Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Предсрочно приключи ремонтът на виадукта "Елешница"

Заради тунелите "Витиня" и "Ечемишка" остават ограниченията по магистрала "Хемус"

0 коментара
Предсрочно приключи ремонтът на виадукта "Елешница"
  • Павлова, Кръстев и Лазаров по време на инспекцията на виадукта

Възстановено е нормалното движение в двете ленти на виадукта "Елешница"  и още два виадукта на магистрала "Хемус", след като ремонтът им е приключен предсрочно. Това обяви   министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на инспекция на съоръженията в четвъртък. С нея бяха шефът на пътната агенция Лазар Лазаров и Парашкев Кръстев, директор на изпълнителя на ремонта – фирмата "Автомагистрали” ЕАД.

Павлова припомни, че с осигури от правителството 11.5 млн. лв. се ремонтира платното за Варна на виадукт "Елешница“, след като миналия декември приключи рехабилитацията на другото платно до София. За другите два виадукта отпуснатите средства са 5.3 млн. лв.

Съоръжението, с дължина 646 метра, вече е с нова асфалтова настилка и хидроизолация, подменени дилатационни фуги, тротоарни конзоли, санирани стълбове. Изградена е колекторна отводнителна система, а за по-висока безопасност на шофьорите са поставени нови мантинели и пътна маркировка. Монтирани са двойни мантинели за по-добра пътна безопасност и предотвратяване обръщане или изпадане от  виадукти. Новост има и при тротоарните конзоли, които вече не са метални и няма опасност от корозия и падане.

"Това съоръжение не е ремонтирано 37 години, наред с всички останали, които са в лошо състояние. Както бяхме поели ангажимент за поредна година осигурихме 150 млн. лв. инвестиции за ремонт на съоръжения, мостове и тунели“, отбеляза министър Павлова. Тя допълни, че ремонтите, които са извършени на магистралата през тази и миналата година, са по най-новите съвременни технологии и с всички мерки за пътна безопасност, съгласно новата наредба.

Все пак остават ограниченията за движение в участъка заради неприключилите ремонти на тунелите на "Витиня“ и "Ечемишка“, които ще продължат до пролетта на следващата година.

Павлова не се ангажира срок с краен срок за ремонтите. "При зимни условия и температура  под 5 градуса няма да може да се извършват голяма част от работите, затова не може да се ангажираме с крайна дата“, посочи Павлова.

Заради ремонтите на тунелите е приета специална схема за придвижване. При тежки зимни условия ще се пускат само леките коли, а камионите ще се отклоняват.

"Тежкотоварният трафик няма да преминава през магистралата, а ще трябва да ползва обходните маршрути, които са предвидени, като например пътят през Искърското дефиле. При обилен снеговалеж, когато се налага, за определен брой часове ще се спира изцяло движението по магистралата  за почистване в участъка, при "Витиня“ и "Ечемишка“. Като обходни маршрути леките автомобилите могат да ползват стария път през прохода "Витиня“, който е ремонтиран и подготвен за зимата", посочи Павлова.

Тя се похвали, че увеличените приходи от винетки с около 100 млн. лв. са отишли за по-малките пътища в  Северна България, Северозападна и Североизточна България, където са в най-лошо състояние.

През следващата година ще се обновят над 250 км пътища със средства от Оперативна програма "Региони в растеж“, посочи тя.  Същия ден бяха отворени офертите на кандидатите, които играят за 152 млн. лв., предвидени за реминта на тези пътища. По думите на Павлова до края на годината ще станат ясни избраните изпълнители за рехабилитацията на отсечките, които се намират главно в Северна България. Сред проектите е и изграждането на четирилентовото шосе между Пловдив и Асеновград за 27 млн. лв.  Включен е и ремонтът на пътя до ТЕЦ "Марица Изток“ в Старозагорско, пътят в Искърското дефиле, участъци в Плевен, Ловеч, Добрич и Силистра. Предвидено е още по програмата до края на следващата година да се ремонтира основно  пътят Враца – пещера "Леденика“ за близо 14 млн.лв. 

Министърът информира още, че до дни приключва изпълнението на първия проект по ОПРР – рехабилитацията на пътя до Рилския манастир.

"През 2017 година очакваме сериозни ремонти със средства и от държавния бюджет. Продължаваме да ремонтираме по този мащабен начин, по който ги започнахме от началото на нашия мандат втора година вече. Продължаваме и със строителството на "Хемус“ като топ приоритет и автомагистрала "Струма“, за която следващата година е критична.

"2017 година за пътния сектор е ключова и пикова, важна за инвестициите и развитието на пътищата у нас“, посочи Павлова.

"Искаме да затворим ерата на кръпките, тъй като те са нещо, с което трябва да приключим, те са неефективни, това са едни пари на вятъра, така че поетапно това са инвестициите, които очакваме, с приходите които получаваме сега от винетките, а от 2017 г. и от тол- системата, да инвестираме в новия подход, ремонт, преасфалтирне, цялостно, без кърпежи, използвайки всички нови технологии за безопасност“, заяви още министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.