Премиерът не пропусна да нападне БСП, че бави строителството на ″Тракия″

Премиерът не пропусна да нападне БСП, че бави строителството на ″Тракия″

Според един анекдот магистрала "Тракия" се наричала така, защото се строи още от времето на траките. Идеята за аутобан от София до Бургас е от 1964 г., а през 1985 г. завършва строителството на участъка от София до Пловдив. В последвалите години са изградени още около 74 км от магистралата, а незавършени до днес са 117-те километра от Стара Загора до Карнобат, въпреки няколкото неуспешни опита да се изградят с частни и държавни пари.

Сагата с "Тракия" обаче може би ще приключи в следващите две години, след като в понеделник бе направена първа копка на лот 2 (Стара Загора – Нова Загора) от недостроения участък. През 2012 г. най-сетне цялото трасе София - Бургас трябва да е в експлоатация.

Гостите на тържественото събитие бяха около 200, сред които премиерът, министри, кметове, областни управители, строителни шефове.

Символичен старт на строителството бе даден от премиерът Бойко Борисов. Изявлението му започна с думите, че БСП се опитва нарочно да бави изграждането на ″Тракия″.

Отсечката ще се строи от Обединение ″Магистрала Трейс″ срещу цена от 137.868 млн. лв. Избрана бе и фирма за строителен надзор, но в последния момент изборът е обжалван от отстранен участник в търга.

Това е сдружение ″Транспортни оси″ на две варненски фирми, представлявано от бившия правосъден министър и депутат в предишния парламент от БСП Младен Червеняков, посочи Борисов и обясни, че чрез адвокатски трикове сдружението се опитва да забави сключването на договора с избрания надзорник ″Пътинвестинженеринг″, като например нарочно невнасяне на такса от 50 лв. в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), за да се забави допълнително процедурата на самото обжалване.

Ние обаче няма да допуснем това, ако трябва, ще съберем 50 лв. да им внесем таксата, каза премиерът.

Строителни дейности не могат да започнат, без за обекта да има назначен надзорник. Това ще се случи в набелязаните срокове, а дотогава изпълнителят ще подготви терена и ще си получи аванса от държавата, обясни регионалният министър Росен Плевнелиев. Магистралата се финансира с 360 млн. лева от европейските фондове по линия на Оперативна програма "Транспорт".

″Няколко правителства назад са лъгали, че са правили нещо за магистрала ″Тракия″, въпреки че за отсечката нямаше строително разрешение, когато дойдохме на власт″, каза още Борисов и в своя стил обясни, че ″заради тази поляна, където трябваше да е ″Тракия″, десетки загиват, а стотици остават инвалиди″.

Премиерът напомни, че Законът за обществените поръчки позволява да се назначи служебен надзор и ако трябва, пътната агенция ще се възползва от тази възможност, така че строителството да не се забави.

В Обединение "Магистрала Трейс" влизат ″Трейс груп холд″, водещ партньор и фирмите Пи Ес Ай, ″СК-13 Пътстрой″, ″Пътно строителство", Добрич и ″Виастройинженеринг″, като в изграждането на отсечката ще бъдат привлечени още десет фирми подизпълнители и ще се разкрият около 4000 допълнителни работни места.

Обединението ″Магистрала Трейс″ спечели изграждането на Лот-2 с цена 2.2 млн. евро на километър. Според Борисов в Гърция и в Албания изграждането на километър магистрала струвало 10 млн. евро, а в Румъния - 27 млн. евро.

Борисов съобщи, че е постигнато споразумение със строителите на пътния възел ″Качица″ във Велико Търново съоръжението да е готово за 60 работни дни. Правителството е превело допълнително 4.5 млн. лв. по финансирането на обекта.

Споделяне
Още от Бизнес