Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Превозвачите смятат новият закон за БДЖ за преждевременен

0 коментара

Подготвяният проектозакон за БДЖ, който трябва да влезе в сила от 1 януари 2002 г., година е много преждевременен, защото още не е завършена оздравителната програма на Националната компания, заявиха от Националния съюз на превозвачите.

Според представителите на съюза липсва държавна регулация в областта на железопътния и автобусните превози, както и на стратегия за развитие на транспорта въобще.

Експертът по транспорта към Обединение "Промяна" Васил Рангелов огласи данни от статистика, според които леките моторни превозни средства в България за периода от 1990 до 2000 год. са се увеличили от 1 000 063 на 2 000 000. Делът на увлечение на такситата е пет пъти. За последните десет години е нараснал и броят автобусите от всички видове категории - от 37 000 на 42 000, а товарните автомобили от 168 000 са станали 237 000.

Това показва, че автомобилният транспорт е един от малкото отрасли, който бележи развитие по отношение на количественото увеличение на парка, но за съжаление процентът на новите автомобили в това увеличение е едва 12 - 13 на сто.

Сравнението на данните показва, че при железниците този процес е обратен. Там за същия период броят на локомотивите е намалял значително и е с близо 50% по-малко от изискванията на оздравителната програма.

Сравнението показва още, че докато автомобилният транспорт е увеличил активите си два пъти, то с приблизително толкова железопътният ги е намалил. Това според специалистите в бранша е пример за деструктивната конкуренция между отделните видове транспорт у нас и силно ни отдалечава от приетото за страните от Европа търсене на равнопоставеност и стопанска изгода от развитието им.

Предлаганите от тях промени в нормативните уредби са свързани със създаване на условия за развитие на автобусния превоз в конкурентна среда и повишаване на контрола.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.