Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

През май тръгва и фериботната линия Варна-Поти

9 коментара

Имаме намерение да изградим трета фериботна връзка от Варна до грузинското пристанище Поти, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев във вторник, когато бяха приети първите товари по линията от Кавказ и така бе даден официалният старт на железопътния ферибот между двете пристанища, което Русия стори в събота.

Подобряването на транспортните връзки са от изключително значение за България, заяви на церемонията Мутафчиев. Той съобщи, че в края на март предстои да бъде открита фериботна линия Никопол - Турну Мъгуреле. Освен това се очаква да бъде подписана спогодба с Грузия за реализация на нова връзка с пристанището в Поти. Според Мутафчиев текстът на документа вероятно ще бъде готов до 15 дни, а новата фериботна линия може да бъде открита в началото на май.

Около 500 хиляди тона товари ще бъдат превозени през тази година между Варна и Кавказ. Очаква се до 2013 година товарооборотът да нарасне до 1.5 милиона тона годишно, каза Мутафчиев. До месец се очаква да бъде определен превозвачът от българска страна.

Според министъра на фериботната връзка ще разчитат българските износители на вина, храни, лекарства, козметика, машини. От руска страна във Варна ще пристигат основно машини и съоръжения, суровини и горива. В перспектива фериботната връзка ще даде възможност и за превоз на контейнери.

България е стратегически партньор за Русия, заяви при откриването на линията ръководителят на Федералната агенция за морски и речни превози Александър Давиденко. Той посочи, че с откриването на връзката Варна - Кавказ срокът за превоз на товарите силно намалява, тъй като разстоянието се ограничава с около 800 километра.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Robinson
    #10

    ставаме, когато управляват комунистите. Жалко за България.

  2. stray dog
    #8

    напротив, тази линия ни трябва, за да доставяме оръжие за грузия :)))

  3. mary
    #7

    Tova e mnogo dobra ideja,taka triabva kolkoto moje poveche vrazki s chujdi strani. V biznesa niama delenie na strani

  4. EU
    #6

    Нищо ново! Ферибот по старите соц. връзки Варна-Иличовск, Варна-Поти.

  5. Hot
    #5

    "Nabirat se dobrovolci za Abhazia i Chechnya - zaplashtaneto e s vodka ili s rubli (svoboda na izbora)"Gornata obyava sigurno shte te zainteresuva.

  6. stray dog
    #4

    не, аз доставям оръжието :)

  7. 0000
    #3

    няма нужда от магистрали за газ под морето.Таова са фантазии на нерационално мислещи управляващи.Морския транспорт е много по-евтин от сухоземния транспорт-при това в едно вътрешно море,където няма Дарданели и мита.

  8. Иван Богоров
    #2

    Някой не е разбрал, че Грузия излезе от ОНД. Няма нищо лошо в повтиняване и ускоряване на превозите на суровини, стоки и продукция, без значение от коя страна са. Верятно на Robinsonму е убягнало от вниманието, че България, Русия, Украйна, Грузия и редица други страни са членове на международната организация - Черноморско икономическо сътрудничество. А щом ще има сътрудничество, трябва да има и евтини превози по море.

  9. Ъ
    #1

    Проблемът е ,че не всички се явават фериботни превозвачи-например Грузия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.