Пощите няма да продават винетки

Пощите няма да продават винетки
"Български пощи" са отказали предложение на консорциума между СИБанк и ВИП Секюрити да се включат в разпространението на винетките. Това съобщи в понеделник за Mediapool шефът на пощите Милен Керемедчиев.

Преговаряхме с ГД ЗЗД "Разпространение на винетни стикери" да се включим в дистрибуторската им мрежа, но комисионната, която ни предложиха, дори не покрива разходите ни, каза Керемедчиев. Той припомни, че "Български пощи" поискаха комисионна от 8.5% от приходите от винетките, а победителят в търга за дистрибутор на винетките ще получава 4.75%, с които да покрива разходите си и ще се разплаща с подизпълнители.

Съжаляваме за отказа на пощите да работим заедно, но това няма да се отрази на дистрибуцията на винетките, коментираха от СИБанк. От там припомниха, че стикерите се продават в над 1500 пункта из цялата страна, сред които бензиностанции и магазините на "Пикадили". От дружеството съобщиха, че очакват споразумение и с други вериги за хранителни стоки. Възможно е до седмица да изчистим техническите пречки пред идеята ни да разпространяваме винетки и през банкоматите, казаха от СИБанк.

До 2010 г. винетките се разпространяваха от сдружение "ДЗИ – Транс", в което участваха "Български пощи" и дружество на Васил Божков. Консорциумът взе комисионна от над 10% от приходите от винетки за четирите години, в които ги разпространяваше.

Конкурсът за разпространител на винетките от 2010 до 2013 включително бе спечелен от сдружението на СИБанк и ВИП Секюрити. То поиска комисионна в размер на 4.75% от приходите от винетки, докато другият кандидат, допуснат до финалната фаза – "Български пощи", оферира 8.5%. Сдружението между "Холдинг Пътища" и "Лукойл" не бе допуснато до крайния етап на конкурса, защото не изпълни условието за положителен финансов резултат през 2008 г. Консорциумът подаде жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), но в последствие я оттегли.

Споделяне

Още от Бизнес