Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Правителството пак ще оздравява железницата с нов финансов модел

3 коментара
Правителството пак ще оздравява железницата с нов финансов модел

Нов подход за финансиране на железопътния транспорт, обеща министърът на транспорта Петър Мутафчиев в понеделник на среща с председателя на КНСБ д-р Желязко Христов.

Това е поредният път, когато се започват разговори за нов модел за оздравяване на железницата, която си е все така финансово нестабилна, с дългове, заеми и загуби, както преди осем-девет години.

Синдикатите поискаха от държавата и в частност от транспортното министерство да се увеличи годишната субсидия за превозвача БДЖ с още поне 15-20 млн. лв. Държавата първо трябва да определи какво очаква от железопътния транспорт и след това да прилага мерки за неговото подобряване, коментира транспортният министър Мутафчиев.

Според председателя на КНСБ Желязко Христов, националният синдикат няма нищо против модернизацията на железопътните привози, но това да не става за сметка на работещите в дружествата. Христов посочи, че договорите с фирма “Сименс” за доставката на новите мотриси са обезпечени чрез почивните станции на железницата, от които най-атрактивната е в Приморско.

Транспортният министър призна, че в момента железницата е изправена пред дилемата дали да плати работни заплати или да плати ДДС-то на мотрисите, за да ги ползва. Общо осем от тях вече са в страната и не се използват от БДЖ именно защото не е платен данъка върху добавената стойност..

Правителството обсъжда възможността да поема 50% от разходите на превозвача. Големият проблем обаче е основния ремонт на пътя. Задълженията на двете дружества към държавата намаляват, но не достатъчно, за да се стабилизира финансовото им състояние, коментира министър Мутафчиев. За първите шест месеца на годината превозвачът БДЖ е намалил разходите си с 8 млн.лв., а националната компания “Железопътна инфраструктура” с 2,5 млн.лв.

Петър Мутафчиев уточни, че старите задължения на железницата са 196 млн.лв. По договорите със “Сименс” се дължат 47 млн.лв., а към доставчика на гориво “Лукойл” борчът е над 13 млн.лв.

Две работни групи са сформирани за оздравяването на железницата, съобщиха източници на Mediapool. Едната е между специалисти на финансовото и транспортното министерства за определяне на бъдещия финансов модел, по който ще се развиват двете дружества. Втората е за оценка на нормативната уредба, която регламентира функционирането на железницата.   

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ххх
    #4

    без коментар

  2. ххххх
    #3

    добре бе колега така е

  3. ААААА
    #1

    Най добре ще е да се забрани на Й. Мирчев да се меси в неща, които не разбира.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.