Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Продължава играта на нерви между Турция и България за таксите на превозвачите

19 коментара
Продължава играта на нерви между Турция и България за таксите на превозвачите

Преди няколко месеца България обложи с такси турските тежкотоварни камиони, които преминават през нейна територия. Това предизвика една от най-сериозните кризи в двустранните търговско-икономически отношения, съобщи в понеделник радио Дойче веле. Решението на София затруднява неимоверно турските превозвачи, тъй като почти 70% от техните камиони за Европа преминават през България, допълва радиото.

Представител на Дружеството на международните превозвачи в Истанбул подчерта в интервю за Дойче веле, че основна причина за кризата са недобре регламентираните правила в конкуренцията между турските и българските превозвачески фирми. По думите му в последно време те са се влошили още повече и то в ущърб на турската страна.

Вярно е, че много повече турски автомобили преминават през България – около 250 хиляди турски срещу около 40 хиляди български, обяснява той, но допълва, че преминаването на турски автомобили през България поощрява в известна степен българската икономика.

"Като пресметнем таксите за паркинг, винетки и мостове, гориво и други, това прави над 500 милиона евро годишно икономически принос. Но при създалата се негативна за нас ситуация е възможно да прехвърлим тези финансови източници към алтернативни маршрути", казва представителят на Дружеството на международните превозвачи.

Според Миролюб Столарски, съпредседател на Кондфедарацията на съюзите в автомобилния транспорт (КСАТ), ако турските камиони решат да избегнат преминаване през страната ни, което на практика е невъзможно, България само ще спечели, защото въздухът ѝ ще остане чист, а пътищата – неразбити.

Генералният директор на "Пътна дирекция" Талят Айдън заяви, че българските шофьори ще бъдат задължени да заплащат по 22 евроцента на километър през турска територия, независимо от товара и целта на пътуването. От транспортното министерство и автомобилните сдружения коментираха пред Mediapool, че официална позиция на Турция до нашето ведомство няма. Реципрочните мерки, които Турция има право да наложи, също не са коментирани на никакво ниво. Всички заплахи от страна на турските им колеги, от КСАТ оцениха като "несериозни". Въпреки това, не е изключено задълбочаване на кризата между София и Анкара.

В края на юни България уведоми Турция за въвеждането на таксите от 83 евро за товарни автомобили с три и повече оси (без или с ремаркета и полуремаркета) и 58 евро за товарни автомобили с две оси в едната посока. Всички държави извън ЕС, като Сърбия, Македония, Хърватска и т.н, заплащат същата сума. Досега турските превозвачи минаваха през България на цената на дневна винетка, защото година и половина двете страни не могат да се договорят за въвеждането на разрешителния режим. В крайна сметка, страната ни въведе таксата едностранно, като това ядоса турските превозвачи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. don Domat
    #20

    ... i da si plashtat. Mogat da izberat alternativen mar6rut prez Albania ako iskat

  2. Ahmet
    #19

    коалиция.

  3. кънчо
    #18

    ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНЕН.

  4. az
    #16

    Че то 83 евро си е нищо. Като искат могат да пътуват през Гърция и тогава ще видят какво се плаща.

  5. Doan
    #15

    sega govedovydite sa mi problem, trqbva da go resha ina4e dogodina nqma da imate lobi v geaurskia parlament!

  6. съм българин
    #14

    Всичките ни съседи ни мразят, това се засилва. Турците също не са обичани най-вече заради имперското си минало, но не може да се отрече, че имат достойнство, както и всичките ни останали съседи, вкл. и румънците, които преживяха комунистическия режим много по-драстично. Всичко ме кара да се срамувам заради произхода си, а фалшивият патриотизъм, който ни залива от телевизия "Скат" най-вече, е направо непоносим. Най-недостойната държава и нация сме ние. Вечно някой ни виновен, вечно чакаме някой да

  7. toto
    #13

    по форумите все пишат колко "мощна" е турската икономика, колко "велики" са турските фирми, ами платете си и минавайте 83Е пари ли са за вас, и лъжете през БГ минават около 1000 000 камиона

  8. гол хасан
    #12

    тогава бъди горд ром, сега е модерно да си червенокож

  9. мостич
    #11

    Ако искат да минават,има пътища и фериботи през Гърция.Колко българи загинаха от техните камиони.

  10. БГ
    #10

    Ако на фесовете не им харесва да минават през Ирак за по-пряко

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.