Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пристанището във Варна не било пречка за работата на Плама

0 коментара

Неизяснената собственост на пристанище Варна-Петрол не е пречка Плама да започне работа. Това заяви заместник-министърът на икономиката Никола Янков, цитиран от Дарик радио.

Министерството на икономиката ще подкрепи всяко предложение на собствениците на Плама, ако предприятието започне работа, но не и преди това, бе категоричен Янков. За да се стартира една рафинерия, трябват пари и ние ще подкрепим всеки инвеститор, който иска предприятието да работи, ако той докаже, че има финансови средства за това, допълни заместник-министърът. Той уточни, че засега не е търсен нов инвеститор.

Вчера с официално писмо собствениците на рафинерията заявиха, че ще я пуснат, когато се изясни въпросът със собствеността на варненското пристанище и се промени законът за околната среда, за да не им се търси отговорност за стари екощети. От ръководството на “Нова Плама” напомнят за писмо на собствениците на пристанището - “Петрол” - “Нафтекс”, от юни т.г. В него се казва, че “…резервоарите за нефт на терминала във Варна не са включени в годишната инвестиционна програма на компанията за ремонт и подновяване на съоръженията” и че “Това може да създаде технически проблеми при използването на тези резервоари в бъдеще”. В писмото ръководството на “Нова Плама” отново заявява, че ще пусне рафинерията в срок до 90 дни след датата, когато правителството окончателно реши тези въпроси.

Ако становището на собствениците на плевенската рафинерия не се промени, няма друг вариант освен обявяването ѝ в несъстоятелност, каза днес Янков. По думите му, единствено вицепремиерът Василев удържал досега кредиторите на рафинерията, неполучили нито лев от “Нова Плама”.

В неделя депутатът от НДСВ Димитър Стефанов, народен представител от Плевенски регион, обвини зам.министър Янков и хора от транспортното министерство, че защитават интересите на частната фирма “Нафтекс”, собственик на “Петрол”. Обвинението на Стефанов бе именно във връзка с казуса Плама и затрудненията, които собствениците на рафинерията изпитвали с частния порт във Варна.

Също в неделя, във Варва зам.транспортният министър Красимира Мартинова заяви, че се обсъждат два варианта за пристанищата – или всички да се обявят за държавни, включително и 20 порта, включени в активите на приватизирани дружества, или държавата да постави нови условия на частниците и ако те ги изпълнят, да продължат да ползват пристанищата. Условията ще са свързани с изискванията за безопасност на експлоатацията и с тарифите, които частниците ще налагат на фирмите-ползвателки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.