Държавният авиационен оператор е подписал договор в последния възможен момент с "Шел" за доставка на керосин, като сделката е на същата цена, на каквато е доставяно досега гориво от "Лукойл". Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Георги Гвоздейков в петък.
Пред ден Mediapool съобщи за писмото на шеф на авиоотряда Златко Златев, който алармира, че на 29 февруари изтича договора за доставка на гориво с "Лукойл", а той не може да намери нов рентабилен доставчик на сходни цени. В писмото се изказваше предложение, че ако парламентът премахне забраната за работа на държавните самолети с горива от "Лукойл", то проблемът ще бъде решен.
"През почивните дни горивото за планираните полети ще е подсигурено и няма никакви притеснения за ползвателите на услугите на държавния национален оператор", каза Гвоздейков.
Договорът за доставка на авиационно гориво е подписан с компанията Shell&MOH Aviation. Съгласно условията на контракта цената за тон е сходна с тази на предишния доставчик – малко над 1000 долара за тон.
По-рано през деня министър Гвоздейков подчерта, че стриктно се спазват изискванията на европейското законодателство, отнасящо се за доставките на горива от производители с руско участие. „
"Днес изтече срокът на дерогацията и вече руско гориво не може да се използва, и няма как да бъде доставено“, обясни Георги Гвоздейков и допълни: "Своевременно сме осигурили нов доставчик и не съществува риск ДАО да не може да изпълнява своите полети".
В писмото до транспортния министър шефът на авиоотряда го информира, че е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от "Соф Кънект".
Получената оферта е за над 3400 евро на тон и депозит от 200 000 евро, което не устройва държавното дружество и офертата не е приета. До този момент дружеството е зареждало руско авиационно гориво за малко над 1000 долара за тон.
Поискано е съдействие и от дружествоto на Shell&МОН Aviation, но първоначално е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. В писмото се казваше, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Руският керосин от утре, Златев и Рундьо да си го завират отзад!
да, ще летят с индийски керосин :)))
Златев да бъде изритан незабавно без никакви компенсации.
Русия вредеше на нашите ВВС но Радев не иска да разкаже!
Можело значи. Защо Златев не е уволнен още?
Забележете до къде е стигала зависимостта на България от Русия! Човек се изненадва, когато види какви дребни множества от проблеми и проблемчета трябва да бъдат решени от правителството, за да се откъснем окончателно от Русия. Този безсъвестен вредител, обсебил родината ни.
Антипазарна икономика->3400 евро на тон при досегашни 1009 € за тон-> Трябва да плащаме 3 пъти по-скъпо гориво за правителствените самолети заради отказа от горивото на „Лукойл“ 29.02.2024 Автор: Обективно
Държавният авиационен оператор, който управлява правителствените самолети и хеликоптери, обяви, че няма да може изпълнява задачите си заради изтичането на договора за гориво с „Лукойл“ на 29 февруари. Договорът не може да бъде подновен заради европейските санкции срещу произведените горива от …
руски петрол.
Държавният авиационен оператор (преименуван от „Авиоотряд 28“) извършва полети със специално предназначение и полети за министерства и ведомства.
Писмото е изпратено до транспортния министър Георги Гвоздейков един ден преди изтичането на договора с „Лукойл“ от ръководителя на отряда Златко Златев, съобщи Euractiv.
„Към момента е невъзможно сключването на нов договор (за доставка на гориво с дружеството на „Лукойл“), което е свързано с наложените ограничителни мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна“, пише шефът на авиоотряда до транспортния министър.
Правителственият авиоотряд е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от „Соф Кънект“.
Предложената цена е зад над 3400 евро на тон, а отделно е поискан депозит от 200 000 евро. Дружеството обявява, че тази цена е много по-висока от досегашната и офертата засега не е приета. Според действащия договор с „Лукойл“ авиационното гориво е доставяно за 1009 долара за тон.
Поискано е съдействие и от дружествоto на Shell&МОН Aviation, но е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. Допълнително усложнeние е, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни. Иначе цената на горивото от Shell e сходна на тази на „Лукойл“
Шефът на „Правителственият авиоотряд“ информира министъра, че при това положение основна опция е парламентът да предостави дерогация на дружеството за зареждане на гориво от „Лукойл“.
Другата възможност е да се приеме много по-скъпата оферта на „Соф Кънект“ или да се сключи договор до юни за доставки от Shell&МОН Aviation.
Държавният авиационен оператор оперира един самолет Еърбъс A319, един Фалкон 2000, два хеликоптера Ми-8 и един Аугуста AW109.
Междувременно от 1 март „Лукойл“ трябва напълно да спре да внася руски суровини, решние, прието от парламента в края на годината. През януари „Лукойл“ започна да купува петрол за българското си предприятие „Лукойл Нефтохим Бургас“ в Казахстан, Ирак и Тунис, според данни от London Stock Exchange Group (LSEG).
Бях се закахърил много и аз.
Бре ти да видиш?!