Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пускат "Люлин", затварят Владая

12 коментара
Пускат "Люлин", затварят Владая
Първите 5 километра от магистрала "Люлин", свързваща едноименния столичен квартал с пътен възел Даскалово при Перник, ще "заработят" на 1 август. Това ще позволи да се затвори за ремонт участъка Владая-Княжево, който в най-добрия случай ще е само с едно платно до ноември т.г. Това каза шефът на Надзорният съвет на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) по време на инспекция на магистрала "Люлин" (19 км).

Пътният участък Княжево-Владая-Драгичево е един от най-натоварените и опасните в страната. Ремонтът му се отлага вече над 3 години, като изграждането на част от магистрала "Люлин" най-накрая позволява да се отклони трафика от София към Перник и обратно по новото трасе.

Ремонтът на Владая ще се извърши от "Бул строй инженеринг" АД на небезизвестния бизнесмен Благой Пишинов, чието име се свърза със злоупотребите в "Софийски имоти". Съдружник в "Бул строй" му е Велика Манджукова, придобила един от имотите на военното дружество "Воинтех" – комплексна база мотописта в София.

През 2006 г. фирмата на Пишинов печели обществена поръчка по програмата "Транзитни пътища IV". Става въпрос за лот 9 – ремонт на пътни участъци от Кюстендил, през Радомир, Перник до София с обща дължина 36.5 км. Поръчката е за близо 49 млн. лева с ДДС. Към договора за този проект ще бъде сключен анекс за участъка до Княжево, казаха от НАПИ, но цената на ремонта още не е уточнена.

С участието си в консорциума "Булстрой инженеринг", Благой Пишинов беше замесен и в скандал заради ремонта на пътя Даскалово-Дупница, финансиран по ФАР с 26.8 млн. евро. Проектът беше забавен с години, а в последствие и оскъпен.

След 1 август пътуващите по направлението София – Перник ще трябва да минават през ж.к. "Люлин", от там 5 км по новата магистрала – с. Мало Бучино – Голямо Бучино – Перник. За целта ще се ремонтира и Бучинския проход като дейностите там ще приключат на 28 юли.

Дори и след ремонта пътят Мало Бучино – Перник остава с по една лента в двете посоки, което ще затрудни придвижването, но друг вариант няма, казаха от НАПИ. През Владая преминават около 30 хил. автомобила на денонощие.

На инспекцията на магистрала "Люлин" в четвъртък трябваше да присъства и еврокомисарят по регионалната политика Данута Хюбнер, която обаче отмени посещението си у нас в последния момент. Вицепремиерът по еврофондовете Меглена Плугчиева обясни отсъствието ѝ с "лично-служебни" причини и добави, че Хюбнер все пак ще дойде в началото на юли.

Тогава Плугчиева и ръководството на НАПИ ще могат да се похвалят пред ЕК с напредъка по магистрала "Люлин", която е завършена на 38%, а до края на лятото на следващата година ще е изцяло изградена, твърдят от НАПИ. Пътят се финансира със 115 млн. по програма ИСПА, чието действие приключва в края на 2010 г.

Проектът беше почти пред провал миналата година, когато се оказа, че изпълнителят Сдружение "Мапа-Ченгиз" има проблем с осигуряването на достатъчно работници, пътно-строителна техника и т.н. Впоследствие броят на работниците достигна 1000, бяха наети 15 подизпълнителя, а работата по обекта е почти денонощна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. КОСТА
    #13

    Другия батко

  2. Княжевец
    #12

    Какви хубави и достойни хора - Пишинов и Манджукова - "небезизвестен" и "придобила"!

  3. Ама не!
    #11

    Първите 5 километра от магистрала "Люлин", свързваща едноименния столичен квартал с пътен възел Даскалово при Перник, ще "заработят" на 1 август.-----------------------------------------------------------------------------------------На бас ,че няма!

  4. ???????
    #10

    Какъв е смисълът да се ремонтира отсечката Владая - Княжево, без да се разшири??? Там много отдавна трябваше да е построена магистрала. Тя е по-важна дори от магистрала "Люлин"!

  5. княжевец
    #9

    Глупако ????????? ако на теб ти минават денонощно TIR-ове пред прозореца ще резбереш защо трябваше пътя между Владая и Княжево да се премести. Друг е въпросът защо трасето на този път не мина през Бучин проход-Хераково-Златуша-Перник, а не да се прекарва автомобилния поток от Бучин проход през западната част на околовръстния път на София през Мало и Голямо Бучино. Но нейсе.

  6. княжевец
    #8

    за какво да се разшири "Борис 3-ти" и да се прави магистрала бе, сельо?! За да идвате по-лесно от Перник на талази и да газите масово княжевци ли?! Както междувпрочем правите откакто се помня, въпреки наличието на 2!!! светофара газите всичко - коли, хора къщи... магистрала да ви направят на вас... Да трепете по лесно ли?!

  7. boby1945
    #7

    нали започна строителството и ремонта дето се забавиха с поне 50 години???? Или на простия всичко и винаги му е на терсене...

  8. Софиянец
    #6

    Само в Румъния и България тирове и товарна автомобили се движат в събота и неделя, а уж сме в Европейския съюз. Явно някой плаща на някого и то много.

  9. дипломат
    #5

    Данута Хюбнер отмени в последния момент визитата си! Има си хас, иначе ще се снима в "компанията на мутри", и този път наистина ще я махнат от поста еврокомисар по транспорта.

  10. A
    #4

    абе не разбирам как може да сме толкова ТЪПИ КРАТУНИ .... хората строят егати пътищата и небостъргачите за една година, а ние с двойно повече пар 30 години обноваваме, дострояваме и кърпим пътя София-Перник. НЕ ВИ ЛИ Е СРАМ, БЕ ??!! СРАМ МЕ Е ЧЕ СЪМ ЧАСТ ОТ ТАЯ ПАПЛАЧ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.