Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Подписахме с “Алениа Аеронаутика” за доставката на 5 самолета “Спартан”

16 коментара
Подписахме с “Алениа Аеронаутика” за доставката на 5 самолета “Спартан”

Министърът на отбраната Веселин Близнаков и главният изпълнителен директор на италианската фирма "Алениа  Аеронаутика" Джовани Бертолини подписаха в петък договор за доставка  на 5 нови транспортни самолети C-27J Spartan за нуждите на българските военно-въздушни сили.

Предвижда се по сделката българската страна да плати 91 млн. евро за петте машини. Парите ще бъдат взети изцяло от бюджета на Министерството на отбраната. Ако се намерят допълнителни финансови възможности, страната ни може да закупи още три машини, каквито бяха предварителните планове на министерството.

Авансовото плащане по сделката е 20% от общата цена, отбеляза министър Близнаков.

Графикът предвижда първият самолет да бъде доставен 18 месеца след подписването на договора - през август 2007 г. След това всяка година трябва да бъде доставян по един самолет, като последният трябва да пристигне през 2011 година.

Целта е новите машини да заменят остарелите Ан-26. с новите машини ще се превозва личен състав, въоръжение и техника при операции на български военни и хуманитарни части в България и извън страната.

Съпътстващото офсетно споразумение е за 243% от стойността на сделката. Директният офсет е за малко над 152 млн. евро и в него влизат съоръжения и оборудване за закупената техника, програми за подготовка и обучение, резервни части, транспортни разходи в гаранционния срок и др.

Индиректният офсет е за над 70 млн. евро и включва привличане на инвестиции у нас в машиностроенето, безпилотната летателна техника, софтуер и информационни технологии.

Министър Близнаков изтъкна, че покупката на новите самолети България ще отговаря на изискванията на НАТО да разполагаме със стратегически въздушен военен транспорт.

От своя страна италианският посланик Джан Батиста Кампаньола, който присъства на церемонията, каза, че с подписването на договора България доказва, че е уважаван и достоен съюзник в НАТО.

Главният  изпълнителен директор на "Алениа  Аеронаутика" Джовани Бертолини посочи, че България става третият голям клиент на компанията след Италия и Гърция. Той допълни, че "Алениа" очаква и голям договор със САЩ.

Самолетът C-27J Spartan е съвместна разработка на "Алениа Аеронаутика", дъщерната компания на “Финмеканика” и американската корпорация "Локхийд Мартин". Той е с по-добри характеристики от наличните Ан-26, които военните ни използват за задграничните ни мисии.

Оборудването на пилотската кабина се счита за най-модерното, приложено при тактически транспортен самолет. То е почти напълно  идентично с това при C-130J Херкулес.

Далечината на полета с 46 парашутисти (68 войници) е 4400 км. Максимална далечина на полета без дозареждане е 5900 км. с максимална скорост 602 км в час.

Самолетите ще имат специална бронезащита на корпуса и двигателите за високорискови операции.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #16

    НАРОДЕ ????организирана.престъпност->мафията==правителство

  2. До Ники
    #15

    Има посредник и той се казва Авиокомпания "Авиостарт" или другата му компания Авиогруп2000, начело с шефа им Веселин Стоянов - Канибала, чиито приятели са в момента по висшите ешалони на властта, включително и в МО.

  3. леле
    #14

    като изключим първмте две-три мнения, останалите са обичайните за форума психопати. особено ония педал, дет пише "рушко" вместо "руско". дъл пък не компенсира некой говорен дефект или мозъчен по-скоро?

  4. niki
    #13

    Tova ne e posrednika,a proizvoditelia.

  5. Боби
    #12

    Тези самолети могат да бъдат използвани и за цивилни цели в случай на бедствия,когато трябва да се транспортират ранени,мед.оборудване и т.н.т..Такава е практиката в развитите страни с развита авиация.И не е нужно веднага да критикувате,защото в този случай не сте прави.

  6. BUY DIRECT
    #11

    Сашко плаче за зависимост от рушнаците. Защо бе Сашко? Защо да купуваме от мърляви прекупвачи, а не директно? Рушката продукция е имитация -- менте на Западна .. като се почне от радиото "на Попов", самолети, автомобили, атомна технология ... Езикът на рушнаците е имитация на Български, рушнаците копираха компютри от България, а Българите копираха от американците и даже ИЗОБРЕТЯВАХА... Рушката работа е ПЪЛНА СКРЪБ.

  7. печен
    #10

    въпроса не е защо се купуват 5 вместо 2-3 самолета или самолетища,ами защо ги купуваме толкова скъпо от посредника,вместо по евтино направо от производителя "Локхийд-Мартин"

  8. Наблюдател
    #9

    ...

  9. Анонимен
    #8

    Сделката си струва, но така или иначе БГ вече участва в мисии с не повече от 300-350 човека. Питам се защо тогава се купуват 5 самолета, а не 2-3. Отново някой прибира големите пари от комисионни (договорът се подписва от министъра на отбр.) А миговете чакат ли чакат я ремонт, я достоен замесник...

  10. Сашо
    #7

    ...как добре го е казал синьоре Кампаньола - "ако купувате от нас, сте достойни членове на НАТО"! Няма тука идеологии, демокрации и дрън-дрън. Парата прави борбата май, а?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.