Поскъпналото паркиране не отказва столичани от колите им

Увеличените приходи запазват цената на билета в градския транспорт

Снимка: БГНЕС

Двойното вдигане на цената за паркиране в центъра на София от септември и въвеждането на винетен стикер за живеещите не е намалило трафика на автомобили в централната градска част, каквито бяха очакванията на управляващите от ГЕРБ. Приходите през октомври растат спрямо септември. Увеличената печалба дава възможност пък да не се вдига цената на билета в градския транспорт. Това обявиха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в петък.

Приходите от паркирането в синя зона се увеличават през септември спрямо октомври, докато тези в зелената зона, която обхваща широкия център, намаляват. Според данните на ЦГМ постъпленията за септември от синята зона са 766 хил. лв., а през октомври нарастват до 775 хи. лв. От зелената зона през септември са събрани 397 хил. лв., а през октомври – 361 хил. лв.

Растат и приходите от поставянето на скоби и вдигането на колите с паяк на нарушителите. През септември са били събрани 271 хил. лв., а през октомври – 375 хил. лв., съобщи Румяна Милова, директор на "Паркиране и мобилност" към ЦГМ. Според нея ръстът се дължи на увеличения брой места за паркиране.

Целта на промяната беше да се осигурят между 15 и 20% свободни места в двете зони и това е постигнато, отчете Тодор Тодоров, председател на директорския борд на ЦГМ. Според него целта на промените не е била да се увеличават приходите, а да се управлява по-добре синята зона.

"Официално казахме, че печалбата или приходите от зелена и синя зони отиват за градски транспорт. Никой не го е крил. В тази връзка се опитваме да задържим стойността на билета”, обясни Тодоров.

Според него данните потвърждават, че в централната част на София има доста висок процент на транзитно преминаващи автомобили - около 6-7 хиляди на час. Този транзитен трафик не може да бъде намален само чрез мерките на платено паркиране, трябва да се вземат и други, включително и изграждане на инфраструктура, каза Тодоров.

Най-натоварен е трафикът и транзитът в сините зони около булевардите "Витоша", "Цар Освободител", "Васил Левски" и "Тодор Александров".

Буферните паркинги до метрото трябва да са безплатни или много евтини за да има ефект от тях, смята още шефът на директорския борд на ЦГМ. Само така ще се реализира идеята за интегриран градски транспорт, допълни той.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?