През 2006 г. може да бъде обособен гаранционен фонд за развитие на корабостроенето. За това в момента се преговаря с Международния валутен фонд, съобщи в понеделник депутатът Петър Димитров, който заедно с министъра на транспорта Петър Мутафчиев се срещна с ръководствата на фирмите "Девня цимент" и "Солвей Соди" в Девня.
Средствата от новата структура ще се ползват като държавна гаранция при строеж на нови кораби. Достъп до тях ще има не само параходство "Български морски флот", но и другите фирми от бранша, подчерта Димитров.
В момента българските портове ползват около 60 процента от капацитета си, съобщи заместник-министърът на транспорта Даниела Никифорова на международна конференция за черноморските пристанища, провеждаща се край Варна. Годишно морските ни портове обработват по 40-42 млн. т товари, а речните – 12 млн. т, посочи тя като подчерта, че простанищата ни имат голям потенциал в областта на транзитните товари.
Европейският съюз подготвя преглед на транспортната и на морската си политика, съобщи нафорума Патрик Верховен, генерален секретар на Организацията на европейските пристанища. Двама документа ще бъдат публикувани през 2006 г.
Коридор номер 8 остава приоритет за България, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той посочи, че предстои министерството да проучи възможността за изграждане на фериботна връзка Варна - порт Кавказ.
При концесионирането на пристанище "Варна-Запад" ще се търси вариантът за привличане на сериозни инвестиции плюс изграждане на нов терминал за опасни товари, посочи министър Мутафчиев. Той подчерта, че голяма част от вноса и от износа на девненските предприятия минава през този порт и затова трябва да се направи всичко възможно за запазването на интересите на тези предприятия.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Най-голяма част от доклада и презентацията на Патрик Верховен беше посветена на т. нар. Директива за достъп до пристанищни услуги.Тази така наречена Директива беше имплементирана в българското законодателство през 2003 посредством Закона за морските пространства вътрешните водни пътища и пристанищата на Р. България и по точно със създаването на НК Пристанища.През тази година българският Конституционен съд отмени тези текстове, с които се създава НК "Пристанища" като противоконституционни и разтури …
Компанията.ТЕЗИ ДНИ НОВОТО НИ ПРАВИТЕЛСТВО ОБЯВЯВА НАМЕРЕНИЯТА СИ ДА ВЪЗСТАНОВИ КОМПАНИЯТА !!!Архитектите на тази Компания се оравдават с гореспоменатата т. нар. Директива на ЕС.ИСТИНАТА: Такава Директива НЕ СЪЩЕСТВУВА! През 2001 Еврокомисията излезе с проект за тази директива, койтобеше отхвърлен от всички бизнес организации в Европа и окончателно беше отхвърлен от Европейския Парламент през 2003. В началото на 2004 Еврокомисията излезе с втори, преработен проект за тази директива.Понастоящем всички бизнес организации в Европа определят този римейк като по-лош дори от първия.ВЧЕРА ГенСека на ЕСПО Патрик Верховен твърдо заяви, че очакваните ползи от евентуалното приемане на директивата са далеч по-малко от вредите, които тя би нанесла. Към някои от вредите, които той изреди са бюрократизацията, снижението на инвестициите, намесата на държавата в пазарните механизми и тяхното изкривяване, допълнителна регулативна намеса на държавата, вместо либерализация и др.Той определи шансовете директивата тоя път да мине също като не много големи. Още повече, че някои от комисиите в Европарламента вече са я отхвърлили с гласуване.А НАШИТЕ ГОВЕДА ВЕДНЪЖ ВЕЧЕ БЯХА ИМПЛЕМЕНТИРАЛИ ТОЗИ ПРОЕКТ НА ДИРЕКТИВА И ОПИТВАТ ОТНОВО!
Малоумният преразпределител Димитров сега е решил да вдига държавния дълг чрез държавни гаранции за разни лобисти. С какво корабната индустрия е по-заслужила от шивашката, че работниците на втората да делят от 250-те си лева заплата за тези във Варна с 600 лева, така и не ми става ясно?Изроде Димитров, ела да видиш как правим изолации за по 10 лева квадрата висим на люлката цял ден с опасност за живота. За да могат хората да седят на топло без да плащат по 200 лева парно т.е. за руски газ. Пари които …
заминават от България и никога повече не се връщат!Но за нас преференции няма, защтото не се сещаме да бутнем нещо на малоумници като горния. Не стигат празните вмирисани влакове на държавното БДЖ, не стига на ДПС субсидиите за мухлясанлия тютюн, не стигат губещите мини на Бобовдол, не стигат бездънните ями, наречени "общестени болници". Не стигат училищата по селата с по 6 учителя на 5 ученика...Всичкото това не стига, че сега и корабостроенето ще закачим на държавната хранилка.въпросът е кой ще плаща всичко това но П. Димитров отговор няма, защото "Чукча знае само да раздава, не знае да събира!"
Малоумният преразпределител Димитров сега е решил да вдига държавния дълг чрез държавни гаранции за разни лобисти. С какво корабната индустрия е по-заслужила от шивашката, че работниците на втората да делят от 250-те си лева заплата за тези във Варна с 600 лева, така и не ми става ясно?Изроде Димитров, ела да видиш как правим изолации за по 10 лева квадрата висим на люлката цял ден с опасност за живота. За да могат хората да седят на топло без да плащат по 200 лева парно т.е. за руски газ. Пари които …
заминават от България и никога повече не се връщат!Но за нас преференции няма, защтото не се сещаме да бутнем нещо на малоумници като горния. Не стигат празните вмирисани влакове на държавното БДЖ, не стига на ДПС субсидиите за мухлясанлия тютюн, не стигат губещите мини на Бобовдол, не стигат бездънните ями, наречени "общестени болници". Не стигат училищата по селата с по 6 учителя на 5 ученика...Всичкото това не стига, че сега и корабостроенето ще закачим на държавната хранилка.въпросът е кой ще плаща всичко това но П. Димитров отговор няма, защото "Чукча знае само да раздава, не знае да събира!"