Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Превозвачи искат автошколите да имат звезди за качество

Друга идея е да се забранят билбордовете по магистралите

0 коментара
Превозвачи искат автошколите да имат звезди за качество

Да се създаде рейтинг на фирмите, които обучават водачи, предложи Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, цитиран от “Фокус”.

“Трябва да се създаде рейтинг на всяка една фирма, която обучава, и на базата на това да се възприемат критерии за това – кой може да обучава и докога може да го прави, ако не постига положителни резултати”, коментира Русев.

Има фирми, които прибират парите от шофьорския курс, като обявяват ниски цени, а след това оставят човек сам да се блъска по пътищата или да ги търси за допълнителни часове, без някой да им прави оценка на това, което са изработили, обясни Русев.

Разумната цена за шофьорския курс била между 650 и 800 лв., заяви от своя страна Йонко Иванов, председател на Съюза по автомото подготовка, цитиран от “Дарик”.

В момента курсовете вървят между 250 и 950 лева. Иванов обаче предупреждава хората да не се подвеждат по прекалено ниски цени и посочва, че около 40 на сто от фирмите подлъгват клиенти с евтини курсове. Реално обучението там излиза по-скъпо, тъй като те искат на ръка доплащане за допълнителни дейности, като например за изпит, които обаче не декларират като приходи. Тези фирми не декларират доходи, съответно не плащат данъци, а и осигуровки, обяснява Иванов.

Очаквам от новия министър на транспорта да започне тотални проверки, заедно с Националната агенция по приходите, коментира Иванов. По думите му тези фирми обикновено дават некачествено обучение и гледат единствено да печелят от оборота. Така на пътищата излизат неподготвени шофьори и се стига до инциденти, предупреждава той.

Според статистиката, пътнотранспортните произшествия с участието на товарни автомобили, са около 10 %. Трябват тотални мерки по отношение на спазването на закона, както и за контрола – най-напред технически контрол, а след това физически контрол, който да контролира и фирмите, в които се обучават шофьори, каза Койчо Русев.

Той поиска още да се премахнат билбордовете и рекламните табели край магистралите. Причината е, че разсейват шофьорите, а стълбовете, върху които са поставени, са опасни при сблъсък. Между Пазарджик и Пловдив има 140 такива табели и билбордове и то само от дясната страна в посока Пловдив, отбеляза Русев.

“На запад абсолютно е забранено в зоната на магистралата да има каквито и да било знаци, освен тези, които са по закона за движение по пътищата. Като имате предвид, че голяма част от тях са с разголени модели, може да си представите как се отклонява вниманието на младите хора. Те отклоняват вниманието, а там скоростта на движението е максимално разрешената в страната. Всяко отклоняване на вниманието води до неправилно действие или несвоевременно реагиране на ситуацията на пътя. Второ, голяма част от билбордовете са поставени върху такива стълбове, в които танк да се удари, няма да излезе здрав. И всички те са вътре в загражденията. На запад не позволяват никакви търговски обекти (не говоря за знаци, табели и билбордове), а за бензиностанции на малко разстояние от пътя. Това също е важен елемент”, коментира Койчо Русев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.