2009 г., а от края на 2018 г. е публично дружество. Мажоритарен собственик е руският гражданин Али Магомедович Алиев, който чрез регистрираното в България дружество "Роскапитал груп" държи 75% от капитала. Бизнесдамата Ваня Червенкова, срещу която преди години беше извършен опит за убийство, чрез "Никсън лимитед" държи 20%, а останалите 5% са собственост на Ансар Казбекович Мазаев чрез "Лак капитал груп", показва справка в Търговския регистър.

Приходите на "Интеркапитал груп" за миналата година възлизат на 4 млн. лв., а печалбата ѝ е 135 хил. лв. През 2017 г. приходите ѝ са били по-високи – над 4.4 млн. лв., а причината е изпълнението на европроект, става ясно от публикувания доклад за дейността на компанията.

През 2016 г. "Интеркапитал груп" е спечелила финансиране по оперативна програма "Конкурентоспособност" 2014 – 2020 с проект за над 1 млн. лв. за купуване на 300 нови кеш терминала за плащания. Година по-късно той е изпълнен успешно, а безвъзмездната помощ по него е в размер на близо 750 хил. лв., става ясно от публичния модул за еврофондовете ИСУН.

В очакване на тола

Двамата доставчици "Интегрирани Трафик Системи" и "Конкорд Смарт Инфраструктура" имат договор с АПИ и за продажбата на тол такси, която се очаква да стартира до 1 март 2020 г. "Телетол" също има договор за продажба на тол такси.

С въвеждане в търговска експлоатация на електронната система за събиране на пътни такси на база изминато разстояние трите регистрирани национални доставчика ще имат възможност да предлагат и тол услуги след доказване на оперативна съвместимост с електронната система на АПИ, е посочено в съобщението на пътната агенция.

Пловдивското дружество "Инком" е четвъртото, което иска да стане национален доставчик на услуги, но само да събира тол такси. То подаде заявлението си за това в АПИ на 4 юни, но до момента все още не е вписано в регистъра и не е ясно дали отговаря на условията.

Процедурата за кандидатстване и одобряване на националните доставчици на услуги е описана в Закона за пътищата и Наредбата за условията, реда и правилата за изграждане и функциониране на смесената система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние.

Първият етап е подаване на заявление за регистрация. След като се установи, че компанията отговаря на условията, АПИ одобрява вписването на дружеството в Националния електронен регистър на доставчиците на услуги за електронно събиране на такси.

Съгласно Наредбата лицата, които са вписани в регистъра, могат да подадат заявление за извършване на тази дейност. Процедурата за кандидатстване е отворена за всеки, който отговаря на условията, напомнят от АПИ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #11
    Отговор на коментар #7

    На Илянчу,по леко ли му става,след като едната фирма която ще взема пари от ТОЛ системата е американска?

  2. [email protected]
    #10
    Отговор на коментар #3

    АМи работят от 2009 година в България,що до сега не пита?

  3. Естествено
    #9
    Отговор на коментар #2

    Магаре и духова музика. ☺

  4. Диана
    #8

    Голяма смешка - 2-3 фирми събират такси от тол-системата, внасят ги в една единствена (Интеркапитал груп), която е монополист - само тя има кеш терминали - и тази рашка монополистка работи на принципа "куче влачи, дира няма" - никой няма контрол колко пари постъпват в нея и колко от тях тя внася в държавата! Бюджетът се източва през руска фирма-монополист - защо ще го позволят финансовият министър и премиерът, ако не лапаят тлъсти комисионни?! А ние какво "лапаме" - мУхи, както казваше баба ми!

  5. Лизи Гугуткова
    #7

    ian Vassilev Това е целта - всеки значителен финансов поток в държавата да бъде под контрола на руска или близко до тях фирма. Винаги свързани с Доган и Пеевски. Борисов вече е извън жанра. Страх го е. Всичко използват срещу него - и къщата в Барселона, и скандала срещу африканската чума. И най-много го рекетира КОЙ? - Доган и Пеевски.

  6. перо
    #6
    Отговор на коментар #4

    Отговорът е в широките славянски души и в многовековната ни дружба(просто някои минават по петнадесетина пъти през чужди територии, става им навик и после се побратимяват навеки!

  7. перо
    #5
    Отговор на коментар #3

    Гърмяна бизнесдама е нещо като гърмян заек. Фамилията може да е и Зеленкова.

  8. Чочо
    #4

    Отбор "руски богатири",замаскирани,като родни мафиоти...Защо ли в другите държави на ЕС,няма да се намери нито един такъв!?Върос от "народна"сложност....

  9. Панайот
    #3
    Отговор на коментар #1

    Светльо, какъв е този Али Магомедович Алиев и тази гърмяна бизнес дама дето притежават монопол с 1300 плюс 600 терминала в България?

  10. т€еритория на Мики Маус
    #2

    ФЕД е частна собственост на клана Ротшилд. Отрепали са поне 3-ма американски президенти за да запазят ЧАСТНИЯ монопол върху печатането на пари в най-мощната икономика в света. Ако руснаците не стават, що па Ротшилд да стават бе?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.