Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Производителите на играчки се обръщат все повече към възрастните

2 коментара
Производителите на играчки се обръщат все повече към възрастните

От началото на пандемията Елизабет Хуланик се е обърнала към играчките от детството си, за да се бори със стреса. Тя и колегите ѝ се тълпят в "Таргет" (Target), за да си купят пъзели на "Лего" (Lego) и да ги редят на бюрата си, разказва Асошиейтед прес. Хуланик освен това отново започнала да си играе с т. нар. интелигентен пластилин (Silly Putty), чиито сменящи се форми и цветове ѝ действали успокояващо.

Доста преди да избухне пандемията, много възрастни вече се обръщат към играчките, за да потърсят утеха и спокойствие в детството. Но стресът, причинен от пандемията, е ускорил и задълбочил тази тенденция, казва Джим Силвър, главен редактор на сайта Ти Ти Пи Ем (TTPM), посветен на сектора.

И макар пандемията вече да утихна, производителите на играчки като "Мател" (Mattel), автор на популярната серия "Америкън гърл" (American Girl), или "Билд-а-беър уъркшоп" (Build-a-Bear Workshop), известни с плюшените си мечета и други подобни играчки, смятат, че интересът на възрастните към играчките няма да стихне. Именно затова те разработват нови продукти, услуги и уебсайтове, насочени специално към хората над 18-годишна възраст.

Пазарният сегмент, наричан "дете - възрастен", е значителен. За 12 месеца от октомври 2021 г. до септември 2022 г. играчките за пълнолетни са възлезли на 14 на сто от американските продажби в сектора, или 5.7 милиарда долара. Спрямо предходния период той е нараснал с 19 на сто, сочат данните на компанията за анализ на пазара "Ен Пи Ди груп" (NPD Group). Ръстът е втори след този на групата между 12 и 17 години.

От началото на тази година "Америкън гърл кафе" (American Girl Cafe) добави много нови продукти за възрастни като салати с цвекло и козе сирене, шприцове с "Аперол" и коктейли от рода на "Блъди Мери".

Миналата година "Билд-а-беър" пусна уебсайт, наречен "Беър кейв" (Bear Cave), насочен към възрастните, в който се предлагат например плюшени зайци, държащи чаши и бутилки с вино.

А "Бейзик фън" (Basic Fun) обнови традиционната играчка "Лайт брайт" (Lite Brite), популярна още от 60-те години, и я пресъздаде в хай-тек вариант с ЛЕД светлини и хиляди елементи срещу само 99 долара.

"Лего" постоянно увеличава от 2020 г. насам продуктите си, предназначени за възрастни. Те са вече над 100, сред които се открояват артикули, свързани с изследването на космоса и луксозни автомобили.

"Пандемията без съмнение послужи като катализатор, тъй като възрастните се озоваха заключени по домовете си и разполагаха с много излишно време", казва Женевиев Крус, заместник-директор в "Лего". Според нея тенденцията възрастните да си играят с разноцветните строителни блокчета на компанията няма да приключи с края на пандемията.

Бизнесът е на мнение, че различното в случая е, че възрастните направо влизат в ролите на децата. От "Билд-а-беър" посочват, че порасналите вземат своите плюшени играчки в леглата си.

В "Америкън гърл" жените се обличат като своите любими кукли и ги носят със себе си в кафенетата, казва Джейми Сигълман, генерален мениджър и президент на компанията. Те дори "водят" куклите си на "доктор" и във фризьорския салон, за да бъдат поправени или фризирани.

Най-популярните продукти за възрастни като свързани с популярните поредици "Междузвездни войни" и "Хари Потър", както и странните плюшени изделия на "Джазуеърс" (Jazzwares) и екшънгероите на "Марвъл" (Marvel), според "Ен Пи Ди".

"Макдоналдс" (McDonald's) не пропусна да се включи в тенденцията, като през октомври пусна комплекти "Хепи мийл" за възрастни, включващи фигурки, залагащи на носталгията и създадени по дизайн на "Кактус плант фрий маркет" (Cactus Plant Flea Market). По думите на президента и главен изпълнителен директор на компанията Крис Кемпчински половината от серията е била продадена през първите четири дни на промоцията.

Главният изпълнителен директор на "Билд-а-беър" Шарън Прайс Джонсън казва, че тенденцията пълнолетни да купуват плюшени играчки за себе си е била забелязана още преди пет години. Оттогава компанията се е фокусирала върху онлайн бизнеса, а през 2019 г. е пуснала серията "Афтър дарк" - раздразнени мечета, предназначени за подаръци за Св. Валентин.

"Все повече тийнейджъри и пораснали хора идват в нашите магазини", казва Джонсън. В момента 40 на сто от продажбите на компанията се генерират от играчки за възрастни спрямо само 20 на сто през 2012 г.

По БТА

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Щом има секс играчки за възрастни, защо да няма и плюшени играчки за същото удоволствие?! Стресът е голямата работа за бизнеса. Там са големите пари. Гуруто на американските домакини Марта Стюарт е измислила успокояващи желирани бонбони, в които има малки количества "безвредни леки лекарства", аналогично на нашия Валериан и Валидол, които ги карат да се отпуснат след натоварения работен ден. Фитнес центровете предлагат анти-стрес упражнения, а туроператорите са наблегнали на почивки по време на работа в чужда страна с компютър и "номадски комплект от кредитни карти" в ръка...

  2. ABV
    #1

    А производителите на филми вече се обръщат само към децата!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.